Det der med mødregrupper (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

MorDk

prettybutterfly skriver:

I min mødregruppe mødtes vi hver anden uge en fast dag skiftevis hos hinanden i to timer. Men personligt syntes jeg det var for sjældent! Ofte var nogen syge og så så man dem jo pludseligt kun en gang om måneden, så følte ikke engang rigtigt jeg lærte dem at kende før barslen var slut. Jeg har fået en super god veninder derfra som jeg nu tit ses med, men de andre gad hurtigt slet ikke ses med nogen af os mere, så det var lidt trist. Har selv termin om 8 dage og vil da helt klart prøve igen

Vi skiftedes til at ha brød med, og den der holdte det sørgede for smør og kaffe/te. Vi lavede aldrig nogen ture uden for. Men man vælger jo det hele selv som mødregruppe! Vi havde kun en sundhedsplejerske med første gang.

Håber du bliver glad for det

Jo tak! Det håber jeg også *S* Jeg kommer jo nok i en gruppe for fleregangsfødende... men nu må vi se...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg var rigtig glad for begge mine mødregruppe og brugte den rigtig meget.

1. mødregruppe

Hvor tit mødes man i sådan ganske alm. mødregruppe?

Vi mødtes 1. gang om ugen. Vi var alle 1. gangs fødende.

Sørger værten for alt mad og drikke mm? Eller?

Ja, værten stod for maden og det var helt fornuftigt det vi fik.

Hvad lavede I med jeres mødregrupper?  Var I hjemme eller gik en tur osv?

Det var meget forskelligt. Nogen gange var vi bare hjemme, andre gange i babybio, gik en tur mv.

Jeg har stadigvæk kontakt til et par stykker af pigerne. Vores børn er 5 år her i oktober.

2. mødregruppe

Vi mødtes hver 10 dag. Vi var alle 2, gangsfødende.

Vi var altid hjemme.

Vi ser stadigvæk hinanden 1. gang om måneden uden børn fra kl. 20-23. Børnene er med 3-4 gange om året, hvor vi finder en søndag. Børnene er nu 3 1/2 år.

Anmeld

11. september 2012

MorDk

MoarHvidovre skriver:

Jeg var rigtig glad for begge mine mødregruppe og brugte den rigtig meget.

1. mødregruppe

Vi mødtes 1. gang om ugen. Vi var alle 1. gangs fødende.

Det var meget forskelligt. Nogen gange var vi bare hjemme, andre gange i babybio, gik en tur mv.

Jeg har stadigvæk kontakt til et par stykker af pigerne. Vores børn er 5 år her i oktober.

2. mødregruppe

Vi mødtes hver 10 dag. Vi var alle 2, gangsfødende.

Vi var altid hjemme.

Vi ser stadigvæk hinanden 1. gang om måneden uden børn fra kl. 20-23. Børnene er med 3-4 gange om året, hvor vi finder en søndag. Børnene er nu 3 1/2 år.

Tak for dine svar!

Kan se at det er lidt forskelligt hvordan og hvorledes... MEN jeg tror helt bestemt jeg siger JA tak... og så må jeg tage den der fra!

Skal selvfølgelig nok komme med en update når det er...

Anmeld

11. september 2012

2babygirls

MorDk skriver:

Da jeg fødte min søn der valgte jeg den kommunale mødregruppe fra! Kunne slet ikke overskue at skulle mødes med nogle jeg slet ikke kendte. Min JM foreslog jeg var den første til at holde "møde" og det skræmte mig måske lidt. Kunne jo bare have sagt fra og lade en anden starte, men nej... kunne ikke overskue tanken...

Jeg fandt sammen med min egen private mødregruppe gennem en babyside.. og vi mødtes nogle gange... men slet ikke regelmæssigt.

Har lige nogle spørgsmål...

Jeg har nemlig tænkt at sige JA til mødregruppe denne gang... Meeen har da liiidt ondt i maven over det! Ved egentlig ikke hvorfor... sådan er det bare.

Hjælp mig med at få en bedre følelse i maven piger ♥

Tak fordi du læste med...

Det er da også skræmmende at møde op og se vildt fremmede kvinder amme deres børn. Jeg holdte også der første møde.

Vi sås hver onsdag, og den der afholdte det sørgede for lidt at drikke og spise. Boller og vand/te/kaffe... Ikke noget vildt og voldsomt fancy.

Vi holdt ved det til vi alle startede i arbejde/dagpleje/vuggestue igen, og ses så når det lige passer ind.

Anmeld

11. september 2012

mybaby-girl

MorDk skriver:

Da jeg fødte min søn der valgte jeg den kommunale mødregruppe fra! Kunne slet ikke overskue at skulle mødes med nogle jeg slet ikke kendte. Min JM foreslog jeg var den første til at holde "møde" og det skræmte mig måske lidt. Kunne jo bare have sagt fra og lade en anden starte, men nej... kunne ikke overskue tanken...

Jeg fandt sammen med min egen private mødregruppe gennem en babyside.. og vi mødtes nogle gange... men slet ikke regelmæssigt.

Jeg har nemlig tænkt at sige JA til mødregruppe denne gang... Meeen har da liiidt ondt i maven over det! Ved egentlig ikke hvorfor... sådan er det bare.

Her er lidt svar på dine spørgsmål

Det er vel helt op til jer der er i denne gruppe, for to år siden, da jeg sagde ja, til mødregruppe, mødtes vi ca. hver 14 dag, som det nu kunne passe os.

Vi gjorde det, at værten sørgede for formiddagskaffe : boller, pålæg, og lidt sundt og en anden af mødrene tog kage med.

Vi startede med at mødes kl. 10, og hyggede ved bordet og hyggede med børnene, og snakkede om alt, nogle gange skulle jeg tage bussen hjem, så gik vi alle ned til busstationen og "fuldte mig hjem", andre gange skulle nogle handle en lille smule og vi gik alle med. Nogle gange når vi var hos mig, gik vi en tur i byen, jeg bor i en meget lille by, hvor der hverken er butik eller noget, så her kunne vi kun gå en lille tur, når det var middagstid, vi kunne bruge rigtig meget tid på hygge og snakke.

Der var en af gangene hvor en af mødrene havde aftalt med en tandplejer at kigge forbi, og fortælle lidt der.

- Jeg valgte at sige ja og det gør jeg også denne gang, fordi jeg netop bor i en by, hvor jeg ikke kender nogen som helst, så det kunne give lidt kendskab til nogle andre i byen

Håber du kan bruge lidt af det

Anmeld

11. september 2012

Skifreaken

MorDk skriver:

Jeg havde vidst ikke et barn med kolik men et barn der var ekstremt HYS og meget bestemt og skreg og brokkede sig rigtig meget! Havde virkelig svært ved at hygge mig. Mit hjerte sad konstant oppe i halsen på mig...  Havde det SÅ dårligt med at tage ud med ham!! Så havde virkelig svært ved at nyde min barsel de første 6 mdr.

ja, det er overhovedet ikke let med hys børn eller kolikbørn. Min har lige haft en god periode efter sin kolik, men er nu vendt stærkt tilbage, bare hys og meget bestemt nu :p Måske meget godt jeg snart skal starte på job igen :p Hvornår har du termin?

Anmeld

11. september 2012

Skouboe

Skifreaken skriver:

Vi er 5 mødre med babyer og mødes en gang om ugen. Vi aftaler selv fra gang til gang hvor og hvornår. SSP var med første gang for lige at få os godt på vej

Man kan jo altid melde fra, hvis overskud eller lyst ikke lige er der. Vi skiftes til at have brød med, den der har holdt mødet sidst tager brød med næste gang, så værten ikke skal afsted efter det.

Vi går meget op i, at der ikke skal stilles alt muligt fancy frem. Det er for hygge, ikke for at vise hvor meget man kan sætte på bordet. En ost og noget marmelade, the og kaffe, så er det mere end fint

Vi har været i gang i 2-3 mdr nu og hygger os rigtig meget. Vi har ind til videre kun været ved hinanden, men næste gang vover vi os ud på mor/barn café Bliver spædende hehe.

Har hørt nogen også tager i bio osv.

Held og lykke med det. Jeg er glad for jeg valgte at komme afsted, da jeg også havde mine betænkeligheder ved det, specielt da jeg havde et kolikbarn, men de andre var bare så søde - ingen nedladende kommentarer eller blikke. Håber det bedste for dig. Jeg får meget ud af min gruppe i hvert fald

Sådan var det også i mine mødregrupper.

Anmeld

11. september 2012

Skouboe

MorDk skriver:

Jo tak! Det håber jeg også *S* Jeg kommer jo nok i en gruppe for fleregangsfødende... men nu må vi se...

Det er meget forskelligt. Mit indtryk er at de fleste SP prøver at blande grupperne lidt, bl.a. med hensyn til antal børn.

Anmeld

11. september 2012

Moma

MorDk skriver:

Jeg har været i 2 forskellige mødregrupper med mine 2 børn - og har været rigtigt glad for det. Også selv om det med min nr. 2 kunne være lidt svært, da han havde kolik og ikke var det barn, der sov mest.

Vores sundhedsplejerske satte os sammen efter, om vi var førstegangsfødende eller havde flere børn.

Har kun sporadisk kontakt med den første mødregruppe i dag - men vi ses og snakker lidt, når vi støder på hinanden. Børnene går på den samme skole i dag.

Men med nr. 2 er vi virkelig blevet hinandens bedste veninder, og ses et par gange om året med alle børnene og mændene. Ellers ses vi fast en aften hver anden uge, hvor vi skiftes til at lægge hus til. Det kunne ikke blive til noget fast i weekenden med børnene, da de andre har weekendarbejde. 

Vi skiftedes til at lægge hus til og mødtes om formiddagen en fast dag i ugen - og havde sørget for lidt mad og drikke.

Hvad der blev sat på bordet afhang af, hvad man havde overskud til og havde nået. Nogle gange hjemmebag i form at boller, der havde stået i køleskabet natten over, der "bare" skulle i ovnen. Ellers hjemmekøbt.

I begge mødregrupper har der ikke været nogen form for konkurrence med hvis barn, der kunne mest, havde det smarteste tøj på eller hvis hjem skinnede mest osv.

Synes bare det er vigtigt at være sig selv og tænke på, at fordi man føder på omtrent samme tidspunkt er det ikke sikkert, at man klinger sammen.

Og så snakker man om i gruppen, hvad man har lyst til og brug for.

Anmeld

11. september 2012

Thereseh

MorDk skriver:

Jeg EEEELSKER min mødregruppe 

Det er en "almindelig kommunal" mødregruppe, og vi mødtes første gang da vores børn var ca 2-3 måneder. Min søn blev født Juli 2011, så pga sommer var det hele lidt skævt men mener vi mødtes i midt september. 

Vi var fem mødre, i alderen 30-38 år og vi valgte at mødes fast hver onsdag formiddag. Vi skiftedes til at mødes hos en af os, og så var det den der holdte det der skulle sørge for kaffe/spise. Det svingede helt vildt hvor meget overskud der var og der kunne være alt fra hjemmebagt brød, nybagt rugbrød fra bageren til muffins fra Netto. Alt var helt ok med os, bare der var noget at spise og drikke til de ammende kvinder 

Da børnene nåede de 9-10 måneder begyndte vi at ses sjældnere, da nogen startede vuggestue/job. Nu ses vi af og til, eller bare et par stykker af gangen. Vi regner med at ses til en julefrokost uden børn 

Vi var meget forskellige musiker, journalist, butiksassistent, forsikringsdame og butikschef. Men alligevel havde vi masser at tale om og jeg følte sjældent at kemien var dårlig. Vi boede allesammen på Vesterbro/København, så vi kunne trille hen til hinanden. 

Som regel sad vi hjemme hos den der hold det, men af og til gik vi alle en tur efter kaffen. Vi var også en enkelt gang i zoo sammen, og nogle af de andre mødtes også til noget shoppe halløj. 

Jeg håber at du kan komme i en god gruppe, og blive glad for det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.