Det der med mødregrupper (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

MorDk

Dorthe1986 skriver:

I starten var det hver 14. Dag, og vi havde en fast dag, og den blev jo bare ændret hvis der lige var en gang, hvor folk ikke kunne nu mødes vi ca hver 6.-8. Uge, som det jo lige passer, med folks arbejde og liv

Oki ja så I har holdt sammen...?!

Jeg kender nogle som i skoleladeren stadig har kontakt med deres mødregruppe. Sys det lyder hyggelige *S* MEN det kræver jo også en del arrangement og at man "klikker" skide godt sammen jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

kekp

MorDk skriver:

Det vil jeg gøre så! Du har ret kan jo altid hoppe fra, hvis ikke det liiiige er mig  MEN jo jeg bør helt klart give det en chance *S*

Ja det synes jeg at du skal. I min mg var der to der meldte sig ud efter et par gange og det var helt ok. Og så gjorde jeg det som sagt efter et halvt år

Anmeld

11. september 2012

_-Kathrine-_

Første gang mødtes vi hjemme hos en af mødrene, hvor sundhedsplejersken også var der.., efter det møde tænkte jeg bare, nej nej... Det skal jeg ikke det her!
Men jeg fik et kærligt spark i røven af min mand om at bare give det en chance mere, så jeg ikke skulle sidde hjemme og kukkelure..
Og gangen efter var jeg bare solgt... Det var så hyggeligt! Også at snakke om alt muligt andet end babysnak!
Vi mødtes en gang om ugen...!
Desværre er vi, efter vi alle er begyndt på job igen, ikke så meget sammen længere - men jeg har fået 5 nye dejlige veninder

Anmeld

11. september 2012

Klematis

Har været i 2 mødregrupper. Det har været skønt. Fælles har været, at vi mødtes en gang om ugen ( der er altid nogen der ikke kan, - specielt med 2. Barn) . Vi mødtes privat. Den der holder, lægger mad/ kaffe til. Det går jo på skift. Man kan evt skiftes til at tage brød med, der der holdt sidst, tager brød med til den næste. Børnemad havde man selv med.
Alt blev debateret

Har elsket hvert et minut.

Desværre er vi flyttet fra byen begge gange i slutningen, ellers havde der været grobund for nye venskaber, man har jo en del tilfælles!

Jeg er pt i gang med at oprette en mødregruppe gennem dette forum. Er flyttet til ny by, og sundhedsplejersken kunne vist ikke oversku at hjælpe mig med at finde en mødregruppe for børn på ca 5 måneder.

Barsel er bare bedre når man har nogen at dele med...

Gør det

Anmeld

11. september 2012

MorDk

Skifreaken skriver:

Vi er 5 mødre med babyer og mødes en gang om ugen. Vi aftaler selv fra gang til gang hvor og hvornår. SSP var med første gang for lige at få os godt på vej

Man kan jo altid melde fra, hvis overskud eller lyst ikke lige er der. Vi skiftes til at have brød med, den der har holdt mødet sidst tager brød med næste gang, så værten ikke skal afsted efter det.

Vi går meget op i, at der ikke skal stilles alt muligt fancy frem. Det er for hygge, ikke for at vise hvor meget man kan sætte på bordet. En ost og noget marmelade, the og kaffe, så er det mere end fint

Vi har været i gang i 2-3 mdr nu og hygger os rigtig meget. Vi har ind til videre kun været ved hinanden, men næste gang vover vi os ud på mor/barn café Bliver spædende hehe.

Har hørt nogen også tager i bio osv.

Held og lykke med det. Jeg er glad for jeg valgte at komme afsted, da jeg også havde mine betænkeligheder ved det, specielt da jeg havde et kolikbarn, men de andre var bare så søde - ingen nedladende kommentarer eller blikke. Håber det bedste for dig. Jeg får meget ud af min gruppe i hvert fald

Jeg havde vidst ikke et barn med kolik men et barn der var ekstremt HYS og meget bestemt og skreg og brokkede sig rigtig meget! Havde virkelig svært ved at hygge mig. Mit hjerte sad konstant oppe i halsen på mig...  Havde det SÅ dårligt med at tage ud med ham!! Så havde virkelig svært ved at nyde min barsel de første 6 mdr.

Anmeld

11. september 2012

MorDk

_-Kathrine-_ skriver:

Første gang mødtes vi hjemme hos en af mødrene, hvor sundhedsplejersken også var der.., efter det møde tænkte jeg bare, nej nej... Det skal jeg ikke det her!
Men jeg fik et kærligt spark i røven af min mand om at bare give det en chance mere, så jeg ikke skulle sidde hjemme og kukkelure..
Og gangen efter var jeg bare solgt... Det var så hyggeligt! Også at snakke om alt muligt andet end babysnak!
Vi mødtes en gang om ugen...!
Desværre er vi, efter vi alle er begyndt på job igen, ikke så meget sammen længere - men jeg har fået 5 nye dejlige veninder

Lyder dejligt!!!

Og godt din mand gav dig "sparket"

Anmeld

11. september 2012

_-Kathrine-_

MorDk skriver:

Lyder dejligt!!!

Og godt din mand gav dig "sparket"

Ja, det er jeg ham også dybt taknemmelig for!
Glæder mig allerede til den nye mødregruppe jeg skal i til december !
Så kan kun sige go for it og gi det et par chancer

Anmeld

11. september 2012

MorDk

Klematis skriver:

Har været i 2 mødregrupper. Det har været skønt. Fælles har været, at vi mødtes en gang om ugen ( der er altid nogen der ikke kan, - specielt med 2. Barn) . Vi mødtes privat. Den der holder, lægger mad/ kaffe til. Det går jo på skift. Man kan evt skiftes til at tage brød med, der der holdt sidst, tager brød med til den næste. Børnemad havde man selv med.
Alt blev debateret

Har elsket hvert et minut.

Desværre er vi flyttet fra byen begge gange i slutningen, ellers havde der været grobund for nye venskaber, man har jo en del tilfælles!

Jeg er pt i gang med at oprette en mødregruppe gennem dette forum. Er flyttet til ny by, og sundhedsplejersken kunne vist ikke oversku at hjælpe mig med at finde en mødregruppe for børn på ca 5 måneder.

Barsel er bare bedre når man har nogen at dele med...

Gør det

Ej hun lyder da ikke skide arrangeret i sit arbejde. Ved godt de kan have travlt meeeen alligevel?!

Dejligt at du selv har mulighed for at finde dig en ny mødregruppe!!

Anmeld

11. september 2012

prettybutterfly

I min mødregruppe mødtes vi hver anden uge en fast dag skiftevis hos hinanden i to timer. Men personligt syntes jeg det var for sjældent! Ofte var nogen syge og så så man dem jo pludseligt kun en gang om måneden, så følte ikke engang rigtigt jeg lærte dem at kende før barslen var slut. Jeg har fået en super god veninder derfra som jeg nu tit ses med, men de andre gad hurtigt slet ikke ses med nogen af os mere, så det var lidt trist. Har selv termin om 8 dage og vil da helt klart prøve igen

Vi skiftedes til at ha brød med, og den der holdte det sørgede for smør og kaffe/te. Vi lavede aldrig nogen ture uden for. Men man vælger jo det hele selv som mødregruppe! Vi havde kun en sundhedsplejerske med første gang.

Håber du bliver glad for det

Anmeld

11. september 2012

MorDk

_-Kathrine-_ skriver:

Ja, det er jeg ham også dybt taknemmelig for!
Glæder mig allerede til den nye mødregruppe jeg skal i til december !
Så kan kun sige go for it og gi det et par chancer

Åhh det kanjeg da godt forstå! Ihh og så i December ♥ Den herligste HYGGEMÅNED af alle ♥

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.