Det der med mødregrupper (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

KarinaBF

MorDk skriver:

Da jeg fødte min søn der valgte jeg den kommunale mødregruppe fra! Kunne slet ikke overskue at skulle mødes med nogle jeg slet ikke kendte. Min JM foreslog jeg var den første til at holde "møde" og det skræmte mig måske lidt. Kunne jo bare have sagt fra og lade en anden starte, men nej... kunne ikke overskue tanken...

Jeg fandt sammen med min egen private mødregruppe gennem en babyside.. og vi mødtes nogle gange... men slet ikke regelmæssigt.

Har lige nogle spørgsmål...

Hvor tit mødes man i sådan ganske alm. mødregruppe?

Sørger værten for alt mad og drikke mm? Eller?

Hvad lavede I med jeres mødregrupper?  Var I hjemme eller gik en tur osv?

Jeg har nemlig tænkt at sige JA til mødregruppe denne gang... Meeen har da liiidt ondt i maven over det! Ved egentlig ikke hvorfor... sådan er det bare.

Hjælp mig med at få en bedre følelse i maven piger ♥

Tak fordi du læste med...

Jeg var i mødregruppe med min datter vi startede med at mødes i en lejlighed som kommunen ejer, sammen med sundhedsplejske og der stod sundhedsplejske for lidt at drikke osv.

der valgte vi så hvordan vores mødregruppe skulle være vi havde en liste og den gik vi efter så den da stod efter/før den lagde hus til skulle have brød med og så søgede den der lagde hus til for hvad der skulle være til brødet. Vi mødtes fast en dag hver 14. dag da vi havde andre ting nogen gik til og for så ikke der blev for meget at rende til (men det kan man jo så altid lave om) havde bestemt tidspunkt for hvornår vi kom, så hyggede vi med brød osv og legede på gulvet med ungerne og fik så snakket ting igennem som vi nu lige havde brug for ! vi snakkede om at tage i babybio og babysvømning sammen men fik aldrig det op at kører vi havde meget stort aldersspring mellem vores børn

sundhedsplejsken kom et par gange kan ikke huske hvor mange !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Nadia&Daniel

Havde desværre selv en dårlig oplevelse med mødregruppen (og jeg havde bare den mest lyserøde drøm om det), men skal helt sikkert prøve igen med nr. 2 - bedre held, håber jeg

Anmeld

11. september 2012

Kay

nu har jeg lige været i ødergruppe for 2. gang... og første gang var det sundhedsplejesken der holdte det i lokaler de har adgang til...

vi brugte dagen på at præsentere os og vores børn, og fortælle om fødslen og den første tid...

der efter snakkede vi forventninger og forhåbninger til mødergruppe og til slut aftalte vi hvor tit vi ville mødes og hvordan det skulle foregå...

vi har valgt at her i starten mødes vi en gang om ugen, og at vi fra gang til gang aftaler hvem der har hvad med... sådan så den det er hos "Bare" skal lægge hus til og stå for the og kaffe...

så er der en der har brød med og en der har pålæg en der har noget kage eller lignende og en der har frugt med...

det er super hyggeligt og så skal man ik stresse over alt det man skal nå

sys også det var super dejligt at få afstæmdt forventninger... vi har bla. aftalt at vi ikke konkurere med støtter hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.