Hvem er med til din fødsel? Hvorfor? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

Deaktiveret profil

Bassemor<3 skriver:

Min kæreste, som er far, og min mor, fordi det havde jeg brug for. Kæresten var dog den primære hjælper, men han er ikke så god til sådan noget, så ville gerne have min mor i backup hvis han fik brug for luft

Kan også godt forstå at nogen gerne vil have deres mor med... Fordi det netop er ens mor, og man nok derfor kan snakke bedre med hende end sin svigermor. Men min mor tåler hverken blod, smerte eller andet. så jeg ved hun smutter ud alligevel og hun har også sagt at hun syntes vi skal dele det mellem os kun, for det er noget specielt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

CaWi

Camillamuz skriver:

Ja det er MIN fødsel, og derfor skal det være om hvad jeg har lyst til..

Jeg vil helst ikke dele det med nogen udover min kæreste, for det kan jeg bare ikke! Jeg følte mig bare sådan, ja ved ikke hvad man kalder det, men hun blev ved i en halv time at spørge, presse osv og jeg blev rigtig ked af det, fordi jeg føler hun overskrider mine grænser! 

Hvad med din kæreste? Hvad siger han til sin mors opførsel? Jeg kan til tider selv have svært ved at sige fra over for min svigermor. Men så siger kæresten bare fra for os i stedet.
Måske din kæreste skulle sige til sin mor at det bare skal være jer to

Anmeld

30. august 2012

Deaktiveret profil

karisima skriver:

Jeg er også en meget privat person og havde fuldstændig de samme overvejelser som dig. Desværre gik det sådan at jeg er 100% alene med min datter og derfor skulle faren ikke med til fødslen.Derfor besluttede jeg at føde alene. Jeg kunne bare ikke ha tanken om at andre skulle se mig på den måde.

Alle sagde til mig at den beslutning skulle jeg nok ændre, at man er ligeglad i situationen og jeg ville fortryde hvis der ingen var med mig. Men jeg havde den bedste fødsel og har ikke fortrudt et sekund  Og jeg tænkte flere gange undervejs på at det var dejligt at have "arbejdsro"

Thumps up, for din holdning til arbejdsro, det er også det jeg fokusere på. For jeg kan ikke engang bage en kage, hvis der er for mange folk som hjælper, ( dårlig sammenligning) men jeg er bare ikke god til at der er så mange mennesker.. Og slet ikke når jeg skal føde!

Anmeld

30. august 2012

Deaktiveret profil

CAWI skriver:

Hvad med din kæreste? Hvad siger han til sin mors opførsel? Jeg kan til tider selv have svært ved at sige fra over for min svigermor. Men så siger kæresten bare fra for os i stedet.
Måske din kæreste skulle sige til sin mor at det bare skal være jer to

På vejen hjem, græd jeg! Måske hormonerne der tog for meget over, men fordi jeg kunne mærke at jeg måske havde sagt ja til at min grænse blev overskredet.. Han trøstede mig, og sagde undskyld hvis han havde været med til at presse, han ved jo godt at på andre punkter er jeg også meget pinlig.. Jeg er ikke genert over mig selv overhovedet, kan sagtens stå nøgen i en svømmehal og være ligeglad, men dette er altså en fødsel

Han vil ringe til hende imorgen og fortælle at jeg ikke brød mig om at hun pressede mig på den måde, og dette er en oplevelse som kun vi vil dele. For det handler om at jeg skal føle mig tryg, og ærligt jeg kan ikke føle mig tryg hvis hun skal være der!

Anmeld

30. august 2012

Deaktiveret profil

CS skriver:

Jeg havde en veninde, da faderen ikke var en del af vores liv dengang. Hmmm hvis jeg skulle gøre det anderledes, ville jeg have valgt en anden veninde - haha og næste gang må det være faderen der kommer med

Du skal bestemt holde fast i din/jeres oprindelige valg - ingen skal bestemme hvordan og hvorledes. Bliver hun børnefornærmet, handler det om hende og I er i jeres gode ret til at vælge hvad der er bedst for jer

Tak for dit svar.  Hvis ikke faderen var en del af barnet, så ville jeg nok også have valgt en tæt veninde eller min mor. men det er jo også noget helt andet. 

Anmeld

30. august 2012

Mettefpigen

Jeg havde min kæreste og mor med :-D og det var fantastisk :-D ville ikk have valgt anderledes.... Næste gang vil jeg gøre det samme og ellers bil jeg gerne have min fætters kæreste med, eller min veninde :-D

Anmeld

30. august 2012

Deaktiveret profil

Mettefpigen skriver:

Jeg havde min kæreste og mor med :-D og det var fantastisk :-D ville ikk have valgt anderledes.... Næste gang vil jeg gøre det samme og ellers bil jeg gerne have min fætters kæreste med, eller min veninde :-D

Tak for dit svar.. Er glad for at høre du havde en positiv oplevelse, men mere end en person.. Det er dejligt at høre andres syn på det også..  Jeg holder nu stadig fast i at det skal være en privat ting mellem min kæreste og jeg og senere hen må vi så tage stilling til om vi næste gang skal have andre med. 

Anmeld

30. august 2012

Åse

Jeg ville aldrig tage min svigermor med, det skal være min mand og jeg og hvis det skulle være en anden end min mand skulle det være min mor, men det tro jeg ikke engang

Anmeld

30. august 2012

Mettefpigen

Camillamuz skriver:

det 

Tak for dit svar.. Er glad for at høre du havde en positiv oplevelse, men mere end en person.. Det er dejligt at høre andres syn på det også..  Jeg holder nu stadig fast i at det skal være en privat ting mellem min kæreste og jeg og senere hen må vi så tage stilling til om vi næste gang skal have andre med. 

Det er også hver sin holdning :-) jeg har altid sagt at min mor skal med :-) når jeg engang skal have en mere bed jwg ikk om manden er hjemme med bassen eller hvordan... Men min fætters kæreste vil gerne være jordemoder så (hvis hun ikk er uddannet til den tid) vil jeg gerne give hende chancen for at se en fødsel :-) og mon veninde vil gerne se en :-D og de er rigtig tætte på mig så er slet ikk bange for hvordan de skulle tænke ;-)

Anmeld

30. august 2012

Deaktiveret profil

Åse skriver:

Jeg ville aldrig tage min svigermor med, det skal være min mand og jeg og hvis det skulle være en anden end min mand skulle det være min mor, men det tro jeg ikke engang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.