Hvordan tager jeg mig dog sammen til fitness ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

Muffin_girl

Dinna88 skriver:

Træning = energi! så nej, du bliver ikke træt senere! Ikke af træningen i hvert fald  For at skabe energi skal du bruge energi. Og det gør du ved at spise kulhydrater og proteiner der er brændstof for din krop. et ORDENTLIGT læs havregryn INDEN træning, en masse tun EFTER træning - OG SÅ på arbejde
I starten vil det være hårdt. din krop er ikke vant til det. men tro mig - det giver pote! 

BLA BLA BLA  

Ej jeg kan godt se det du siger, men ved du hvad søde.. Jeg kom sku afsted idag !

Og du har helt ret i de ting du siger, det handler også om tilvænning  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

Muffin_girl

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg gør hvad jeg kan for at nå det. Som reelt i "hvad jeg kan".

Du skal tænke på, at du får flere timer i døgnet af træningen, for du får meget mere energi. Jeg har oplevet omkring 2 1/2 times mere friskhed efter jeg er begyndt at træne regelmæssigt! Du bliver ikke for træt! Du får et boost! Super idé at klare det inden job om fredagen, så har du energi til den lange dag, hvor du ovenikøbet kan føle dig totalt sej!

JEG KOM SKU AFSTED IDAG !! HEP HEP 

Og vil meget gerne afsted igen imorgen, så pakker tasken og gør mig klar  

Hvor mange dage træner du om ugen ? 

Anmeld

30. august 2012

Muffin_girl

Lone Jakobsen skriver:

hvor har jeg dog været hvor du er

men der er ALTID en undskyldning.

for mig hjalp det at sætte motion på skemaet. simpelthen skrive ned at mandag er det zumba og onsdag og fredag er det løb. når det står der er det sværere at se bort fra.

jeg informere også min mand og børn om at de dage skal jeg ud og løbe lidt, og det fungere fint. tror det vigtigste er at du ikke acceptere nogle former for undskyldninger. om du løber 500 meter eller 5 km er lige meget. bare du kommer afsted.

du kan altid finde tid, hvis du vil.

min arbejdsuge er 48 timer og jeg er mor til 4 børn. men stadig dyrker jeg motion 3 gange om ugen (man kan sagtens tage børnene med) bare stop dem i klapvognen/barnevognen eller lad dem tage cyklen eller løbehjulet.

vi hepper på dig, men det kræver at du ønsker, virkelig ønsker at komme i gang

Ja jeg har dog aldrig før haft så mange undskyldninger.. Det er jo helt viiilllddttt.. 

Men kom sku afsted idag ! Og er meget tilfreds med det ...  

Det lyder så godt at i vil heppe 

Hold da op, du er da en super mor !

Anmeld

30. august 2012

Kloster

Dinna88 skriver:

okay, du har godt nok skrevet til mig på facebook. Men der er nogle enkelte faktorer der gør at jeg SKAL afsted!

For det første så er hovedpine ikke en undskyldning, ligeledes med træthed. Hovedpinen forsvinder IKKE af styrketræning, men du kan helt sikkert få bugt med den med konditionstræning. Og det er meget nemmere at konditionstræne når du er træt, end at styrke. 

Men jeg SKAL afsted fordi jeg kan mærke en forskel. Vil du af med trætheden? Hovedpinen? Dovebskaben? Hvis der er en da Så AFSTED - det er fandme ligesom sex Man gider måske ikke rigtig..... Og så bruger man undskyldningen med mavepine, hovedpine, træthed... men det er jo en omgang L*RT!

hvis ikke jeg tager afsted så bliver jeg træt, lad, ondt i ryggen og hovedet..... Så derfor er det ikke et spørgsmål. MEN er der en dag jeg ikke giiiiiiiiiiiiiiider,..... så er det ok! fordi træning skal ikke være en pest, det skal være FEDT, ET FRIRUM, MIN TID..... Og det bliver det med tiden, tro mig

Derudover så se rjeg sådan på det: min træning gør at jeg ikke skal være nedern over at min vej til og fra studie er i en bus hvor jeg intet fysisk laver (er vant til at gå og cykle frem og tilbage) OG jeg tillader mig at spise USUNDT hvis jeg vil. Fordi jeg VED at jeg ellers er god ved min krop

SÅ enig!! Så enig!!

Min træning er gang, løb, cykling. Jeg elsker at få vinden i ansigtet og gennem håret. Det er som om, alle tanker, der fylder, bliver smidt af på vejen.

Det er min forkælelse, mit frirum og MIN tid. Og jeg prioritere det højt. Også selvom det er svært for mig nogle gange at komme afsted.

Når det er EVIG svært, sparker jeg mig selv i bagdelen og tænker: "Jeg går/cykler/løber bare en lille tur... En lille bitte tur i dag". Også ender det tit med, jeg har kanon løbe-ben ell der er den dejligste energi til en længere tur osv.

Hvis jeg har motioneret, har jeg bedre samvittighed til at tage et stykke kage til forældremødet osv.

Jeg elsker mit motion, men jeg kæmper også med det nogle gange. Det der holder mig igang, er at jeg ved, hvor DEJLIGT, jeg har det, når jeg motionere. Den følelse vil jeg gerne have hele livet. Og for at få den følelse, må jeg arbejde for det..

Anmeld

30. august 2012

Kloster

Klapig selv på skulderen, AalborgPigen.

SÅ fedt, du kom afsted i dag. Hvis du skal afsted hver dag, vil jeg anbefale dig, at du variere din træningsform. Og pas på, du ikke går så hurtigt frem med mange mange træningsdage, at du kører surt i det.

Det er sundt at springe en dag ell to over i starten og virkelig savne at træne.

Anmeld

30. august 2012

Lone Jakobsen

AalborgPigen skriver:

Ja jeg har dog aldrig før haft så mange undskyldninger.. Det er jo helt viiilllddttt.. 

Men kom sku afsted idag ! Og er meget tilfreds med det ...  

Det lyder så godt at i vil heppe 

Hold da op, du er da en super mor !

dejligt at du kom afsted.

for mig er zumba bare det sjoveste motion jeg har prøvet og jeg var totalt bidt af det fra første time

Anmeld

30. august 2012

Muffin_girl

Kloster skriver:

Klapig selv på skulderen, AalborgPigen.

SÅ fedt, du kom afsted i dag. Hvis du skal afsted hver dag, vil jeg anbefale dig, at du variere din træningsform. Og pas på, du ikke går så hurtigt frem med mange mange træningsdage, at du kører surt i det.

Det er sundt at springe en dag ell to over i starten og virkelig savne at træne.

tak jeg er også meget glad. 

tror du har ret i det med at holde pause. det er en super ide

Anmeld

30. august 2012

LR85

AalborgPigen skriver:

Ja sagen er den at jeg nu har været medlem af fitness i ½ år.. Brugt det maximum 5-6 gange.. Det er da bare SÅ MEGET spild af penge...

Men sagen er den at jeg ikke kan tage mig sammen ! Virkelig ikke... 

Jeg finder på 10.000 undskyldninger for IKKE at tage derhen. Og føler det er mere end belastning end noget rart.. 

Er jeg den eneste der har det sådan ?! 

Jeg har idag købt nye fitness sko.. Det flotteste par, efter min mening Fordi de har en lyserød kant.. Hihi

Grunden til jeg har købt dem er fordi kæresten ville give mig et par, så jeg kunne komme igang. Grunden til jeg føler den store nødvendighed for at komme igang er fordi jeg har 2 sygdomme, der bare gør at motion, er en stor faktor, for at jeg kan få det bedre .. 

Hvordan DÆLAN får du dig selv lettet, og lavet det motion ? 

jeg synes bare det er SÅ rart at komme lidt ud og væk fra mand og børn.

det er MIT frirum.

Så høre jeg mit aller ynglingsmusik og skruer højt op, og ofte får tempoet ret højt op også..

men mest af alt, er det der a jeg kommer ud for en stund uden a være mor til en 2½ årig og 2 måneders.

Anmeld

30. august 2012

Deaktiveret profil

AalborgPigen skriver:

Ja sagen er den at jeg nu har været medlem af fitness i ½ år.. Brugt det maximum 5-6 gange.. Det er da bare SÅ MEGET spild af penge...

Men sagen er den at jeg ikke kan tage mig sammen ! Virkelig ikke... 

Jeg finder på 10.000 undskyldninger for IKKE at tage derhen. Og føler det er mere end belastning end noget rart.. 

Er jeg den eneste der har det sådan ?! 

Jeg har idag købt nye fitness sko.. Det flotteste par, efter min mening Fordi de har en lyserød kant.. Hihi

Grunden til jeg har købt dem er fordi kæresten ville give mig et par, så jeg kunne komme igang. Grunden til jeg føler den store nødvendighed for at komme igang er fordi jeg har 2 sygdomme, der bare gør at motion, er en stor faktor, for at jeg kan få det bedre .. 

Hvordan DÆLAN får du dig selv lettet, og lavet det motion ? 

Gør dine fitness besøg, til noget positivt, sæt små sedler op, med små ord der skal sætte motivationen igang!  Tag evt, en god veninde eller andet med nogen gange, sørg for at fortæl om at du gerne vil begynde at bruge dit fitness, så andre måske kan hive lidt i dig.. 

Et godt råd fra mig, som også er dårlig bruger af medlemskabet, lad være med at gøre det samme i fitness hvergang, husk at cirkulere rundt, at bruge forskellige maskiner, for hver gang, ellers køre man bare træt i det.. 

Anmeld

31. august 2012

Dinna88

AalborgPigen skriver:

BLA BLA BLA  

Ej jeg kan godt se det du siger, men ved du hvad søde.. Jeg kom sku afsted idag !

Og du har helt ret i de ting du siger, det handler også om tilvænning  

FEEEEEEEEEEDT

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.