Folkeskole vs. Privatskole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

Krussedulle

Animalia skriver:

Ja okay Det er jo også bare hvad jeg ved dem jeg kender betaler..

Og så vil jeg da gerne lige tilføje at selvom man stemmer yderst venstrefløj, kan man som forældre jo godt syntes at det er det mest rigtige, for sine børns skyld!

Ja det er dobbeltmoral at stemme liste Ø, og så sende sine børn i privatskole, men ikke destro mindre er det tilfældet her hjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

Sophie90

Krussedulle skriver:

Og så vil jeg da gerne lige tilføje at selvom man stemmer yderst venstrefløj, kan man som forældre jo godt syntes at det er det mest rigtige, for sine børns skyld!

Ja det er dobbeltmoral at stemme liste Ø, og så sende sine børn i privatskole, men ikke destro mindre er det tilfældet her hjemme.

Hehe ja det ville jeg mene det var, men altså det er jo det jeg mener med at folk er sig selv nærmest i DK og når selv vores politikkere sætter det eksempel kan man jo ikke forvente så meget
Og jeg kan også sagtens se begrundelserne for at vælge privatskole..

Anmeld

26. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Folkeskoler er vidt forskellige, det samme er privatskoler. Der er ikke nogen garanti for, at din datter på en privatskole kommer i en klasse uden mobning, eller at lærerne tackler det bedre. Jeg har været lærer både på en friskole og på to folkeskoler, og der er godt og skidt at sige om alle tre - mest godt, heldigvis. 

Spørg dig for i lokalområdet og tag på besøg på de skoler, I overvejer - men husk også, at det, der i den sidste ende får størst indflydelse på din datters trivsel, er lige netop de klassekammerater, hun får og de lærere, der får hendes klasse. Dermed er det umuligt at forudsige, hvor hun vil trives bedst. 

Anmeld

26. august 2012

Bebsen

Jeg har selv gået på privat og folkeskole, og det jeg allermest kan anbefale er en lille skole, udenfor mange elever i klassen

Anmeld

26. august 2012

Tullepoder

Anonym skriver:

Jeg er en af samfundets mest lavtlønnede - jeg er enlig forsørger på dimittendsats (svarende til kontanthjælp), og jeg har min datter i privatskole. Privatskolen i dag er ikke kun for ressourcestærke, alle har muligheden hvis de har lyst...

Anmeld

26. august 2012

Tullepoder

Vi har valgt privat skole, det har intet med snobberi at gøre..

Vores pige er et følsomt barn, og er bange for at hun bliver "væk" i de store klasser som man har folkeskolen.

Har selv gået på privat, og har været glad for det

Anmeld

26. august 2012

VØS

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg er meget i tvivl om hvilken type skole min datter skal i.

Jeg har selv gået i folkeskole, og har INTET forhold til privatskole overhovedet. Og ved derfor intet om det.

Så hvis nogle ligger inde med nogle gode råd, så lytter jeg gerne

Det eneste jeg har hørt om privatskole er at man som forældre er påtvunget at været meget engageret...

Håber på en masse spændende svar

Knus Pernille

Jeg har selv gået i folkeskole til 7 klasse (hvor den lille landsby skole ikke gik længere), hvorefter jeg selv fik lov at vælge om det så skulle være en anden folkeskole eller en privat.
Jeg valgte en privat skole, hvilket jeg var meget glad for, da jeg som elev oplevede lærene værende mere engageret
Der virkede til at være mere styr på tingene og der var bedre forhold mellem lærer og elever.
Der var også mere disciplin, men på en god måde
Men det kan jo også være jeg bare ikke havde været så "heldig" med den lille landsby skole

Anmeld

26. august 2012

Tanjadamgaard

Jeg er slet IKKE i tvivl, min datter skal gå i privatskole! 

Anmeld

3. september 2012

Anonym

Jeg vil helst sende mine unger på friskoler!
for mig virker friskoler som et sted hvor der er plads til alle, og hvor det er okay at være anderleds. 

Anmeld

3. september 2012

morethanperfect

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg er meget i tvivl om hvilken type skole min datter skal i.

Jeg har selv gået i folkeskole, og har INTET forhold til privatskole overhovedet. Og ved derfor intet om det.

Så hvis nogle ligger inde med nogle gode råd, så lytter jeg gerne

Det eneste jeg har hørt om privatskole er at man som forældre er påtvunget at været meget engageret...

Håber på en masse spændende svar

Knus Pernille

Jeg gik på friskole indti jeg skulle i 4 kl..

Så kom jeg på folkeskole ...

Jeg er ret sur på min far fordi han sendte mig på folkeskole .. Det var noget med forældrerne ikke kunne enes på friskolen .. 

JEG havde det MEGET bedre på friskolen .. Der snakkede man med alle .. Ligeså snart jeg kom på folkeskolen var det jo noget helt andet , og jeg endte med ikke at snakke med nogle overhovedet 

Så , hvis jeg har mulighed for det skal mine børn på friskolen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.