Folkeskole vs. Privatskole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

Sophie90

Anonym skriver:

Nej jeg får ingen tilskud...

Vores privatskole koster 800 kr. pr. mdr.. Selvfølgelig er det en prioritering, men jeg mener nu også det er noget alle vil kunne have råd til, hvis de prioriterer det.

800 kr kan være mange penge for nogle mennesker, penge de bare ikke har af forskellige årsager.. Og jeg synes bare det er en tendens i vores samfund at vi er os selv nærmest på den måde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

Mutti2

lene skriver:

Min den store Mathias går i 2 klasse på en folkeskole og vi er godt tilfredse, så Clara som skal i skole til næste sommer. Skal på sammen skole.

Har heller ingen erfaring med privat skoler

Jeg kan godt forstå at i vil have begge børn i samme skole Så kan de også støtte hinanden hvis der skulle være noget

Anmeld

26. august 2012

Anonym

Animalia skriver:

800 kr kan være mange penge for nogle mennesker, penge de bare ikke har af forskellige årsager.. Og jeg synes bare det er en tendens i vores samfund at vi er os selv nærmest på den måde..

Ja men det er stadig prioritering, og jeg er sikker på at alle har muligheden. I min datters klasse er der også en pige, som bor alene med sin mor, der er førtidspensionist. Dermed mener jeg ikke man kan konkludere at det kun er de ressourcestærke der er at finde på en privatskole, i dagens danmark er det alle samfundslag der er repræsenteret på privatskolen.

Anmeld

26. august 2012

Sophie90

Anonym skriver:

Ja men det er stadig prioritering, og jeg er sikker på at alle har muligheden. I min datters klasse er der også en pige, som bor alene med sin mor, der er førtidspensionist. Dermed mener jeg ikke man kan konkludere at det kun er de ressourcestærke der er at finde på en privatskole, i dagens danmark er det alle samfundslag der er repræsenteret på privatskolen.

Jaja men det er så din mening, jeg har en lidt anden opfattelse af det.. Men jeg vil da mene at en førtidspensionist kunne være en ret indvolveret forældre da de ikke arbejder? og derfor har meget tid til deres unger (hvilket da må være fedt, det er slet ikke det)

Hvor mange af anden etnisk herkomst er der i hendes klasse?

Anmeld

26. august 2012

Anonym

Animalia skriver:

Jaja men det er så din mening, jeg har en lidt anden opfattelse af det.. Men jeg vil da mene at en førtidspensionist kunne være en ret indvolveret forældre da de ikke arbejder? og derfor har meget tid til deres unger (hvilket da må være fedt, det er slet ikke det)

Hvor mange af anden etnisk herkomst er der i hendes klasse?

Der er 2 af anden etnisk herkomst, på folkeskolen hun gik på før, var der 0.

Anmeld

26. august 2012

Sophie90

Anonym skriver:

Der er 2 af anden etnisk herkomst, på folkeskolen hun gik på før, var der 0.

Okay

Anmeld

26. august 2012

Mutti2

Anonym skriver:

Jeg har to børn, én i privatskole og en i folkeskole.

Vi er meget glade for privatskolen, hvor vi synes vi bliver hørt, og vi føler at der bliver taget hånd om problemer så snart der er nogle. der er sandt at man skal være en smule mere engageret, men jeg tror nu sagtens man kan slippe udenom hvis man ikke gider engagere sig en helt masse.

Vi er i princippet også glade for folkeskolen, så længe det hele kører på skinner, men er der brug for noget ekstra, så synes jeg tit folkeskolen fejler. Jeg oplever folkeskolen som en skole der ofte har mangel på ressourcer.

I privatskolen (den vi har valgt, grundtviansk), er der stor fokus på "kæft, trit og retning" - forstået på en positiv måde. Man skal opføre sig ordenligt, og man skal tage ansvar. Ingen af de børn min datter går i klasse med har problemer med dette, det fungerer bare 100%. I folkeskolen synes jeg der er en noget mere slap holdning til mange ting...

Det er et svært valg, og jeg kan godt forstå at du er forvirret.

det jeg har oplevet som negativt efter vi har valgt privatskole, er at nogle forældre åbenbart har en meget markant holdning omkring privatskole, og der var nogel der vendte os ryggen på denne bekostning. Man bliver ligesom stemplet som snob eller lignende når man vælger privatskole (selvom jeg er en lig forsørger på dimittendsats, så der er ikke noget i det for mit vedkommende i hvert fald).

først tak dit svar

En af de ting jeg tænker meget over, er at min datter er meget genert og en stille pige, som jeg også selv var som barn, hvilket resulterede i mobning. Og som flere skriver, så bliver der jo taget hånd om den slags på en anden måde.

Jeg har tidligere altid sagt at min børn ikke skulle i privatskole, men er meget i tvivl, om det måske ville være bedre for mit barn i sidste ende.

Jeg er også enlig forsørger, og min datters "kæreste´s" mor havde regnet på det, og med fritidsordning vil det komme til at koste mig 200 kr mere at få hende i privatskole

Hvilket jo er ingenting.... jeg vil bare gerne give mit barn de bedste forudsætninger, hvad enten det er det ene eller det andet. (som alle andre forældre)

Anmeld

26. august 2012

132319

100% folkeskole.

Jeg har aldrig overvejet andet.

Vedmindre barnet har specielle behov, ser jeg ingen grund til privatskole. 

Jeg synes det er ærgerligt at fjerne børn fra sit nærmiljø og så synes jeg det er vigtigt at støtte op om folkeskolerne!

Anmeld

26. august 2012

Anonym

Milla-Victoria's mor skriver:

først tak dit svar

En af de ting jeg tænker meget over, er at min datter er meget genert og en stille pige, som jeg også selv var som barn, hvilket resulterede i mobning. Og som flere skriver, så bliver der jo taget hånd om den slags på en anden måde.

Jeg har tidligere altid sagt at min børn ikke skulle i privatskole, men er meget i tvivl, om det måske ville være bedre for mit barn i sidste ende.

Jeg er også enlig forsørger, og min datters "kæreste´s" mor havde regnet på det, og med fritidsordning vil det komme til at koste mig 200 kr mere at få hende i privatskole

Hvilket jo er ingenting.... jeg vil bare gerne give mit barn de bedste forudsætninger, hvad enten det er det ene eller det andet. (som alle andre forældre)

Min datter startede i folkeskolen, men vi flyttede hende midt i 4. klasse, jeg vil gerne fortælle vores historie, men helst privat, så skriv hvis du vil høre mere.

Anmeld

26. august 2012

jydeinden

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg er meget i tvivl om hvilken type skole min datter skal i.

Jeg har selv gået i folkeskole, og har INTET forhold til privatskole overhovedet. Og ved derfor intet om det.

Så hvis nogle ligger inde med nogle gode råd, så lytter jeg gerne

Det eneste jeg har hørt om privatskole er at man som forældre er påtvunget at været meget engageret...

Håber på en masse spændende svar

Knus Pernille

altså hvis man spørg mig personligt og jeg undskylder på forhånd til de som jeg kender som er lærere.. men af erfarring udfra hvordan jeg selv oplevede det i tidernes morgen, jamen så ville jeg vælge privat skole fremfor folkeskole. Jeg synes der er ALT for mange børn som i hvertfald den gang, blev svigtet, man havde for travlt med at alle skulle lære ens, at alle helst skulle være på samme stadie, og at alle skulle løse deres problemer selv.

Jeg forstiller mig at der er mere mulighed for at få hjælp på flere planer hvis man går privat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.