Folkeskole vs. Privatskole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2012

TTM

Jeg følger lige med her, da jeg sidder og skal beslutte om folkeskolen som ligger 1 km væk eller privatskolen som ligger 3 km væk skal være "den" som min datter skal gå på...

Prisen for privatskolen er 930 kr.
Prisen for SFO er 580 ( 0-10 timer om ugen) / 860 (11-20 timer om ugen) / 1150 (21-xx timer om ugen)
Dvs. for os pga arbejde 2060 kr om måneden.

Prisen for folkeskolen : 1225 om måneden..

Men jeg kender ikke deres ry...

Privatskolen som jeg kender nogle der har gået på, og min niece som går der nu, virker god og fornuftig... (Dyhrs skole)

Folkeskole (Antvorskov skole i Slagelse) kender jeg intet til..... Og hvor søger man viden om deres ry??

Er her nogle som kender til skolen, må de meget gerne give et pip med på vejen

Skal lige siges jeg mistænker min datter for at være tale/ordblind efter sin far, hun er lige fyldt 5 og har stadig ikke styr på tal/bogstaver....

Nå det ble lidt længere end forventet

TTM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

LISBETH:-)

Animalia skriver:

Jeg har ingen børn, men har en klar holdning om det at vælge folkeskole fremfor privatskole.. Jo mindre forældre der sætter deres børn i folkeskole, jo større bliver skellet mellem rig og fattig i vores samfund.. Alle de resource stærke forældre kommer til at sidde i privatskolerne og der vil ikke blive "kæmpet" nok for en velfungerende folkeskole.. Så jeg ville klart foretrække at sætte mine børn i folkeskole når jeg engang får nogle, udelukkende fordi jeg ønsker mine børn skal opleve vores bla. multikulturelle samfund, og ikke kun middelklassen/de riges børn..

Den bliver jeg lige nødtil at kommentere!!

Her hvor jeg bor koster en plads på privatskole inkl. SFO 200 kr mere om måneden end det koster og gå i en alm. folkeskole hvis man også skal gå i SFO så det er altså ikke i alle tilfælde at det kun er de rige der går i Privatskole!!!!!!

Anmeld

25. september 2012

Der er mange fordele og ulemper ved begge dele. Og hvad der er godt for et barn er ikke nødvendigvis godt for et andet!!!

Vi har valgt privatskole af følgende årsager:

Mindre elever i klasserne

Bedre normering

Nyere rammer, bøger, materialer osv osv osv

Ingen konstante fyringsrunder hvilket giver bedre arbejdsmiljø for de ansatte og derfor også en større arbejdsglæde = bedre skolemiljø for alle

Ingen risiko for at der sidder 10 børn der tidligere havde hver deres støttepædagog som er sparetvæk og som nu tager alle lærens ressourcer.

Mindre lære sygefravær hvilket vil sige mindre brug af vikarer

Bedre ture/udflugter da der er flere penge og gøre godt med end i folkeskolen!!!

Og sikker også en lang række andre grunde jeg ikke lige kan komme på.

MEN det kommer også helt an på privatskolen. Vores datter var skrevet op til privatskole hvor jeg fandt ud af at man slet slet ikke tager børn ind med nogen som helst problemstillinger f.eks. ingen diagnoser uanset hvad det skulle være. Den valgte vi fra da jeg synes det er et helt forkert menneskesyn og ikke et jeg har lyst til at give videre til min datter.

Hilsen Lisbeth der selv arbejder på folkeskole - men vælger privatskole til sine egne børn!!

Anmeld

25. september 2012

Ta' ud og besøge begge dele og følg din mavefornemmelse!!! Den giver dig sikkert svaret:-)

Anmeld

25. september 2012

Lone Jakobsen

jeg har valgt at mine skal gå i folkeskole. selv om jeg overvejede privat skole da min ene søn havde store problemer i folkeskolen.

jeg kender ikke til privatskoler, men oplever at der er meget stor forskel på de enkelte folkeskoler.

Anmeld

25. september 2012

Lone Jakobsen

Bebsen skriver:

Jeg har selv gået på privat og folkeskole, og det jeg allermest kan anbefale er en lille skole, udenfor mange elever i klassen

helt enig i dette her

Anmeld

25. september 2012

_-Kathrine-_

Jeg gik i folkeskole i Randers til og med 7 klasse, så flyttede mine forældre mig på privatskole og det var det bedste de kunne gøre for mig...!
Den folkeskole jeg gik på var der absolut ingen fokus på elevernes trivsel og der var så meget mobning...
Da jeg kom på privatskole var det en helt anden verden at komme ind ...! Og der blev absolut ikke accepteret kliker, mobning osv,., og det er ikke det eneste "tilfælde" jeg har hørt om/oplevet...
Hvis du har en stille pige, kunne forberedelsesskolen måske være en mulighed? Der er vist ikke så mange elever i klasserne?
Jeg gik på real skolen - rigtig god skole!!

Anmeld

25. september 2012

Loa

Animalia skriver:

800 kr kan være mange penge for nogle mennesker, penge de bare ikke har af forskellige årsager.. Og jeg synes bare det er en tendens i vores samfund at vi er os selv nærmest på den måde..

Nu skriver du "sætter sig selv nærmest"
Men er det ikke også klart? Kan helt klart godt forstå det du skriver, at hvis folk "bare" flygter til privatskoler så sker der aldrig ændringer i folkeskolen, men folk har jo nok ikke lyst til at gå på kompromis med deres børns uddannelse "bare" (forstå mig ret) for at være med til at vende folkeskolen til noget mere attraktivt...

Kunne jeg være garanteret mindre ballade, færre "bøller" der ikke bliver taget hånd om og meget fokus på seriøs undervisning så ville jeg da heller ingen problemer have med at sende Isabella i en folkeskole.

Men som man hører om hvordan det kan foregå nu, så nej, så vil jeg da hellere have hende i en privatskole...

Anmeld

25. september 2012

isabellasmor

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg er meget i tvivl om hvilken type skole min datter skal i.

Jeg har selv gået i folkeskole, og har INTET forhold til privatskole overhovedet. Og ved derfor intet om det.

Så hvis nogle ligger inde med nogle gode råd, så lytter jeg gerne

Det eneste jeg har hørt om privatskole er at man som forældre er påtvunget at været meget engageret...

Håber på en masse spændende svar

Knus Pernille

Vi har skrevet vores datter op på privatskolen her i byen. jeg gik der selv fra 0. Til 3. Klasse hvor jeg derefter blev rykket til en folkeskole ( det værste der kunne ske) pga uoverensstemmelser med lærerne . Jeg gik til ekstra dansk på privat skolen , (gik til sprog lærer i børnehaven) og efter 1 år med ekstra dansk dér, blev jeg en af de bedste, og det har holdt ved hele min skole tid. Jeg var sådan set god til alle fag, men siden jeg kom i folkeskole er jeg endt ud med ikke og kunne følge med og idag kan jeg ikke finde ud af regning . Jeg har simpelthen ikke fået den hjælp jeg behøvede. Jeg er udover det også blevet mobbet fysisk og psykisk lige siden jeg kom i folkeskole, og indtil jeg gik ud! Lærerne var der overhovedet ikke. 

Min datter skal Ikke i folkeskole. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.