Hvordan ville du have reageret? (Hidsig 6-årig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

jeg har helt ondt i maven...

på din søns vejne

når et barn flejgner sådan ud.. går de det af en grund.. ikke for at være provokerende.

og nej hans opførsel er ikke ok.. men det er din heller ikke.

du optrapper konflikten fra starten af.

hvis du var rigtig gal på din mand.. forde du havde en dårligdag. og han så svarede gå ind på dit værelse jeg gider dig ikke nu... hvordan ville du reagere?

han fortrækker så til sidst til sit værelse for at få ro.. hvorfor lader du ham ikke bare være og rydder op?

men du går mens han indre stadig er i oprør og laver nogle restrektioner..ingen tv.. ingen ipad og i seng. det komme man altså ikke godt fra.. jeg forstår godt han sparker og slår.. 

og når han  så kommer til dig burde du havde tilgivet. stakkels stakkels barn at blive sendt i seng af en mor der har lagt på på is.. og først vil tale om det i morgen.. når det passer dig.

det er dig der har fået det til at kamme over ergo må du tage dit ansvar på dig. og havde tilgivet. det er dig der er den voksende og derfor har du ansvaret for ikke at eskalere en konflikt.. så i begge når der ud hvor i var.. for det kan en 6 årig ikke.

Vi er slet slet slet ikke enige, men det er jo det gode ved mennesker, vi har lov til at være uenige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

raca

Aisha skriver:

Jeg synes du har handlet korrekt. Jeg ville have gjort det samme! Husk nu og ikke give efter hans ønsker om at få iPod'en tilbage. Han skal vide hvad han har gjort forkert. Så det ikke gentager sig.

det er ikke staf der lære børn at opføre sig pænt.. 

men at forældren behandler dem med respekt..og kan tage hånd om dem når de når derud hvor de ikke kan rumme deres egne føelser endnu.. og det var jo der han var.. han var ikke uopdragen..

men bare en lille dreng var gal om hvis mor ikke forstod og få ham i land igen.

og dette staffen han så både matrielt og phykisk for.

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Jeg synes du har handlet korrekt. Jeg ville have gjort det samme! Husk nu og ikke give efter hans ønsker om at få iPod'en tilbage. Han skal vide hvad han har gjort forkert. Så det ikke gentager sig.

Tak for opbakningen, nej jeg giver skam heller ikke efter med iPod'en, den bliver i skuffen en uges tid...

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

jeg kan godt forstå dig, jeg har selv en søn på 6 år om 3 måneder, og jeg ved hvordan de små kan være

MEN , jeg synes det var forkert at du ikke modtog hans undskyldning, det lyder som om at han er meg tked af at han fik opført sig sådan...

men synes i skulle have haft snakken inden han kom i seng, for måske ligger han og tænker på at Mor stadig er vred, og gør ham ked af det ...

Tak for svar.

Ja jeg tænker også at vi måske skulle have talt om det inden han faldt i søvn, men jeg synes også det var kørt så langt ud, at vi begge trængte til at køle helt ned inden vi skulle snakke om det. Derudover faldt han faktisk meget hurtigt i søvn....

jeg er naturligvis ikke vred på ham når vi vågner i morgen, og så taler vi (forhåbentlig) stille og roligt om det i morgen eftermiddag..

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

det er ikke staf der lære børn at opføre sig pænt.. 

men at forældren behandler dem med respekt..og kan tage hånd om dem når de når derud hvor de ikke kan rumme deres egne føelser endnu.. og det var jo der han var.. han var ikke uopdragen..

men bare en lille dreng var gal om hvis mor ikke forstod og få ham i land igen.

og dette staffen han så både matrielt og phykisk for.

Vi er stadig ikke enige....

Anmeld

23. august 2012

Nettemor

Jeg har ikke læst de andre svar så ved ikke om jeg gentager nogle..

Men jeg havde nok ikke fulgt efter ham ind på værelset. Han gik sådan som du sagde han skulle. Så havde jeg nok lige ladet ham dampe lidt af mens jeg selv gjorde det samme. Og SÅ ville jeg være gået ind og snakke med ham om det..

Han skal selvfølgelig ikke opføre sig sådan men jeg havde valgt at han fik lidt fred til at få styr på sine tanker. Fordi jeg ved at det ville være det jeg selv havde mest brug for.. Hvis nogen kommer med mig og vil klare situationen med det samme kan jeg ikke rumme det..

Håber I er blevet gode venner

Anmeld

23. august 2012

anynom

Nettemor skriver:

Men jeg havde nok ikke fulgt efter ham ind på værelset. Han gik sådan som du sagde han skulle. Så havde jeg nok lige ladet ham dampe lidt af mens jeg selv gjorde det samme. Og SÅ ville jeg være gået ind og snakke med ham om det..

Han skal selvfølgelig ikke opføre sig sådan men jeg havde valgt at han fik lidt fred til at få styr på sine tanker. Fordi jeg ved at det ville være det jeg selv havde mest brug for.. Hvis nogen kommer med mig og vil klare situationen med det samme kan jeg ikke rumme det..

Helt enig

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Er han lige startet i skole?

Det lyder som om du er ved at få et lille selvstændigt væsen i hjemmet helt naturligt og en del af hans udvikling.

Du skal dog sætte grænser for ham så han ved hvor han har dig.

Men det lyder ikke helt unormalt. Og lyder som om han er ved at opdage sider af sig selv.

Måske i morgen, du kan spørge ham om hvad der gik galt? Om han er ked af noget, måske? Det kan jo også være en reaktion på noget andet. Men umiddelbart genkender jeg det du skriver

*C

Ja præcis...

Vi taler helt sikkert om det i morgen eftermiddag over en varm bolle og glas saftevand...

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Tak for svar...

Vi er blevet gode venner, og jeg regner med at vi taler om episoden i morgen eftermiddag... Ikke som "skæld ud", men som undren og forståelse...

Anmeld

23. august 2012

raca

Anonym skriver:

Vi er stadig ikke enige....

nææ og fred være med det..

men jeg syntes det er så urimligt at sende et barn i skole+sfo uden i har talt om det..

han ved helt sikkert nok at det ikke er afsluttet..

og måske enduvære.. hvis nu reaktionen er udløst af mobning.. og du så bare fik kørt ham så langt ud for der efter og ligge ham på is.. og være vred. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.