jeres fødsels beretninger samt spørgsmål.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2012

Princesspigen

Babymor2010 skriver:

Jeg blev sat i gang 39+4 (jeg måtte ikke gå terminen ud pga. graviditetsbetinget sukkersyge) - efter 15 timers veer besluttede de at tage hende med et akut kejsersnit, da hun havde sat sig fast i mit bækken. Jeg fik en epiduralblokade 

epiduralen det eneste man får når man får kejsersnit ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Tystys14

Min fødsel var et helvede det tog 15 timer i aktiv fødsel, og 2 timer i presveer før hun blev taget med cup, der var heller ikke liv i hende da hun kom ud, pga. presset havde været for hårdt for hende, men de fik dog hurtigt liv i hende.

Fik en 3-grada bristning, og fik 21 sting inde og ude.

Alt dette fandt de ud af skyldes at mit bækkent er for smalt, mine veer for dårlige og navlestrengen for kort, og hendes arme var med nede, så det var stort set en umulig fødsel, der desværre også resulterede i at jeg kun har dårlige minder fra fødsel og efter.

Min jordmor sage efterfølgende at hvis hun havde vidst alt dette i forvejen, havde jeg fået kejsersnit, og ikke født naturligt. Til hvis vi skal have en mere engang, står der i min jounal at jeg skal have kejsersnit.

Dog er muligheden for at alle disse ting sker under en fødsel umådeligt lille, og derfor var det virkelig ikke til at forudse hverken for jordmor eller læger. Efter mine presseveer havde taget en time begyndte de at snakke om kejsersnit, men det blev ikke til det, som sagt.

Ved ikke om du kunne bruge det til noget, men det min fødselsberetning, og ville ikke lyve, dog berolige dig med at dette sker kun meeeget sjældent, har ikke hørt andre opleve dette.

Anmeld

25. august 2012

Princesspigen

NV skriver:

Min fødsel var et helvede det tog 15 timer i aktiv fødsel, og 2 timer i presveer før hun blev taget med cup, der var heller ikke liv i hende da hun kom ud, pga. presset havde været for hårdt for hende, men de fik dog hurtigt liv i hende.

Fik en 3-grada bristning, og fik 21 sting inde og ude.

Alt dette fandt de ud af skyldes at mit bækkent er for smalt, mine veer for dårlige og navlestrengen for kort, og hendes arme var med nede, så det var stort set en umulig fødsel, der desværre også resulterede i at jeg kun har dårlige minder fra fødsel og efter.

Min jordmor sage efterfølgende at hvis hun havde vidst alt dette i forvejen, havde jeg fået kejsersnit, og ikke født naturligt. Til hvis vi skal have en mere engang, står der i min jounal at jeg skal have kejsersnit.

Dog er muligheden for at alle disse ting sker under en fødsel umådeligt lille, og derfor var det virkelig ikke til at forudse hverken for jordmor eller læger. Efter mine presseveer havde taget en time begyndte de at snakke om kejsersnit, men det blev ikke til det, som sagt.

Ved ikke om du kunne bruge det til noget, men det min fødselsberetning, og ville ikke lyve, dog berolige dig med at dette sker kun meeeget sjældent, har ikke hørt andre opleve dette.

nej puha, du blev vidst ramt af flere dårlig ting på en gang..

men tror nu selv på det bedste her så tak for din ærlighed

og stort  til dig efter en hårde fødsel!

Anmeld

25. august 2012

CaWi

Princesspigen skriver:

4 jordmødre..  hvorfor så mange ?

lægen kan jeg forstå og en eller 2 jordmødre.. men 4

Vi havde en om natten da vi kom ind. Så var der vagtskifte kl 7. Der fik vi så JM nr 2 som vi havde til kl 14, der skulle hun så have en efterfødsels samtale. Så kom JM nr 3 (som dog havde været inde før og præsentere sig) hun var med til kl 14.45 hvor hun så gik ind og skrev om fødslen. (Hun havde fri kl 15) så kom JM nr 4 som hjalp mig mht moderkagen og tjekked mig og målte og vejede den lille.

Anmeld

25. august 2012

Clisolka

Princesspigen skriver:

epiduralen det eneste man får når man får kejsersnit ?

Det ved jeg faktisk ikke, men jeg havde fået den tidligere i forløbet, så de gav mig ikke andet, men skruede op for den så jeg var smertedækket under indgrebet 

Anmeld

25. august 2012

Princesspigen

CAWI skriver:

Vi havde en om natten da vi kom ind. Så var der vagtskifte kl 7. Der fik vi så JM nr 2 som vi havde til kl 14, der skulle hun så have en efterfødsels samtale. Så kom JM nr 3 (som dog havde været inde før og præsentere sig) hun var med til kl 14.45 hvor hun så gik ind og skrev om fødslen. (Hun havde fri kl 15) så kom JM nr 4 som hjalp mig mht moderkagen og tjekked mig og målte og vejede den lille.

jamen hold da op, du fik set nogle nye mennesker den dag da  

men med ale de mennesker følte du dig så tryk og i gode hænder ??

Anmeld

25. august 2012

Princesspigen

Babymor2010 skriver:

Det ved jeg faktisk ikke, men jeg havde fået den tidligere i forløbet, så de gav mig ikke andet, men skruede op for den så jeg var smertedækket under indgrebet 

ar okay, det er jo egentlig smart nok

Anmeld

25. august 2012

AnnaK89

Princesspigen skriver:

nu nævner du ved begge dine fødsler, fødeskammel.. hvad er det ?

Det er faktisk bare sådan en lille skammel med hul i, som man kommer ned at sidde på
Den er fantastisk - og så har du tyngdekraften til hjælp når du presser

Den kan virkelig kun anbefales, selv om den ser mærkelig ud

Anmeld

25. august 2012

Princesspigen

AnnaKJ skriver:

Det er faktisk bare sådan en lille skammel med hul i, som man kommer ned at sidde på
Den er fantastisk - og så har du tyngdekraften til hjælp når du presser

Den kan virkelig kun anbefales, selv om den ser mærkelig ud

okay, ja den har jeg jo så ikke hørt om

men så blev jeg klogere

Anmeld

25. august 2012

CaWi

Princesspigen skriver:

jamen hold da op, du fik set nogle nye mennesker den dag da  

men med ale de mennesker følte du dig så tryk og i gode hænder ??

Jeg kunne bedst li JM nr 2 & 4. Nr 2 var selv ung og gravid. Hun var rigtig god til at forklare hvor langt jeg var og god til at rose og sige hvad jeg skulle gøre osv. Hun kom ind efter hendes efterfødsels samtale for at ønske os tillykke og give os kram inden hun tog hjem. Nr 3 sagde ik ret meget (i forhold til nr to) så der var det dejligt at overlægen var der til at guide mig.
Følte mig i trykke hænder hele tiden. De var så søde alle sammen og jeg var kun nr tre der fødte den dag, så de havde ik stress eller noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.