FrkRaarup skriver:
Kææææære tøser 
Sagen er den, at min kærestes familie(på morens side) ikke kan fordrage mig, og egentlig aldrig rigtig har talt til mig! Og ærligt, så aner jeg ikke hvad fanden jeg har gjort dem. Måske er det aldersforskellen ?
Vi havde været sammen over 1 år,(boet sammen i ½
før de begyndte at skrive mit navn på indbydelsen.
Vi venter vores første fællesbarn, og det er kun hans moster der har skrevet tillykke... "Tillykke med det" - stod der en dag ganske koldt på hans facebook!og en kusine skrev tillykke, efterfulgt at en lang besked om at hun også havde brug for hjælp osv.
Ellers har vi intet hørt fra dem.
Det korte af det lange er, at jeg ikke har lyst til at de skal med til vores barnedåb.. Da de som sagt ikke kan fordrage mig, taler henover hovedet på mig. Selvom vi nu har været sammen længe og er blevet forlovet.. Ingen gang forlovelsen skrev de tillykke med!
Men kan jeg tillade mig at 'nægte' dem adgang ?Eller hvad skal jeg i så fald gøre?
Overvejer helt ikke at holde barnedåb.. Tanken om de skal med gør mig ked af det! Ønsker ikke en dag hvor mor er ked af det, måske endda skuffet!
Håber I endnu engang kan redde min røv 

Nu har jeg læst hele debatten, og vil kort sige;
La' være med at stresse over det nu 
der er ca. et halvt år til du føder, og så kan i trække den yderligere et halvt år med at holde noget. Der kan ske meget på den tid

i skal jo ikke sende invitationer ud nu

vent med at tænk over hvem i vil have med til efter du har født - hvem ved, måske har de overrasket dig positivt til den tid
'voksne' mennesker kan være underlige, som en anden skrev (kan ikke huske navn, så er de lidt mere afventende, for kærester KAN komme og gå. Man vil jo helst ikke knytte sig til nogen, som måske forsvinder igen, og af hvad jeg kan forstå, er det sket én gang før for din kæreste