FrkRaarup skriver:
Kææææære tøser 
Sagen er den, at min kærestes familie(på morens side) ikke kan fordrage mig, og egentlig aldrig rigtig har talt til mig! Og ærligt, så aner jeg ikke hvad fanden jeg har gjort dem. Måske er det aldersforskellen ?
Vi havde været sammen over 1 år,(boet sammen i ½
før de begyndte at skrive mit navn på indbydelsen.
Vi venter vores første fællesbarn, og det er kun hans moster der har skrevet tillykke... "Tillykke med det" - stod der en dag ganske koldt på hans facebook!og en kusine skrev tillykke, efterfulgt at en lang besked om at hun også havde brug for hjælp osv.
Ellers har vi intet hørt fra dem.
Det korte af det lange er, at jeg ikke har lyst til at de skal med til vores barnedåb.. Da de som sagt ikke kan fordrage mig, taler henover hovedet på mig. Selvom vi nu har været sammen længe og er blevet forlovet.. Ingen gang forlovelsen skrev de tillykke med!
Men kan jeg tillade mig at 'nægte' dem adgang ?Eller hvad skal jeg i så fald gøre?
Overvejer helt ikke at holde barnedåb.. Tanken om de skal med gør mig ked af det! Ønsker ikke en dag hvor mor er ked af det, måske endda skuffet!
Håber I endnu engang kan redde min røv 

Folk er forskellige, og nogle mennesker er mere afventende end andre i forhold til at nærme sig "nye" mennesker. Som mor og moster til unge mennesker ved jeg, at kærester kan komme og gå, og jeg synes ikke, det er så slemt, at der gik et år, før du stod på indbydelser - et år er ikke så meget for os halvgamle nisser, og hvis I ikke ses hver eneste måned med hans mostre osv., så mener jeg ikke, det er så slemt, at de lige skulle være sikre på, du var inde i billedet for alvor.
Jeg kan heller ikke forstå, at du kan læse et "Tillykke med det" som en kold besked - det er jo bare kort og godt en lykønskning, og barnet var og er jo kun på vej - deres glæde på jeres vegne bliver måske større, når du har født.
Også voksne kan være kejtede og generte, når de er sammen med folk, de ikke kender så godt. Måske aner de ikke, hvad de skal sige til dig, og ved ikke, hvordan de lige kommer ind på livet af dig.
Jeg synes, du skal glemme alt om dåben indtil videre i stedet for at træffe nogle definitive beslutninger lige nu. Meget kan nå at ændre sig, og der er ingen grund til at tage sorgerne på forskud.
Personligt havde jeg det lige modsat dig - jeg følte, jeg blev sovset ind i store forventninger om at være en integreret del af min svigerfamilie lige fra første møde, hvor jeg på ingen måde anede, om det var et kortere eller længerevarende forhold, jeg var på vej ind i. Mostre og kusiner forventede, at de blev inviteret med til min fødselsdag, selv om ikke engang mine egne onkler og tanter skulle med - det var simpelthen for meget.
Lad tiden og ikke mindst din kæreste afgøre udfaldet til barnedåben.