Barnedåb???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.824 visninger
44 svar
0 synes godt om
20. august 2012

FrkRaarup

Kææææære tøser

Sagen er den, at min kærestes familie(på morens side) ikke kan fordrage mig, og egentlig aldrig rigtig har talt til mig! Og ærligt, så aner jeg ikke hvad fanden jeg har gjort dem. Måske er det aldersforskellen ?

Vi havde været sammen over 1 år,(boet sammen i &frac12 før de begyndte at skrive mit navn på indbydelsen.

Vi venter vores første fællesbarn, og det er kun hans moster der har skrevet tillykke... "Tillykke med det" - stod der en dag ganske koldt på hans facebook!og en kusine skrev tillykke, efterfulgt at en lang besked om at hun også havde brug for hjælp osv.

Ellers har vi intet hørt fra dem.

Det korte af det lange er, at jeg ikke har lyst til at de skal med til vores barnedåb.. Da de som sagt ikke kan fordrage mig, taler henover hovedet på mig. Selvom vi nu har været sammen længe og er blevet forlovet.. Ingen gang forlovelsen skrev de tillykke med!

Men kan jeg tillade mig at 'nægte' dem adgang ?Eller hvad skal jeg i så fald gøre?

Overvejer helt ikke at holde barnedåb.. Tanken om de skal med gør mig ked af det! Ønsker ikke en dag hvor mor er ked af det, måske endda skuffet!

Håber I endnu engang kan redde min røv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

FruK

Hvordan har din kæreste det med dem - vil han gerne have dem med?

Hvis I er enige om det, kan I jo invitere dem, I har lyst til - hvis I ikke er enige, så er det straks sværere.

Anmeld

20. august 2012

henh01

Man kan jo inviterer de man synes man vil inviterer. Der er jo ikke nogen facit liste over hvem man SKAL inviterer til fester osv.

Hvad siger din kæreste til det?
Jeg ville se stort på at de ikke kunne lide mig, være den voksne og inviterer dem alle sammen med. Ikke for min egen skyld og ikke for deres skyld, men for dit lille barn der har ret til at kende sit ophav - og i sit ophav er der jo den side af familien også, omd u vil det eller ej

Anmeld

20. august 2012

FrkRaarup

FruK skriver:

Hvordan har din kæreste det med dem - vil han gerne have dem med?

Hvis I er enige om det, kan I jo invitere dem, I har lyst til - hvis I ikke er enige, så er det straks sværere.

Han vil gerne have dem med, da de også har inviteret HAM til deres barnedåbe, fødselsdage osv.

Er i syv sind!!!

Vil bare IKKE have dem med! Men føler mig virkelig som en strid kælling, når jeg siger det... Men vil bare hellere ikke have ødelagt dagen! For jeg VED at de IKKE har i sinde at tale med mig den dag.

Anmeld

20. august 2012

FrkRaarup

henh01 skriver:

Man kan jo inviterer de man synes man vil inviterer. Der er jo ikke nogen facit liste over hvem man SKAL inviterer til fester osv.

Hvad siger din kæreste til det?
Jeg ville se stort på at de ikke kunne lide mig, være den voksne og inviterer dem alle sammen med. Ikke for min egen skyld og ikke for deres skyld, men for dit lille barn der har ret til at kende sit ophav - og i sit ophav er der jo den side af familien også, omd u vil det eller ej

Han vil gerne have dem med!

Vil også gerne være den voksne og se stort på det, men hold nu kæft hvor er det svært, når jeg VED, at de ikke har i sinde at tale til mig, osv..

Anmeld

20. august 2012

henh01

FrkRaarup skriver:

Han vil gerne have dem med!

Vil også gerne være den voksne og se stort på det, men hold nu kæft hvor er det svært, når jeg VED, at de ikke har i sinde at tale til mig, osv..

Men så undgår du jo også konflikten, nu de ikke har i sinde at tale til dig

Anmeld

20. august 2012

FrkRaarup

henh01 skriver:

Men så undgår du jo også konflikten, nu de ikke har i sinde at tale til dig

Jo jo, men hvad med min lille baby ? 'Snakker' de hellere ikke Blyp, fordi de ikke kan lide moderen ?

Er nød til at stille tingene lidt på højkant, for at være forberedt bedst.

Jeg ved bare, at det kommer til at irritere mig, at de ikke taler til mig osv.

Og hvor fanden skal de med, når de ikke nu er glade på vores vegne ?

Anmeld

20. august 2012

henh01

FrkRaarup skriver:

Jo jo, men hvad med min lille baby ? 'Snakker' de hellere ikke Blyp, fordi de ikke kan lide moderen ?

Er nød til at stille tingene lidt på højkant, for at være forberedt bedst.

Jeg ved bare, at det kommer til at irritere mig, at de ikke taler til mig osv.

Og hvor fanden skal de med, når de ikke nu er glade på vores vegne ?

de skal med:
Fordi dit barn er det vigtigste.
Fordi de er en del af dit barn.
Fordi du ikke skal dømme familie på din søns vegne.
Fordi din søn selv skal danne sig et billede af dem.
Fordi du er den voksne der i denne situation gør hvad der er rigtigt for dit barn.
Fordi du forsøger at vise dem at du rent faktisk ikke er den "kælling"

Anmeld

20. august 2012

FrkRaarup

henh01 skriver:

de skal med:
Fordi dit barn er det vigtigste.
Fordi de er en del af dit barn.
Fordi du ikke skal dømme familie på din søns vegne.
Fordi din søn selv skal danne sig et billede af dem.
Fordi du er den voksne der i denne situation gør hvad der er rigtigt for dit barn.
Fordi du forsøger at vise dem at du rent faktisk ikke er den "kælling"

Anmeld

20. august 2012

Julemusen

Lad din mand/kæreste bestemme hvem der skal inviteres fra hans side og så styre du din side. Havde samme problem med et familie medlem til Phillips dåb. Men gik fint for der var så mange andre at snakke med. Du skal passe på at du ikke træder på din mands familie, for kommet til at bide dig i røven på et tidspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.