Barnedåb???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

FruK

Hvis det betød noget for min kæreste, ville jeg invitere dem - fremfor at være den, der laver en konflikt ud af det.

Jeg ville smile og hilse pænt, og ellers bare lade være at henvende mig til dem. Hvis de selv henvender sig, så svare venligt og smilende.
Lige til en barnedåb, er barnet nok så lille, at det ikke registrerer, hvem der snakker med det, og hvem der ikke gør.

Så viser du, at det ikke er dig, der har et problem, men dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

FrkRaarup

Kitty-Katten skriver:

Lad din mand/kæreste bestemme hvem der skal inviteres fra hans side og så styre du din side. Havde samme problem med et familie medlem til Phillips dåb. Men gik fint for der var så mange andre at snakke med. Du skal passe på at du ikke træder på din mands familie, for kommet til at bide dig i røven på et tidspunkt.

Kan bedre følge det når det er EN person.

Her er der tale om så mange mennesker! Havde det været en person, havde det ikke været noget problem!!!

Anmeld

20. august 2012

FrkRaarup

FruK skriver:

Hvis det betød noget for min kæreste, ville jeg invitere dem - fremfor at være den, der laver en konflikt ud af det.

Jeg ville smile og hilse pænt, og ellers bare lade være at henvende mig til dem. Hvis de selv henvender sig, så svare venligt og smilende.
Lige til en barnedåb, er barnet nok så lille, at det ikke registrerer, hvem der snakker med det, og hvem der ikke gør.

Så viser du, at det ikke er dig, der har et problem, men dem.

Når han siger at han er nød ti at invitere dem, fordi de også inviterede ham- så lyder det for mig som om at han ikke har den vilde lyst, men mere er NØD til at gøre det!

Anmeld

20. august 2012

Guldimaven

henh01 skriver:

de skal med:
Fordi dit barn er det vigtigste.
Fordi de er en del af dit barn.
Fordi du ikke skal dømme familie på din søns vegne.
Fordi din søn selv skal danne sig et billede af dem.
Fordi du er den voksne der i denne situation gør hvad der er rigtigt for dit barn.
Fordi du forsøger at vise dem at du rent faktisk ikke er den "kælling"

Lige præcis!  Vis dem at du har overskud til at inviterer dem med, selvom de syntes du en kælling!

Anmeld

20. august 2012

nielsen80

Kan egentlig godt forstå, du har det svært med det. Man vil jo gerne de folk der er med til dåben, også er de folk der er omkring ens barn senere i livet.

Alligevel havde jeg nok bare inviteret dem, og sat et smil på. Tror du er mest fokuseret på bebs den dag alligevel. Kan de ikke lide dig, så er det jo deres problem, vær den voksne og store, og træk på skulderene. Hvis så nogle af dem opføre sig ubehøvlet, så ville jeg tage fat i dem efter festen og høre, hvorfor de havde gjort som de havde gjort. Synes det er synd for dig, kæresten og bebs hvis dåben allerede nu kan udvikle sig til en konflikt. Det er jo en glædelig begivenhed.

Anmeld

20. august 2012

Moma

henh01 skriver:

de skal med:
Fordi dit barn er det vigtigste.
Fordi de er en del af dit barn.
Fordi du ikke skal dømme familie på din søns vegne.
Fordi din søn selv skal danne sig et billede af dem.
Fordi du er den voksne der i denne situation gør hvad der er rigtigt for dit barn.
Fordi du forsøger at vise dem at du rent faktisk ikke er den "kælling"

Er helt enig her.

Anmeld

20. august 2012

FrkRaarup

nielsen80 skriver:

Kan egentlig godt forstå, du har det svært med det. Man vil jo gerne de folk der er med til dåben, også er de folk der er omkring ens barn senere i livet.

Alligevel havde jeg nok bare inviteret dem, og sat et smil på. Tror du er mest fokuseret på bebs den dag alligevel. Kan de ikke lide dig, så er det jo deres problem, vær den voksne og store, og træk på skulderene. Hvis så nogle af dem opføre sig ubehøvlet, så ville jeg tage fat i dem efter festen og høre, hvorfor de havde gjort som de havde gjort. Synes det er synd for dig, kæresten og bebs hvis dåben allerede nu kan udvikle sig til en konflikt. Det er jo en glædelig begivenhed.

Endelig en der sætter sig i mit sted, og ser at det kan være svært.

Tak

Anmeld

20. august 2012

FrkRaarup

Jeg spørger jo netop fordi jeg IKKE aner hvad fanden jeg skal gøre...

og da det er et følsom emne, har jeg brug for at folk prøver at sætte sig i mit sted, istedet for at få det til at virke som om jeg virkelig er en kælling!!

Anmeld

20. august 2012

FrkRaarup

I øvrigt er det svært, når man ikke ved hvorfor man er så hadet!

Har aldrig gjort dem fortræd.. Eller nogen for den sags skyld!

Malte (kæresten søn) elsker mig højt, og har et super godt forhold til mig! Måske et lidt bedre forhold til mig end til sin far, da jeg har ham rigtig meget.

Kunne godt tænke at det var lidt af problemet! ??

Anmeld

20. august 2012

Mamalou

Der er heller ikke fair, at de ikke behandler dig ordentligt. Har de altid været sådan overfor dig, og hvorfor tror du at de er sådan? Er det blevet sagt direkte eller er det en fornemmelse du har? Jeg kan godt følge de råd der er givet omkring, at du skal invitere svigerfamilien, fordi jeg ikke synes du skal falde til deres niveau eller optrappe konflikten yderligere. Men det er din søns og jeres fest, og I skal alle tre have en god dag uden der er gæster med, der ikke bryder sig om dig. Måske kunne den kommende barnedåb være en åbning for, at din kæreste tog en snak med sin familie omkring hvor du/I oplever situationen. Hvem ved, måske kan det løses?

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.