mor-til-tre skriver:
Jo den læste jeg godt..
"CONCLUSIONS:
More frequent cannabis use was associated with modest increases in rates of depressive symptoms. This association was stronger in adolescence and declined thereafter. However, it was not possible from the available data to draw a definitive conclusion as to the likely direction of causality between cannabis use and depression."
Selvom de har undersøgt alle de mennesker er det NOT POSSIBLE at drage en definitiv konklusion der kæder stort forbrug af hash sammen med udviklingen af depression. Modest increase betyder beskeden stigining. Så jeg synes at denne rapport er til plantens fordel.
Jeg siger ikke cannabis er uskadeligt. Men forbuddet mod planten er meget meget MERE skadeligt for samfundet end planten selv!
I USA i 30‘erne havde man forbudet mod alkohol og det eneste USA fik ud af det, var en mafia der på en kort periode tjente så styrtende med penge, at den stadig eksisterer den dag i dag. I 2008 lukkede politiet christianias pusher street og dermed startede eskaleringen af bandekonflikten - for hvem skulle nu tjene 1 milliard om året på at sælge hash? Gør gaderne sikre for vores børn og tag pengene ud af bandernes hænder. Se her på linket hvor mange penge DK går glip af - og hvor mange penge banderne dermed tjener:
http://legaliserhash.dk/
Hvis I tror at det kun er ganske få narkomanagtige typer der sidder i skumle lokaler og ryger hash så gæt igen. 10% af DKs befolkning skønnes at bruge det rekreativt uden at få problemer. Kan I vælge 10 ud af 100 venner på Facebook der skal have en bøde, plettet straffeattest eller en tur i fængsel? Hvis I kan, så stem da endelig for et forbud.
Det er simpelthen ikke rigtigt! Så er det ihvertfald ikke den samme undersøgelse vi henviser til.
Der står i undersøgelsens diskussion(konklusion):
The analysis led to three clear conclusions about the associations between cannabis use and depressive symptoms.
First, there was evidence of a significant linear association between frequency of cannabis use and severity of depression. In this association increasing frequency of cannabis use was related to increasing rates of depressive symptoms. The overall strength of association was in the small to moderate range with changes in cannabis use being associated with a 0.32 (95%CI 0.27–0.37) SD change in depression scores.
Second, the strength of association was reduced but remained statistically significant upon adjustment for confounding by non-observed fixed factors correlated with cannabis use and depression. After adjustment, changes in cannabis use were associated with a 0.24 (95%CI 0.18–0.30) SD change in depression scores. Further, after adjustment for confounding, tests of between study homogeneity were statistically non-significant, suggesting that the associations between cannabis use and depression were similar across cohorts.
Third, there was some evidence from the integrated data set to suggest that the strength of the adjusted association between cannabis use and depression varied with age, such that the associations were strongest in mid-adolescence, reducing to generally weak and negligible effects in mature adulthood.
Sammenhængen er signifikant med p<0,001 i denne undersøgelse (står i mit først indlæg). Normalt accepteres en statistisk sammenhæng ved p<0,01 eller endda p<0,05 så jeg ville ihvertfald aldrig selv tage chancen for at der ikke er nogen sammenhæng.