grøn · ært skriver:
Som skrevet helt kort tidligere, så var jeg ved at få gæster, derfor havde jeg ikke tid til det helt store. Det har jeg nu - lillemanden sover endda.
At jeg stadig ikke ved, hvad tallene betyder, gør, at jeg har svært ved at udtale mig om lige netop dem. Jeg ved ikke hvad tallet 0.24 og 0.32 står for. Er det procenter eller hvad er det?
Noget andet er, at hvis man har et misbrug - enhver slags misbrug - så er jeg helt overbevist om, at man med tiden vil blive deprimeret. Jeg mener, at undersøgelsen ville vise samme resultat, hvis de testede folk der var afhængig af mad, tv, - eller farven lilla for den sags skyld.....
Nej det er ikke en procent. Det er virkelig svært at forklare statistiske begreber til nogen der ikke er vant til at læse videnskabelig artikler men SD er et udtryk for hvordan data fordeler sig omkring gennemsnittet. Der bliver brugt en "depressions score" i undersøgelsen og det er sammenhængen mellem denne score og brug af cannabis, der bliver undersøgt i undersøgelsen.
Men i dette tilfælde er det slet ikke det jeg prøver at forklare dig. Selve tallet er ikke interessant. Det der er interessant er at der er en statistisk sammenhæng mellem brug af cannabis og depression.
Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg ellers skal forklare det for dig 
Anmeld