"Så er I inviteret" - dem der har overset......:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

karisima

grøn · ært skriver:

Som skrevet helt kort tidligere, så var jeg ved at få gæster, derfor havde jeg ikke tid til det helt store. Det har jeg nu - lillemanden sover endda.

At jeg stadig ikke ved, hvad tallene betyder, gør, at jeg har svært ved at udtale mig om lige netop dem. Jeg ved ikke hvad tallet 0.24 og 0.32 står for. Er det procenter eller hvad er det? 

Noget andet er, at hvis man har et misbrug - enhver slags misbrug - så er jeg helt overbevist om, at man med tiden vil blive deprimeret. Jeg mener, at undersøgelsen ville vise samme resultat, hvis de testede folk der var afhængig af mad, tv, - eller farven lilla for den sags skyld.....

Nej det er ikke en procent. Det er virkelig svært at forklare statistiske begreber til nogen der ikke er vant til at læse videnskabelig artikler men SD er et udtryk for hvordan data fordeler sig omkring gennemsnittet. Der bliver brugt en "depressions score" i undersøgelsen og det er sammenhængen mellem denne score og brug af cannabis, der bliver undersøgt i undersøgelsen.

Men i dette tilfælde er det slet ikke det jeg prøver at forklare dig. Selve tallet er ikke interessant. Det der er interessant er at der er en statistisk sammenhæng mellem brug af cannabis og depression.

Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg ellers skal forklare det for dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
grøn · ært skriver:

Hvis du helt ærlig har brug for at komme ud med din vrede til mig, er du absolut velkommen til at skrive mig en PB. Jeg kan godt tåle det ;-) 

Jeg kan ikke se noget galt i det. Vores barn bliver aldrig udsat for passiv rygning. Vi drikker da også alkohol, mens han er til stede. ? Og hvis vigråt bag en tobaksryger i byen, så ja, så får han en smule røg, men vi forsøger da at undgå det så meget som muligt. Og røg fra en joint - det fiser ikke ind til ham i barnevognen, for røgen blæste ikke den vej. Han har intet bemærket.

Jamen jeg forstår bare slet ikke hvordan din kæreste kan ryge en joint når jeres barn er tilstede!! Børn og hash hører sig ikke sammen og du skriver jo selv at du er imod at børn under 18 ryger hash. Kan godt være at røgen flyver den anden vej men alligevel....

Jeg forstår det ikke og kommer aldrig til det! Hvad I gør skal jeg selvfølgelig ikke bestemme....jeg er bare forarget, chokeret og målløs....

Sorry hvis jeg skrev lidt hårdt til dig men du ramte bare et punkt i mig som røg op i det røde felt med det samme.

Anmeld

16. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Muhmi skriver:

Hun skrev: med måde...

Ok...ja så med måde....men jeg kan stadig ikke forstå at hun kan acceptere det....

Anmeld

16. august 2012

Lovely<3

grøn · ært skriver:

Hehe

Nej, jeg prøver ikke at overbevise - kun bevise. Man bliver ikke skør.
Tænk en gang, i går gik min kæreste og jeg en trille-tur med vores søn - min kæreste røg en joint... Og han slog ingen ihjel. Vi gik endda rundt om en stor sø - og han druknede heller ikke sig selv.

Men det her er endeløst. Du er 100% overbevist om, at man bliver skør af hash. Jeg ved, at man ikke bliver skør. 

Hvorfor har din kæreste behov for at ryge hash når han er sammen med jeres barn? Jeg spørger af ren nysgerrighed

Anmeld

16. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
grøn · ært skriver:

Tror du vi kørte bil?! For det gjorde vi IKKE. Er du vanvittig det ville vi aldrig gøre!! Vi kørte en tur med BARNEVOGNEN. Wow, jeg håber ikke nogen har misforstået det :-O

Nej nej jeg har ikke forstået det sådan at I kørte bil! Læste godt at du skrev at I var ude at gå med barnevognen...

Anmeld

16. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
grøn · ært skriver:

Har du læst hvad jeg skrev tidligere?

desuden er en afhængighed altid sørgelig. Det har jeg aldrig sagt, at det ikke er. ?  Og skal jeg holde mit barn fra altid, bare fordi alt kan gøre en afhængig? Nej.

Og som Muhmi pointere, så skrev jeg "med måde". 

Men du kan ikke sammenligne andre ting med hash!!

Anmeld

16. august 2012

Bebsesmoar

Jeg orker ikke at læse alt igennem!! Vil nogen gøre hash lovligt??! 

Anmeld

16. august 2012

Nettemor

Til dem der er imod legalisering. Hvordan har I det med cigaretter. Folk der ryger i nærheden af deres børn. Unge der ryger osv.

jeg siger ikke det er iorden at ryge hash. Men jeg synes det kunne være interessant hvordan holdningen er i forhold til cigaretter...

Jeg kan dog godt se det smarte i at det ikke var de kriminelle der stod for handlen af et stof der jo alligevel (åbenlyst) bliver handlet og indtaget..

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

karisima skriver:

Nej det er ikke en procent. Det er virkelig svært at forklare statistiske begreber til nogen der ikke er vant til at læse videnskabelig artikler men SD er et udtryk for hvordan data fordeler sig omkring gennemsnittet. Der bliver brugt en "depressions score" i undersøgelsen og det er sammenhængen mellem denne score og brug af cannabis, der bliver undersøgt i undersøgelsen.

Men i dette tilfælde er det slet ikke det jeg prøver at forklare dig. Selve tallet er ikke interessant. Det der er interessant er at der er en statistisk sammenhæng mellem brug af cannabis og depression.

Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg ellers skal forklare det for dig

Så ser jeg da bare bort fra tallene ----- og vil gentage mig selv..: har man et misbrug of any kind, så bliver man deprimeret. Jeg er sikker på, at undersøgelsen ville vise det samme, hvis de undersøgte for enhver anden afhængighed.

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Omsorgsgiver skriver:

Men du kan ikke sammenligne andre ting med hash!!

Jeg sammenligner intet med hash....? Trokrikke helt jeg forstår hvor du er på vej hen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.