"Så er I inviteret" - dem der har overset......:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

grøn · ært

Hvorfor har din kæreste behov for at ryge hash når han er sammen med jeres barn? Jeg spørger af ren nysgerrighed

Behov. Han har ikke behov, som i at han bare SKULLE. Han havde såmænd bare lyst - ligesom jeg hat lyst til marcipanchokolade lige nu :-P  Han ryger stort set aldrig, han damper. Men han damper meget sjældent. Han har stærk astma og det hjælper på hans astma, så når han har nogle hårde dage med det, så damper han. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
grøn · ært skriver:

Jeg havde ikke set, at du har skrevet dette.......der er efterhånden så mange indlæg, det er slet ikke til at holde styr på :-P

Du skal ikke beklage, det er HELT iorden. Hvad er det, der alligevel er forkert, når vores barn ikke bliver udsat for passiv rygning..?

mit barn ryger ikke hash, når min kæreste går et stykke fra os og ryger en halv joint.

Det her er et ømt enme - selvfølgelig reagerer folk følelsesmæssigt. Det gør jeg også selv - fordi jeg bliver frustreret over, at så mange mennesker er oplyst forkert ;-)

Jeg mener ikke at børn og hash hører sig sammen. Kan godt være at jerse barn ikke får røgen indenbords men jeg ser det meget forkert at han har en far der ryger hash. Han gør jo noget ulovligt og i og med han gør det lærer eller signalerer han jo til jeres barn at det er iorden at gøre noget ulovligt.

Og der er jo en fare for at han kan blive meget syg af det. Hvorfor tage den chance når I har et barn der har brug for sin far ......??

Anmeld

16. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
grøn · ært skriver:

Jeg sætter ikke lighedstegn mellem hash og mad og laver altså ikke en sammenligning mellem de to ting. Det jeg mener er, at man kan blive afhængig af alt - også mad. Dermed ikke sagt, at cannabis er det samme som mad. (Hamp er en anden sag, da det bliver brugt til fx fødevare. Det indeholder nemlig ikke THC)

Så det bare som en sammenligning....

Anmeld

16. august 2012

karisima

mor-til-tre skriver:

Så har vi da godt nok en forskellig undersøgelse ja :-)

Jeg linker lige til den jeg troede du havde linket og som jeg citerer..

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22749560

Jeg er hoppet over på mobil så jeg kan ikke lige følge linket nu :-) Men når jeg læser konklusionen igen fra den undersøgelse du henviser til står der jo faktisk også at der er en moderat sammehæng (selvom der mangler nogle tal der bakker det op) mellem depression og cannabis som det første i konklusionen.

Den undersøgelse jeg henviser til er af Horwood et al. fra 2012

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Jeg mener ikke at børn og hash hører sig sammen. Kan godt være at jerse barn ikke får røgen indenbords men jeg ser det meget forkert at han har en far der ryger hash. Han gør jo noget ulovligt og i og med han gør det lærer eller signalerer han jo til jeres barn at det er iorden at gøre noget ulovligt.

Og der er jo en fare for at han kan blive meget syg af det. Hvorfor tage den chance når I har et barn der har brug for sin far ......??

Jeg forstår virkelig godt dit synspunkt. Jeg er bare uenig.  Jeg mener, at bla. Sundhedsstyrelsen holder os for nar, med falske oplysninger og "beviser". Jeg vil lære mit barn, selv at undersøge sandheden, frem for blot at stole blindt på, hvad andre mennesker fortæller ham. Jeg vil lære mit barn at elske og respektere naturen for det den er og for alt det, den har givet os. Jeg, og min kæreste, mener, at Moder Jord har beriget os med en plante, der næsten har guddommelige egenskaber. Ikke kun kan den spises, den kan også bruges som medicin, vi kan bygge huse med planten (1 hk hampplanter er på 14 uger nok til at bygge et hus med) , lave papir og redde regnskovene (planterne vokser så hurtigt og kan vokse stort set overalt. Et træ tager mange mange år om at vokse), vi kan erstatte oliekrisen med en hamprevolution og køre hamp-brændstof. (og jeg kunne blive ved)

Jeg vil lære min søn og mine andre børn, at sandheden ikke altid er den, der står i lovgivningen.

Anmeld

16. august 2012

karisima

grøn · ært skriver:

Så ser jeg da bare bort fra tallene ----- og vil gentage mig selv..: har man et misbrug of any kind, så bliver man deprimeret. Jeg er sikker på, at undersøgelsen ville vise det samme, hvis de undersøgte for enhver anden afhængighed.

Der vil selvfølgelig være nogen der selvmedicinerer bevidst eller ubevidst mod depression men det er der taget højde for i undersøgelsen og de forsøgspersoner er udelukket fra undersøgelsen. Det er netop derfor systemet med peer review artikler er så troværdigt. Artiklerne er gennemset kritisk af flere eksperter på området inden de udgives så det er ikke det samme som en artikel i Politiken. 

Det er tid at se dyner her men tak for en go debat :-) Enige bliver vi vist aldrig men det behøver vi jo heller ikke :-)

Anmeld

16. august 2012

karisima

grøn · ært skriver:

Jeg forstår virkelig godt dit synspunkt. Jeg er bare uenig.  Jeg mener, at bla. Sundhedsstyrelsen holder os for nar, med falske oplysninger og "beviser". Jeg vil lære mit barn, selv at undersøge sandheden, frem for blot at stole blindt på, hvad andre mennesker fortæller ham. Jeg vil lære mit barn at elske og respektere naturen for det den er og for alt det, den har givet os. Jeg, og min kæreste, mener, at Moder Jord har beriget os med en plante, der næsten har guddommelige egenskaber. Ikke kun kan den spises, den kan også bruges som medicin, vi kan bygge huse med planten (1 hk hampplanter er på 14 uger nok til at bygge et hus med) , lave papir og redde regnskovene (planterne vokser så hurtigt og kan vokse stort set overalt. Et træ tager mange mange år om at vokse), vi kan erstatte oliekrisen med en hamprevolution og køre hamp-brændstof. (og jeg kunne blive ved)

Jeg vil lære min søn og mine andre børn, at sandheden ikke altid er den, der står i lovgivningen.

Nej undskyld nu lægger jeg mig snart til at sove men jeg bliver nødt til at kommentere på hamp-brændstof :-) Jeg forsker nemlig indenfor biobrændsels området og det er en meget god og rigtig ide men det er på ingen måde praktisk muligt. Der bliver forsket i rigtig mange alternative biomasser til energi men faktum er at vi er meget langt fra at have teknologien til at anvende hamp til biler :-) Oven i det så vil teknologien være så dyr mange mange år fremover at de 13 kr du nu betaler for en liter benzin vil synes som peanuts i forhold til.

En go teori men så kunne jeg også foreslå at vi kunme køre på ethanol  fra ærtebælge og gulerodsskræller :-)

Så nu lægger jeg mig til at sove :-)

Anmeld

16. august 2012

mor-til-tre

twinny skriver:

http://www.nejtilstoffer.dk/index.php/page.278/De%20skadelige%20virkninger%20ved%20hash.html

http://videnskab.dk/kultur-samfund/tidligt-hashmisbrug-kan-forstyrre-hjernens-udvikling

http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Fakta_om_stoffer/Hash.aspx

http://webinfo24.org/DKHjerneskader%20ved%20brug%20af%20hash.htm

http://www.grifo.dk/narko_db.php?id=579

Og jeg kunne finde mange mange flere.

Jeg mener ikke det skal være lovligt i DK.

nej-til-stoffer siden mangler kildehenvisninger og er da om noget usaglig propaganda. Mange af de påstande der er på den side er bygget på gammel "forskning" der kun havde det formål at få planten gjort ulovlig. En interesse som papir, øl og medicinindustrien delte tilbage i 30'erne hvor de stod bag en stor del af skræmmekampagnerne.

Videnskab.dk artiklen vil jeg da lige selv citere:

Ashtari understreger, at resultaterne er foreløbige, at flere af de 14 undersøgte tidligere misbrugere også havde været alkoholmisbrugere, samt at det er muligt at hjerneabnormaliteterne på forhånd har disponeret forsøgspersonerne til afhængighed af stoffer, frem for at være en effekt af den.

Overlæge Peter Ege fra Socialforvaltningen i Københavns Kommune opfordrer også til at slå koldt vand i blodet over undersøgelsen:»Resultaterne er gennemført på et meget lille materiale, og er åbent for mange fortolkninger,« kommenterer han, men tilføjer: »Fundene understøtter den bekymring, man under alle omstædigheder skal have i forhold til meget unge, der ryger så meget. Massiv hashrygning i så ung en alder er under alle omstændigheder ødelæggende for den psykosociale udvikling, og måske også for den cerebrale udvikling,« siger Peter Ege."

Så koldt vand i blodet :-)

Stofinfo siden skriver heller ikke noget om hvor den har sine facts fra. Men ja - jævnligt brug er da bestemt ikke godt hvis man vil lære nyt eller fungere socialt. Dog er det vigtigt at vide at der IKKE sker permanente skader på hjernen som nejtilstoffer siden postulerer. Der står her at hash er afhængighedsskabende og at der skal mere og mere til - arhh, hvis man ryger HVER dag så ja, men en gang om ugen, så NEJ. Det kommer jo ud af systemet igen. Selvom det kan spores i kroppen længe så varer rusen altså kun 2-6 timer. Der står man aldrig kan vide hvad man får af styrke - DET er sandt, men det ville en legalisering ændre på!

Webinfosiden er lidt uofficiel i det - men den konkluderer da til sidst at selv hvis hjernen tager skade så går det over og man vender tilbage til normal når man lægger hash på hylden.

I den sidste side du linker til magler der uddybning om hvorvidt de negative apekter optræder i den akutte rus eller generelt hos brugere af cannabis. For ja, når man er skæv er det svært at lære nyt. Men næste morgen er det ikke..

Og nu er det vist min tur til at linke :-)

http://www.alternet.org/drugs/five-scientific-conclusions-about-cannabis-mainstream-media-doesnt-want-you-know?paging=off&fb_source=message

http://www.cannabismyter.dk/cm/index.php

Anmeld

16. august 2012

twinny

mor-til-tre skriver:

nej-til-stoffer siden mangler kildehenvisninger og er da om noget usaglig propaganda. Mange af de påstande der er på den side er bygget på gammel "forskning" der kun havde det formål at få planten gjort ulovlig. En interesse som papir, øl og medicinindustrien delte tilbage i 30'erne hvor de stod bag en stor del af skræmmekampagnerne.

Videnskab.dk artiklen vil jeg da lige selv citere:

Ashtari understreger, at resultaterne er foreløbige, at flere af de 14 undersøgte tidligere misbrugere også havde været alkoholmisbrugere, samt at det er muligt at hjerneabnormaliteterne på forhånd har disponeret forsøgspersonerne til afhængighed af stoffer, frem for at være en effekt af den.

Overlæge Peter Ege fra Socialforvaltningen i Københavns Kommune opfordrer også til at slå koldt vand i blodet over undersøgelsen:»Resultaterne er gennemført på et meget lille materiale, og er åbent for mange fortolkninger,« kommenterer han, men tilføjer: »Fundene understøtter den bekymring, man under alle omstædigheder skal have i forhold til meget unge, der ryger så meget. Massiv hashrygning i så ung en alder er under alle omstændigheder ødelæggende for den psykosociale udvikling, og måske også for den cerebrale udvikling,« siger Peter Ege."

Så koldt vand i blodet :-)

Stofinfo siden skriver heller ikke noget om hvor den har sine facts fra. Men ja - jævnligt brug er da bestemt ikke godt hvis man vil lære nyt eller fungere socialt. Dog er det vigtigt at vide at der IKKE sker permanente skader på hjernen som nejtilstoffer siden postulerer. Der står her at hash er afhængighedsskabende og at der skal mere og mere til - arhh, hvis man ryger HVER dag så ja, men en gang om ugen, så NEJ. Det kommer jo ud af systemet igen. Selvom det kan spores i kroppen længe så varer rusen altså kun 2-6 timer. Der står man aldrig kan vide hvad man får af styrke - DET er sandt, men det ville en legalisering ændre på!

Webinfosiden er lidt uofficiel i det - men den konkluderer da til sidst at selv hvis hjernen tager skade så går det over og man vender tilbage til normal når man lægger hash på hylden.

I den sidste side du linker til magler der uddybning om hvorvidt de negative apekter optræder i den akutte rus eller generelt hos brugere af cannabis. For ja, når man er skæv er det svært at lære nyt. Men næste morgen er det ikke..

Og nu er det vist min tur til at linke :-)

http://www.alternet.org/drugs/five-scientific-conclusions-about-cannabis-mainstream-media-doesnt-want-you-know?paging=off&fb_source=message

http://www.cannabismyter.dk/cm/index.php

Ja, det er fint.

Men jeg synes det er "sjovt", at så mange herinde har haft det så tæt på livet. Og de skriver hvad det gør ved folk. Men det er åbenbart ikke nok.

Min mor er narkoman og det startede med Hash. Min tante arbejder på psykiatisk afdeling og har masser af eks.

Men jeg slutter, for jeg forstår overhovedet ikke hvorfor der er en debat om det.

Anmeld

16. august 2012

Pixi-pigen

twinny skriver:

Ja, det er fint.

Men jeg synes det er "sjovt", at så mange herinde har haft det så tæt på livet. Og de skriver hvad det gør ved folk. Men det er åbenbart ikke nok.

Min mor er narkoman og det startede med Hash. Min tante arbejder på psykiatisk afdeling og har masser af eks.

Men jeg slutter, for jeg forstår overhovedet ikke hvorfor der er en debat om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.