Start i pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2012

Moar2011

TbCp skriver:

Mikkel skal egentlig starte om 4 mdr. men JEG er ikke klar og Mikkel er bestemt heller ikke.
Han er 8 mdr. nu og kan ikke passes af andre end mor og far. Han græder utrøsteligt!

Han har været igennem rigtig meget i sit korte liv og der er ikke noget at sige til at han har meget brug for sin far og mor.

Jeg håber meget på at jeg kan få min barsel forlænget og hvis jeg ikke kan det, vil vi undersøge om vi økonomisk kan klare at jeg går hjemme 1 års tid mere med ham.

Jeg starte i legestue med ham til september, 1 gang om ugen, og mormor kommer en gang om ugen og er sammen med os. Planen er at hun ind imellem skal passe ham lidt så han kan vænne sig til andre end far og mor.

Men jeg tror det bliver en laaaaaaang periode inden det kan lykkedes uden en ulykkelig søn.

Så....
Hvor gamle var jeres for tidligt fødte da de startede i pasning?
Hvordan gik det?
Og hvor lang tid brugte i på indkøring.

nu er storm "KUN" født 33+3 han var 10½ månede og jeg var heller ikke klar til at sku undvære ham - men han tog det rigtig flot i vuggestuen og vi brugte ca 20dage på at køre ham ind ..

der har dog været dage hvor han har grædt når jeg gik - men dog også dage hvor han ikke ville med hjem ..

om et par mdr skal han i DP da vi er flyttet, er MEGET spændt på hvordan det fungere...

hva synes din SP?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

Carina:-)

Yurie skriver:

Ja det er privat børnepasser el hvis du passer ikke ung pige. En børnepasser passer kun børn, en ung pige hjælper også med andet

Der står altså ung i huset ....Ligefter privat passer....

Desuden så er min datter ung i huseet,og de må ikke lave andet end at passe børn,det står tydeligt i kontrakten.

Det var i "gamle dage" ung i huset måtte lave andet end at passe børn,men det er forbudt i dag,og skal særskilles og betales af egen lomme ligesom privat rengøring.

Og hendes "fam" får tilskud .- Så jo man kan godt få tilskud til pasning i eget hjem af ung pige

Anmeld

10. september 2012

TNBC

Carina:-) skriver:

Der står altså ung i huset ....Ligefter privat passer....

Desuden så er min datter ung i huseet,og de må ikke lave andet end at passe børn,det står tydeligt i kontrakten.

Det var i "gamle dage" ung i huset måtte lave andet end at passe børn,men det er forbudt i dag,og skal særskilles og betales af egen lomme ligesom privat rengøring.

Og hendes "fam" får tilskud .- Så jo man kan godt få tilskud til pasning i eget hjem af ung pige

En ung pige skal hjælpe i huset. Ikke kun børnepasning, det er en børnepasser. Der står under en beskrivelse om forskellen mellem au pair og ung i hus.
Forbudt for en ung pige at gøre rent? Siden hvornår? Så hun må godt gøre rent hvis familen selv betaler

Anmeld

10. september 2012

Lusi

TbCp skriver:

Mikkel skal egentlig starte om 4 mdr. men JEG er ikke klar og Mikkel er bestemt heller ikke.
Han er 8 mdr. nu og kan ikke passes af andre end mor og far. Han græder utrøsteligt!

Han har været igennem rigtig meget i sit korte liv og der er ikke noget at sige til at han har meget brug for sin far og mor.

Jeg håber meget på at jeg kan få min barsel forlænget og hvis jeg ikke kan det, vil vi undersøge om vi økonomisk kan klare at jeg går hjemme 1 års tid mere med ham.

Jeg starte i legestue med ham til september, 1 gang om ugen, og mormor kommer en gang om ugen og er sammen med os. Planen er at hun ind imellem skal passe ham lidt så han kan vænne sig til andre end far og mor.

Men jeg tror det bliver en laaaaaaang periode inden det kan lykkedes uden en ulykkelig søn.

Så....
Hvor gamle var jeres for tidligt fødte da de startede i pasning?
Hvordan gik det?
Og hvor lang tid brugte i på indkøring.

Du burde godt nok kunne få din barsel forlænget..! Men et helt år tvivler jeg på.. Jeg gik i mødregruppe med en som fik den forlænget i 2 måneder.. Hendes søn var "bare" morsyg og pyldret.. Så altså når i har været indlagt så længe og han har været gennem flere operationer, så burde det godt nok kunne lade sig gøre for dig..

Min datter er født 5 uger før termin og har altid været som "normal født"
Min søn er født 10 uger før tid og var så indlagt i de 2 1/2 måned, til jeg ellers havde termin..
Han startede i vuggestue, da han var et år. Det tog en uge at køre ham ind, så sagde de i vuggestuen at han var klar. Hentede ham naturligvis tidligt de efterfølgende uger
Han var også virkelig morsyg, men altså det gik over al forventning

Anmeld

10. september 2012

Carina:-)

Yurie skriver:

En ung pige skal hjælpe i huset. Ikke kun børnepasning, det er en børnepasser. Der står under en beskrivelse om forskellen mellem au pair og ung i hus.
Forbudt for en ung pige at gøre rent? Siden hvornår? Så hun må godt gøre rent hvis familen selv betaler

Ifølge min datters kontakt må hun gerne gøre rent,bare seelv fam betaler.

Tilskuddet fra kommunn skal udlukket gå til at den unge passer børnene.

Beløbet er det som kommunen betaler i tilskud til off pasning.Altså det beløb de off inst får pr barn.

Derfor er der forskel om det er under 3 år eller over.

En privat børnepasser skal godkendes af kommunen,det skal en ung pige i huset ikke.

Men beløbet i tilskud er det samme om man vælger privat børnepasser eller ung i huset som du også kan læse i det link jeg satte ind.

Anmeld

10. september 2012

TNBC

Carina:-) skriver:

Ifølge min datters kontakt må hun gerne gøre rent,bare seelv fam betaler.

Tilskuddet fra kommunn skal udlukket gå til at den unge passer børnene.

Beløbet er det som kommunen betaler i tilskud til off pasning.Altså det beløb de off inst får pr barn.

Derfor er der forskel om det er under 3 år eller over.

En privat børnepasser skal godkendes af kommunen,det skal en ung pige i huset ikke.

Men beløbet i tilskud er det samme om man vælger privat børnepasser eller ung i huset som du også kan læse i det link jeg satte ind.

Så hun er jo så også børnepasser, de kalder det bare ung i huset så de ikke skal godkendes

Anmeld

10. september 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Lusi skriver:

Du burde godt nok kunne få din barsel forlænget..! Men et helt år tvivler jeg på.. Jeg gik i mødregruppe med en som fik den forlænget i 2 måneder.. Hendes søn var "bare" morsyg og pyldret.. Så altså når i har været indlagt så længe og han har været gennem flere operationer, så burde det godt nok kunne lade sig gøre for dig..

Min datter er født 5 uger før termin og har altid været som "normal født"
Min søn er født 10 uger før tid og var så indlagt i de 2 1/2 måned, til jeg ellers havde termin..
Han startede i vuggestue, da han var et år. Det tog en uge at køre ham ind, så sagde de i vuggestuen at han var klar. Hentede ham naturligvis tidligt de efterfølgende uger
Han var også virkelig morsyg, men altså det gik over al forventning

Hejsa...

Det passer ikke med, at man ikke kan få den forlænget i længere tid... det hele afhænger af det enkelte barn..

Og når man er født for tidligt, at det ikke bare et pylret barn...

Jeg har nu fået min forlænget i over halvanden år siden hans barsel er afsluttet... nogen kan få det indtil de skal i BH....

Det handler om, om man er god til at læse sit barn og se det behov som de har...

Mvh

Mette

Anmeld

10. september 2012

Lusi

Mathias Villads skriver:

Hejsa...

Det passer ikke med, at man ikke kan få den forlænget i længere tid... det hele afhænger af det enkelte barn..

Og når man er født for tidligt, at det ikke bare et pylret barn...

Jeg har nu fået min forlænget i over halvanden år siden hans barsel er afsluttet... nogen kan få det indtil de skal i BH....

Det handler om, om man er god til at læse sit barn og se det behov som de har...

Mvh

Mette

Forstår ik hvorfor du skriver som du gør
Har intet sagt om at dét kan man ik, for jeg ved ik en skid om det! Jeg siger bare at jeg tvivlede på man kunne så længe og så nævner jeg bare en fra min mødregruppe som blev forlænget i 2 måneder..

Og så siger du at for tidligt fødte børn ik bare er pyldret.. Nej var nok derfor jeg brugte situationstegn i min tekst og skrev han "bare" var pyldret, for det er jo ik bare!!
Jeg har selv en søn som er født 10 uger før, så ved godt lidt hvad jeg snakker om, når det handler om for tidligt fødte.. Dog har vi været utroligt heldige
Synes bare ik det er fedt, at svare en og så få et svar tilbage, som lyder som om jeg bare er en kold, uvidende skid
For lyder da som om vi er ret enige..

Anmeld

10. september 2012

M (:

TbCp skriver:

Vi har også kun været hjemme med ham 4 mdr... var jo indlagt de første 4 mdr., så føler også vi er gået glip af en masse som jeg gerne vil have indhentet!

Er det ikke noget med, at man kan få forlænget sin barsel med den tid man er indlagt, hvis man bare får dokumentation fra den afdeling, hvor man har været indlagt?

I min praktikperiode på børneafdelingen udleverede jeg i hvert fald mange sedler til arbejdspladser og kommuner med dokumentation for indlæggelsen således, at den indlgt forældre kunne få "refunderet" den tid de havde været indlagt og dermed få forlænget deres barsel med tilsvarende.. 

Anmeld

10. september 2012

TbCp

M (: skriver:

Er det ikke noget med, at man kan få forlænget sin barsel med den tid man er indlagt, hvis man bare får dokumentation fra den afdeling, hvor man har været indlagt?

I min praktikperiode på børneafdelingen udleverede jeg i hvert fald mange sedler til arbejdspladser og kommuner med dokumentation for indlæggelsen således, at den indlgt forældre kunne få "refunderet" den tid de havde været indlagt og dermed få forlænget deres barsel med tilsvarende.. 

Jo det får jeg også, dog max 3 mdr... det er tiden herefter jeg håber på at få forlænget yderligere fordi min søn slet ikke er klar til pasning.

Men vi er i gang med at få ringet rundt og finde ud af alt der skal findes ud af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.