Start i pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

Rebecca55

Vores var "kun" 6 uger for tidligt fødte og klarede sig rigtig flot efter fødslen. Vi har ikke endnu mærket det store til de er kommet før tid. De startede i dagpleje da de var lige godt 10 mdr. og de var så absolut klar til at komme ud. Men brugte også go tid til at køre dem ind. Der hvor jeg tror vi har kunnet mærke at de er født før tid, var at de alle 3 var ekstremt meget syge da de startede. Ved godt det er normalt ved institution start, men det her var virkelig ekstremt. Men det er dog blevet meget bedre nu.

Tror det er vigtigt du lytter til din moderlige intuition og gør hvad der er bedst for jer. Håber i finder en holdbar løsning for jeres familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

bøllen

Har ingen erfaring med emnet men jeg tænker, hvis du snakker med sundhedsplejersken / sygehuset hvis I er tilkoblet dem og de anbefaler Mikkel venter med at komme ud - kan man så ikke lave start dato om ?

For syntes da de er tidligt , med at det I har været igennem.

Kender en som har været hjemme med sin datter , som har en muskel sygdom og derfor ikke har kunne starte før hun var over 1 år. Nu er hun afsted 2 timer og moderen går fortsat hjemme. Efter aftale med kommunen. Hvordan og hvorledes ved jeg ikke.

Jeres er selvfølgelig ikke det samme, men det har jo været en voldsom omgang - så kommunen må da " købe " dig fri. Eller hvad det så fint hedder.

Anmeld

7. august 2012

MorAnna.

Allerførst vil jeg lige sige, at jeg godt kan forstå din tanker og følelser omkring dette. Jeg har selv en søn som er født i uge 27 og vi røg ind og ud af sygehuse de første 8 måneder af hans liv. Han fik plads så han kunne starte den månede hvor han fyldte 1 år, men det var hverken jeg eller sønnen klar til, overhovedet. Han skreg og skreg når han skulle passes af andre end mor og far, og det gik ikke over før en af os kom igen, heller ikke selvom storebror var der. Jeg fik min barsel forlænget et år mere, så han ville være godt 2 år da han skulle starte. Vi gik i legestue med ham, og var sammen med mødregruppen, så han lærte at være sammen med andre børn.  Da han var 1½ år begyndte vi så småt at sende ham afsted, men han blev SÅ ked af det, så vi ventede lidt længere. Da han var 1 år og 8 måneder besøgte vi dagplejen et par timer om dagen, så han kunne lærer dagplejemodern og de andre børn at kende. En dag gik jeg fra ham og NØJ hvor var det bare hårdt! Han tog det så pænt, græd lidt, men holdte hurtigt op. Sådan blev vi ved og jeg blev væk i længere og længere tid for hver dag der gik. Det tog cirke 2 måneder og han blev så glad for at gå der.

Anmeld

8. august 2012

Pige2009

TbCp skriver:

Tak

Velbekomme. Han er virkelig nået langt!

Anmeld

31. august 2012

EvaGudlaug

Hej
Mine to yngste, Camlla og Daniel er født i uge 25+4. De er nu lidt over 1 år korrigeret. Vi havde et langt ophold på sygehus, de blev født i maj og vi kom hjem (i starten med overvågning) i oktober, dvs 5 måneder ialt. Jeg fik også forlænget min barsel med de 91 dage man maks kan få den forlænget med. Vi bor i Københavns kommune og har skrevet dem op til en dagplejeplads og de er blevet visiteret til en basisplads begge to. Daniel havde en kraftig hjermeblødning og det er stadig uvist hvor meget den kommer til at betyde for ham. Camilla er en sansesart lille pige (men samtidig meget bestemt...). Jeg har været så heldig at få (tidsbegrænset) orlov fra mit arbejde og går nu hjemme med dem indtil vi kan få den pasning som er bedst for dem.
Hvor kan jeg dog godt forstå dine skrupler omkring pasning. Jeg savner mit job, men samtidig gruer jeg for at skulle aflevere mine guldklumper til andre. Jeg har ingen ide om hvordan de vil reagere når andre skal passe dem. Mormor har været meget på banen med de to (og også den store) og der er ingen problemer med at blive passet af hende. Så mit håb er at vi får en dagplejemor, som kan det samme som mormor...

Anmeld

1. september 2012

TbCp

EvaGudlaug skriver:

Hej
Mine to yngste, Camlla og Daniel er født i uge 25+4. De er nu lidt over 1 år korrigeret. Vi havde et langt ophold på sygehus, de blev født i maj og vi kom hjem (i starten med overvågning) i oktober, dvs 5 måneder ialt. Jeg fik også forlænget min barsel med de 91 dage man maks kan få den forlænget med. Vi bor i Københavns kommune og har skrevet dem op til en dagplejeplads og de er blevet visiteret til en basisplads begge to. Daniel havde en kraftig hjermeblødning og det er stadig uvist hvor meget den kommer til at betyde for ham. Camilla er en sansesart lille pige (men samtidig meget bestemt...). Jeg har været så heldig at få (tidsbegrænset) orlov fra mit arbejde og går nu hjemme med dem indtil vi kan få den pasning som er bedst for dem.
Hvor kan jeg dog godt forstå dine skrupler omkring pasning. Jeg savner mit job, men samtidig gruer jeg for at skulle aflevere mine guldklumper til andre. Jeg har ingen ide om hvordan de vil reagere når andre skal passe dem. Mormor har været meget på banen med de to (og også den store) og der er ingen problemer med at blive passet af hende. Så mit håb er at vi får en dagplejemor, som kan det samme som mormor...

Basisplads? Er det en dobbeltplads eller hvordan.
Her har mormor passet et par timer 2 gange og det er ikke gået specielt godt...

Hvis han er på arm hos en anden og jeg ikke lige er i nærheden går der max 10 min så bliver han helt ulykkelig!
Jeg kan slet ikke se mig ud af hvordan det skulle gå en hel dag!

Fra næste uge begynder min mor at komme hos os 1 dag om ugen så håber det kan hjælpe lidt og så starter vi i legestue en enkelt dag om ugen håber det også kan gøre lidt.

Anmeld

1. september 2012

HeXeri

TbCp skriver:

Mikkel skal egentlig starte om 4 mdr. men JEG er ikke klar og Mikkel er bestemt heller ikke.
Han er 8 mdr. nu og kan ikke passes af andre end mor og far. Han græder utrøsteligt!

Han har været igennem rigtig meget i sit korte liv og der er ikke noget at sige til at han har meget brug for sin far og mor.

Jeg håber meget på at jeg kan få min barsel forlænget og hvis jeg ikke kan det, vil vi undersøge om vi økonomisk kan klare at jeg går hjemme 1 års tid mere med ham.

Jeg starte i legestue med ham til september, 1 gang om ugen, og mormor kommer en gang om ugen og er sammen med os. Planen er at hun ind imellem skal passe ham lidt så han kan vænne sig til andre end far og mor.

Men jeg tror det bliver en laaaaaaang periode inden det kan lykkedes uden en ulykkelig søn.

Så....
Hvor gamle var jeres for tidligt fødte da de startede i pasning?
Hvordan gik det?
Og hvor lang tid brugte i på indkøring.

Nu ved jeg ikke om du ved de her ting, men det er lige det der springer i øjnene på mig..

Når Mikkel kun er 8 måneder må I have noget forældreorlov tilbage? Det er godt nok 2 år siden, men jeg er altså helt sikker på at min kæreste gik hjemme et fuldt år på barsel/forælderorlov?

Vælger du at gå hjemme kan I jo flytte dit fradrag over i din mands navn og er det ikke stadig således at du kan få noget støtte til at gå hjemme ved dit barn? Det ved jeg min mor fik, op igennem 90'erne da hun gik hjemme med min søster der led af epileptiske anfalde og ADHD - det har vel ikke ændret sig?

I min verden er det en selvfølge at lille Mikkel slet ikke er klar, jeg har fulgt jer på sidelinjen siden han kom til, hans lille sjæl har oplevet mere end hvad mange gør på et liv.. Håber I finder ud af en løsning

Anmeld

1. september 2012

TbCp

HeXeri skriver:

Nu ved jeg ikke om du ved de her ting, men det er lige det der springer i øjnene på mig..

Når Mikkel kun er 8 måneder må I have noget forældreorlov tilbage? Det er godt nok 2 år siden, men jeg er altså helt sikker på at min kæreste gik hjemme et fuldt år på barsel/forælderorlov?

Vælger du at gå hjemme kan I jo flytte dit fradrag over i din mands navn og er det ikke stadig således at du kan få noget støtte til at gå hjemme ved dit barn? Det ved jeg min mor fik, op igennem 90'erne da hun gik hjemme med min søster der led af epileptiske anfalde og ADHD - det har vel ikke ændret sig?

I min verden er det en selvfølge at lille Mikkel slet ikke er klar, jeg har fulgt jer på sidelinjen siden han kom til, hans lille sjæl har oplevet mere end hvad mange gør på et liv.. Håber I finder ud af en løsning

Jeg kan få de der 3 mdr. ekstra, pga. indlæggelsen. Så jeg kan gå hjemme til januar engang.. så er han jo over 1 år..

Jeg håber at jeg så, pga. hans historie, kan få det forlænget yderligere... det skal undersøges.

Vi er ved at regne på om vi har råd til at jeg ellers gå hjemme.. kan få lige over 5000kr om måneden, så det er jo ikke ret meget når man har et hus...
Men jeg håber at vi på den ene eller den anden måde kan få det til at gå op!

Anmeld

1. september 2012

HeXeri

TbCp skriver:

Jeg kan få de der 3 mdr. ekstra, pga. indlæggelsen. Så jeg kan gå hjemme til januar engang.. så er han jo over 1 år..

Jeg håber at jeg så, pga. hans historie, kan få det forlænget yderligere... det skal undersøges.

Vi er ved at regne på om vi har råd til at jeg ellers gå hjemme.. kan få lige over 5000kr om måneden, så det er jo ikke ret meget når man har et hus...
Men jeg håber at vi på den ene eller den anden måde kan få det til at gå op!

Ellers så må du skrive, så må vi lægge hjerne i blød for at finde en løsning til jer. Der er da en del socialrådgivere herinde trods alt?

Krydser fingre for jer. Lille Mikkels lys står stadig i vindueskarmen sammen med alle de andres lys, som vi skal våge lidt over..

Anmeld

1. september 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg går hjemme med mathias ( født i uge 25+0) og det har vi gjort i 2 år.. jeg får tabt arbejdsfortjeneste af kommune.

Du skal tage kontakt til din læge, som følger Mikkel og bede ham lave et brev til Mikkels sagbehandler og så burde det ikke være et problem, at få den forlænget.

Vores kommune går ikke med til dobbelt plads; da de skal spare penge.

Har du yderligere spørgsmål, så skriv endelig

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.