Start i pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

EvaGudlaug

Hej
Ja, en basisplads er hvor de hver især tæller for to. Jeg har også fået at vide, at når vi nærmer os pasningsstart vil vi få besøg, så de kan vurdere hvilken hjælp de har brug for. Vi håber på at de kan komme i en flerbørnsdagpleje (kan ikke huske hvad det præcis hedder), men det er et sted hvor flere dagplejere er samlet. Deres behov er nemlig meget forskellige, Daniel skal stimuleres og gerne sammen med andre børn mens Camilla ikke kan håndtere for mange børn.

Det lyder dejligt at din mor har mulighed for at komme på banen. Jeg synes det er fantastisk at alle mine børn har et tæt forhold til mormor.

En tur i legestue lyder som en god ide, man kan jo smutte hvis det bliver for meget. Jeg har selv tænkt på det, men lige pt er vores dage fyldt godt op. Jeg går bl.a. til babysvømning med Daniel en gang om ugen, det har været et hit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Carina:-)

Jeg har 3 for tidligt fødte

De 2 af dem 6 uger før.

Jeg har passet dem hjemme indtil bh start.

Da jeg/vi ikke mener det ville være godt for dem at komme ud med infektioner,mindre omsorg ,risiko for at f.eks blive bidt osv.

Det ER dyrt at passe dem selv,også med tilskud.Men vi har klaret os igennem ved at skære alt unødvndigt fra.

Den yngste her skal også passes hjemme,nu er jeg så selvstændig-Men md hjælp fra en ung pige skal det nok gå

Håber for jer I kan få barslen forlænget,men Mikkels "historie" i tankerne,er jeg helt nig med dig i at det ville vær hårdt for ham

Anmeld

9. september 2012

TbCp

Mathias Villads skriver:

Jeg går hjemme med mathias ( født i uge 25+0) og det har vi gjort i 2 år.. jeg får tabt arbejdsfortjeneste af kommune.

Du skal tage kontakt til din læge, som følger Mikkel og bede ham lave et brev til Mikkels sagbehandler og så burde det ikke være et problem, at få den forlænget.

Vores kommune går ikke med til dobbelt plads; da de skal spare penge.

Har du yderligere spørgsmål, så skriv endelig

Knus Mette

1000 tak for svar, jeg må have fat i lægen på sygehuset

Anmeld

9. september 2012

TbCp

EvaGudlaug skriver:

Hej
Ja, en basisplads er hvor de hver især tæller for to. Jeg har også fået at vide, at når vi nærmer os pasningsstart vil vi få besøg, så de kan vurdere hvilken hjælp de har brug for. Vi håber på at de kan komme i en flerbørnsdagpleje (kan ikke huske hvad det præcis hedder), men det er et sted hvor flere dagplejere er samlet. Deres behov er nemlig meget forskellige, Daniel skal stimuleres og gerne sammen med andre børn mens Camilla ikke kan håndtere for mange børn.

Det lyder dejligt at din mor har mulighed for at komme på banen. Jeg synes det er fantastisk at alle mine børn har et tæt forhold til mormor.

En tur i legestue lyder som en god ide, man kan jo smutte hvis det bliver for meget. Jeg har selv tænkt på det, men lige pt er vores dage fyldt godt op. Jeg går bl.a. til babysvømning med Daniel en gang om ugen, det har været et hit

Jeg håber det kommer til at gå rigtig med dem!

Anmeld

9. september 2012

TbCp

Carina:-) skriver:

Jeg har 3 for tidligt fødte

De 2 af dem 6 uger før.

Jeg har passet dem hjemme indtil bh start.

Da jeg/vi ikke mener det ville være godt for dem at komme ud med infektioner,mindre omsorg ,risiko for at f.eks blive bidt osv.

Det ER dyrt at passe dem selv,også med tilskud.Men vi har klaret os igennem ved at skære alt unødvndigt fra.

Den yngste her skal også passes hjemme,nu er jeg så selvstændig-Men md hjælp fra en ung pige skal det nok gå

Håber for jer I kan få barslen forlænget,men Mikkels "historie" i tankerne,er jeg helt nig med dig i at det ville vær hårdt for ham

Det ville jeg også rigtig gerne kunnne, måske ikke til børnehavestart med længere end barslen... men der skal regnes på det!

Får man tilskud til at have ung pige? Eller skal man betale hendes løn selv?

Anmeld

9. september 2012

TNBC

TbCp skriver:

Det ville jeg også rigtig gerne kunnne, måske ikke til børnehavestart med længere end barslen... men der skal regnes på det!

Jeg tror ikke du kan få tilskud til ung pige, så skal du nok over i privat børnepasser. Som jeg skal være og ville gerne have hjulpet men vi sidder forskellige steder

Anmeld

10. september 2012

TbCp skriver:

Ja,der er tilskud.

Mener det er 4800 pr måned man får fra kommunen.

Hvis I beslutter jer for at du skal gå hjemme,så er der også et beløb at hente for jer ved at passe ham selv.

+ At hvis man tænker på at man skal tjene 7000 før skat for at betale en vgstueplads ,samt at man sparer transportudgifter til job -og at der er penge at spare ved at mor gå hjemme og kan handle billigt -Så er udgiften egentligt ikke så stor

Men uden at kunne garantere det ¨,så tror jeg altså I hører ind under forhold der gør at du kan få forlænget din barsel,eller orlov med tabt arbejdsfortjeneste.

Fat i sp,egen læge samt de speciallæger han har været ved.

Anmeld

10. september 2012

Yurie skriver:

Jeg tror ikke du kan få tilskud til ung pige, så skal du nok over i privat børnepasser. Som jeg skal være og ville gerne have hjulpet men vi sidder forskellige steder

Kunne du tænke dig at få dit barn passet privat?
Du kan få et økonomisk tilskud til privat pasning, hvor du enten ansætter en ung i huset, eller får dit barn passet uden for hjemmet ved en privat børnepasser, som også har andre børn i pasning.

Fra 1. januar 2012 er det maksimale tilskud pr. barn pr. måned:

• 5.198 kr. for børn i alderen til og med den måned, barnet bliver 2 år og 11 måneder.
  • 3.118 kr. fra og med den måned barnet fylder 3 år og op til børnehaveklassen.

Tilskuddet gives efter Dagtilbudsloven §80

Du skal ikke betale skat af tilskuddet.

Børnepasseren skal derimod betale skat af den løn, som I har aftalt.

Du kan ikke få tilskud under barselsorlov, fædreorlov, forældreorlov vedrørende pasningsbarnet.

Du kan ikke få tilskud til at passe dine egne børn.

Tilskuddet stopper altid, hvis barnet starter i kommunal pasning.

Du kan ikke få tilskud til økonomisk eller pædagogisk friplads.

Anmeld

10. september 2012

TbCp skriver:

Du kan få et økonomisk tilskud til privat pasning, hvor du enten ansætter en ung i huset, eller får dit barn passet uden for hjemmet ved en privat børnepasser, som også har andre børn i pasning.

• 5.198 kr. for børn i alderen til og med den måned, barnet bliver 2 år og 11 måneder.

Du kan ikke få tilskud under barselsorlov, fædreorlov, forældreorlov vedrørende pasningsbarnet.

Har svaret dig,men du får lige det her også

Anmeld

10. september 2012

TNBC

Carina:-) skriver:

Ja det er privat børnepasser el hvis du passer ikke ung pige. En børnepasser passer kun børn, en ung pige hjælper også med andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.