SussieThyssen skriver:

Sikke en fantastisk oplevelse at læse hele din tråd.
Kære ven...hvor har du dog et stort og smukt hjerte...du er en smuk sjæl, og så kan det vist ikke siges anderledes.
At få et barn med Downs er en Guds gave. Ja, det kræver så meget mere af en, men gaverne er tilsvarende større.
De er små engle givet til menneskene, for at vise os, at alt er større end vi går og tror.
For et menneske med downs er verden enkel og lige til, hvis de får den fornødne ro til at opleve den, ja så er verden enten sort eller hvid, men langt den meste tid hvid.
De elsker sang og musik, de lærer endda bedst med rytmik, sang og musik, der er Rudolf Steiner-systemet suverent det bedste til indlæring for dem.
De har humor, og selv dem uden et sprog har masser af humor, og kan smitte alle med deres livsglæde.
De kan også blive fnysende gale, når der er noget de ikke forstår, men er også lette at få glade igen, så hver dag med et Downsmenneske er en ny oplevelse.
jeg kan sige disse ting fordi jeg har arbejdet med dem, og det var nok en af de morsommeste ting i mit arbejdsliv, jeg har prøvet.
Har I fået nogen vurdering på sværhedsgraden af hans handikap?
I dag er lægerne heldigvis så dygtige til at ordne hjerteproblemerne som børn med Downs stort set altid er født med, så de kan leve et godt langt liv uden de store problemer.
Og med hensyn til spisningen, så må I jo hurtigt gå over til skemad, vælling og den slags, så han kan få noget at leve af 
Det er jo formen på deres tunge, der giver dem problemer med at sutte.
Men endnu engang...hvor det varmer mit hjerte at I tog imod ham som I gjorde.
Må Allah være med jer

Kærligst
Sussie
Kære kære Sussie..
Du og dine indlæg har været savnet..
Tusind tak for et meget positivt og smile-smittende svar 
Du har fuldstændig ret.. De er fantastiske mennesker.. Hører vi alle steder fra.. Vi har kun haft vores Gabriel i 4 mdr, men jeg vil allerede nu stå inde for det.. Hans personlighed er så dejlig mild, han er "evigt" tilfreds og glad.. Og bliver han først ked af det skal der ikke meget til at gøre ham glad 
Hvad angår skemad, har vi fået at vide at han pga downs ikke kan starte lige så hurtigt op som andre børn, så han får stadig mad på sonde.. Men men men vi begynder nu at træne med kop så han kan få fornemmelsen af noget ned gennem spiserøret til mavsen
Hvad angår en vurdering så går vi til fys, som vurdere ham til at være ret godt med ren motorisk.. Han er godt nok slappere i musklerne end andre børn, hvilket jo er normalt for down, men han kan mere end hun forventede af ham.. Så det ser vi som et stort plus. Han har en stor viljestyrke, så vi øver på livet løs med ham hver dag..
Er der da andre måder at få ham vurderet på?
Vi herhjemme tager glædeligt imod erfaring og gode tips.. 
Men ja Gabriel er blevet lyset i vores liv, og vi er evigt glade for vi valgte ham.. Han er simpelthen så dejlig en dreng, en rigtig charmetrold.. ja man kan ikke lade være med at elske ham når man ser ham
Tusind tak for din skrivelse, og håber du har det godt..
Amin til din bøn... 
Knus
Ouafae Dalsgaard