nattergalen skriver:
Hejsa,
Så har jeg fundet frem til denne del af Baby.dk, og kan melde mig under her.
D.12. maj 2012 fik vi en dejlig dreng med downs syndrom og hjertefejl. Vores liv har ind til videre været meget præget af at bo på et hospital, frygt generalt samt frygten for at miste vores dreng ved hjerteopertationen han var igennem d.23. juli.
Den gik heldigvis fint, men tiden efter blev desværre også hård da hans ene lunge var fyldt med væske og den anden punkteret..
Han har derfor ligget på intensiv og været inde og ude af respirator, og fået lagt dræn ind for at tømme lungen for væske.
For to dage siden fik han det heldigvis fjernet og ligger nu og stabilisere sin vejrtrækning.
Vi bor stadig på et hospital, men til gengæld får vi en dreng med hjem der er rask. Så skal vi endelig til at nyde at vi har fået en lille charmetrold ind i vores liv.
Hvad angår hans downs har vi selv valgt ham til. Vi fik det ikke at vide ved nakkefold men til misdannelsesscanningen. Og her var det kun fordi de fandt hans hjertefejl at de tog en fostervands prøve.. Men vi var gravide i 20. uge, jeg havde mærket min dreng sparke og kunne for intet i verden have givet ham op.
Der bliver ting vi skal omstille os omkring og ting vi skal lærer.. Vi bevæger os ind i en verden vi aldrig har kendt, men vi er parate til at gøre det for vi elsker ham simpelthen så umådelig højt..
Men der er ingen der siger at vores rejse bliver nem...
først tillykke med jeres lille dreng.
flot af dig at fortælle om han start på livet.
jeg har selv en dreng som er født med hjertefejl, og blev opereret for det da han var 3 mdr gammel. og fik som 2 årig en pacemaker. (han er nu 4 år) så vi kender godt alt til de følelser og bekymringer man skal i gennem når ens barn skal opereres i hjertet.
ved ikke om din søn nu er færdig opereret eller noget han vil skulle igennem flere gange. men husk på at lægerne er super gode og gør alt hvad der står i deres magt for at hjælpe jeres dreng.
vores søn skal igennem flere operationer resten af livet så for os er det en stor bekymring hver dag.
så nyd hver da du har sammen med jeres søn.
Anmeld