Nu hører vi også under denne fane..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

nattergalen

Mumto3 skriver:

Kæmpe tilykke til jeres søn, han er umådelig heldig at han har jer som forældre og at I valgt ham til!Vi har selv sagt nej tak til både nakkefoldscanningen og misdannelsesscanningen, da jeg aldrig ville kunne vælge mit eget barn fra og sige det ikke er værdigt til at leve! Men det har godt nok været svært for omgivelserne at forstå det valg.Jeg ønsker det bedste for jer!

Tusind tak..

Ja jeg ser jo ikke at man kan vælge anderledes da jeg deler din holdning.. Så jeg forstår fuldt ud dit valg.. 
Jeg havde også nogle i min omgangs kreds der ikke kunne forstå jeg beholdte ham, nu vi fik at vide at han var downs.. Men da de havde sat sig ind i hvad det vil sige at han er downs, og set hvordan at det ikke er meget anderledes end at have et alm barn (for det mener jeg ikke det er.. Der er nemlig også udfordringer ved at have et alm. barn blot nogle andre slags), har de også selv indrømmet at det har været af uvidenhed..

Men ja det er nok ikke lige til for alle..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

nattergalen

Mamalou skriver:

Jeg ønsker jer alt det bedste med på vejen, allermest for jeres lille søn, som forhåbentlig ikke skal kæmpe mere fremover. Forhåbentlig kan I snart få jeres guldklump med hjem, og starte familielivet op på egen hånd.

Louise

Tusind tak Louise.. Det er absolut også det vi ser frem til her om forhåbentlig ikke så længe  

Anmeld

5. august 2012

nattergalen

1000Ben skriver:

Det er nok det smukkeste jeg nogensinde har læst på baby.dk.

Kæmpe kram og held og lykke med den lille gut :-)

p.s - jeg valgte slet ikke at få testet for downs, da det ville være underordnet. Jeg deler 100 % dine synspunkter.

Skønt at læse

Kram

1000Ben

Vores børn er også det mest fantastiske vi har.. 

og mange knus herfra.. 

Anmeld

5. august 2012

nattergalen

Rikke&Liam skriver:

Tillykke med det lille mirakel. Hvor skønt at alt er gået godt med operationer osv.

Det er et modigt valg at vælge at få et barn med downs, da der efterhånden er så meget tabu forbundet med at vælge at få et barn med et handicap. Men mennesker med downs er jo simpelthen de mest livsglade og dejlige mennesker. Så kan godt forstå jeres valg, jeg havde gjort det samme.

Du har fuldstændig ret, det er ret tabu belagt.. 
Har allerede oplevet det og læst om andre der oplever det.. For slet ikke at snakke om hvordan staten har beskåret i de undersøgelser som downs børn burde få i deres 7 første leveår, og man nu som forældre selv bør bede om det og kende til det.. Nej det bliver ikke gjort nemmere for os som forældre til handicappet børn generalt..

Men som forældre tager man jo den kamp op alligevel, men ærgerligt at man overhoved skal igennem den.. 

Anmeld

5. august 2012

nattergalen

Janni. skriver:

Først og fremmeste tillykke med ham.

Jeg håber og ønsker jer det bedste. for at i ikke valgte ham fra. Jeg havde heller ikke kunnet vælge fra, det er jeg 100 % sikker på.

Kan jeg godt forstå du ikke vil kunne

Og sikke en charmetrold du har.. Han ser godt nok rigtig fræk ud

Anmeld

5. august 2012

sarahb

nattergalen skriver:

Hejsa, 

Så har jeg fundet frem til denne del af Baby.dk, og kan melde mig under her. 
D.12. maj 2012 fik vi en dejlig dreng med downs syndrom og hjertefejl. Vores liv har ind til videre været meget præget af at bo på et hospital, frygt generalt samt frygten for at miste vores dreng ved hjerteopertationen han var igennem d.23. juli. 
Den gik heldigvis fint, men tiden efter blev desværre også hård da hans ene lunge var fyldt med væske og den anden punkteret.. 
Han har derfor ligget på intensiv og været inde og ude af respirator, og fået lagt dræn ind for at tømme lungen for væske.

For to dage siden fik han det heldigvis fjernet og ligger nu og stabilisere sin vejrtrækning. 
Vi bor stadig på et hospital, men til gengæld får vi en dreng med hjem der er rask. Så skal vi endelig til at nyde at vi har fået en lille charmetrold ind i vores liv.

Hvad angår hans downs har vi selv valgt ham til. Vi fik det ikke at vide ved nakkefold men til misdannelsesscanningen. Og her var det kun fordi de fandt hans hjertefejl at de tog en fostervands prøve.. Men vi var gravide i 20. uge, jeg havde mærket min dreng sparke og kunne for intet i verden have givet ham op. 

Der bliver ting vi skal omstille os omkring og ting vi skal lærer.. Vi bevæger os ind i en verden vi aldrig har kendt, men vi er parate til at gøre det for vi elsker ham simpelthen så umådelig højt.. 

Men der er ingen der siger at vores rejse bliver nem... 

sidder med kuldegys og tårer i øjnene og glæde i hjertet.
Hvor er det dejligt at læse i har valgt det i har gjort.
Det er så STORT og FLOT af jer, Mashallah!

Jeres dreng har nogle stærke og skønne forældre og får uden tvivl et dejligt liv med jer ved hans side.

Anmeld

5. august 2012

nattergalen

4kløver skriver:

Tillykke med ham. Dejligt at høre fra jer.

Ja vi er ved at være på banen igen

Og takker 

Anmeld

5. august 2012

nattergalen

sarahb skriver:

sidder med kuldegys og tårer i øjnene og glæde i hjertet.
Hvor er det dejligt at læse i har valgt det i har gjort.
Det er så STORT og FLOT af jer, Mashallah!

Jeres dreng har nogle stærke og skønne forældre og får uden tvivl et dejligt liv med jer ved hans side.

Tusind tak for de fine ord Sarah, de varmer virkelig.. 

men ja vi har hamdulilah haft styrken til at vælge ham til, og være positive omkring det vi går igennem.. 
Ja det trækker tænder ud til tider, men hva søren gør alle børn ikke det på hver deres måde

Mange knus herfra..  

Anmeld

5. august 2012

Mauser.

Jeg tænker på dig søde ..
hold da op, sikke en historie.
Du er stærk ! kender dig alligevel lidt, og er sgu så stolt af du tager tingene som de gør.
Et stort kram fra mig.
og jeg har endnu ikke haft mulighed for at sige, tillykke med ham

Anmeld

5. august 2012

sarahb

nattergalen skriver:

Tusind tak for de fine ord Sarah, de varmer virkelig.. 

men ja vi har hamdulilah haft styrken til at vælge ham til, og være positive omkring det vi går igennem.. 
Ja det trækker tænder ud til tider, men hva søren gør alle børn ikke det på hver deres måde

Mange knus herfra..  

Ork jo det gør de på hver sim charmerende måde alligevel.
Jeg synes virkelig det er stort.
Hvad har jeres familier sagt og reageret?
Jeg tager hatten af for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.