Hold da fast!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2012

Mor til Ella

Sandra + Mike skriver:

Rigtig nok, men deres viden om at det blot kan være en fejltagelse der kan fjernes gør mig så sur.

Jeg har personligt kendt en pige da jeg var ca. 14-15 år (hun var samme alder..), som fik 5 ABORTER!? og hun blev ved med at have ubeskyttet sex, netop fordi hun vidste at hun kunne få barnet fjernet - igen. Og lige siden dengang har jeg bare haft så hysterisk holdning til det.

Jeg ønsker for ingen at de skal have en uønsket graviditet, men jeg synes virkelig at hvis man vil have noget så grænseoverskridende som sex i sådan en ung alder, at man skal tænke sig om, og ikke bare være ligeglad. 

Omkring dette er vi meget enige, det er jo direkte umoralsk.

Men lyder enlig også som om vi ikke er HELT uenige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Det er frygteligt svært at forudse, om en abort i det lange løb vil være mindre traumatisk for en 14-årig end det at blive mor - for slet ikke at tale om, hvilket liv, man som 14-årig kan tilbyde et barn. 

Jeg ville i sagens natur ikke fysisk tvinge min datter til abort, hvis hun var blevet gravid som 14-årig - men jeg ville i den grad forsøge at overbevise hende om, at det var det mindst dårlige valg. 

Der er ingen tvivl om at jeg ville synes det var forfærdeligt.

Og har selv fået barn som 18 årig,og det har ikke været en fest.

Men jeg ville stadig søge vejledning,og støtte og lade proff mennesker råde min datter.

Sådan at hun ikke senere ville føle jeg havde presset hende til noget.

Anmeld

4. august 2012

KarinaA skriver:

det var også bare min mening, ikke noget andre behøver være enig i 

kan bare ikke se det der med at man har så travlt med de unge mødre (som har deres forældre og andre i familien til at hjælpe) 

i forhold til de ældre mødre som sikkert klare sig fint, men der er jo ikke meget gang i dem mere når deres børn får børn 

Nej,jeg må da også indrømme at jeg da godt kan mærke forskel på energien

Og ja man skal passe på med at dømme,der er nogen der aldrig burde have fået børn ligegyldigt alder-og så er der nogen der bare klare det flot selv om de er meget unge.

Anmeld

4. august 2012

Mor til Ella skriver:

Altså det er et BARN vi snakker om her.

Siger ikke at jeg ville tvinge min datter til abort, men hvis jeg som MOR kan se at det ville være det bedste for MIT barn, ville jeg i den grad gøre alt for at få hende til at få foretaget en abort, og ville ikke have det dårligt med det.

Men det ville jeg der imod den dag jeg fandt ud af at MIT barn måske ikke magter rollen, og ender med at gøre skade på barnet af en eller anden art.

Og inden jeg bliver høvlet ned vil jeg lige sige at min egen søster fik barn MEGET tidligt, og hendes dreng og hende selv ville i den grad have været bedre tjent hvis ikke hun havde fået han, for han har virkelig haft et kummerligt liv..............

Men et eller andet sted,så er det din datter s krop og hendes liv.

Så selv om både du og jeg godt ved det ikke ville være optimalt,så bryder jeg mig ikke om tanken om at en ung pige skal oplve et pres og krav fra nogen som burde støtte og vejlede istedet.

En hel anden tanke er at jeg tror slet ikke man bestemmer over ens børn valg mhs til abort,men jeg er ikke sikker....

Nogen der ved det?

Anmeld

4. august 2012

KakaoDrik

Man kan ikke forhindre at en pige bliver gravid. Man kan håbe på at hun ikke bliver det. Hvis jeg havde en datter og hun som 14årig blev gravid og ville beholde barnet så ville jeg støtte hende. Mon ikke at hele verden er imod hende,så har hun da brug for sin mor. Uanset alder så er det godt at have et menneske der tror på en ,som vil være der,hjælpe og støtte,guide og vejlede. Hvis det var den vej min datter ville gå,så ville jeg være der 100% for hende,..og mit kommende barnebarn

/Forældre kan ikke bestemme at deres datter skal have en abort. Det er hendes krop. Hendes valg. Det bedste man kan gøre er at lytte,og når man har lyttet så støtte op omkring det ligegyldig hvad det ender med.

Anmeld

4. august 2012

CS

Carina:-) skriver:

Nu er der jo ingen garanti for at have sine forældre længe fordi de er unge

Synes det er lige voldsomt nok at mene det e synd for børn der har forældre der har undet de 40.

Det er nu meget normalt i f.eks Kbh hvor mang går op i at have udd og økonomi på plads før børn-Og det er vel ikke en skidt ting....

Personligt vil jeg hellere have en mor på 40 med styr på økonomien end en mor på 20 der først skal til at etablere sig.

Og det kende jeg lidt til ,da jeg selv fik den første da jeg var 18

Og har fået den yngste som 40 årig.

Anmeld

4. august 2012

4xGreve

AnonymAnonym skriver:

Igår læste jeg om en pige der var blevet gravid og ville beholde barnet hun er KUN 14  - forstår det slet ikke! hvad er jeres mening om dette

Jeg syntes det er rigtig synd at en så ung pige allerede bliver mor og skal ha det ansvar på sine skulder..

nu ved jeg ikke så meget om den her sag men håber forældrene støtter hende på bedste vis og syntes det er flot hvis hun i så ung en alder er moden til at tag ansvar på sådan et lille væsen med sine forældres hjælp, jeg mener ikke hun skal ses ned på men lade tvivlen komme hende til gode...

hvis det var min egen lille pige så vil jeg blive utrolig ked af det på hendes vegne over at hendes ungdom nu er med barn, men jeg vil som mor gøre alt hvad der stod i min magt for at hjælpe min lille pige og støtte hende så godt jeg kan og søger for at hun stadig kan nyde sin ungdom dog uden at løbe fra sit ansvar.

Jeg selv vil aldrig kunne ha fået en abort heller ikke som 14 åriget så vil have en forståelse for hvis mit barn heller ikke vil kunne klare tanken!

børn burde ikke have børn men igen så er det den risiko der følger med at have sex og det er den verden vi lever i sex er en voksen ting men unge og børn dyrker det stadig og med sex følger der en risiko for at få børn og hvis det kommer dertil må man jo tag den derfra.. jeg vil ikke smide ned over hovedet på mine unger at de skal have en abort fordi de er så unge men derimod vil jeg hjælpe dem til at træffe den rigtige beslutning, få en uddannelse osv. tros barn.

vi er idag ælder og ældre når vi får børn men sorry men det er da lige så slemt som at være ung og lige så hårdt på hver sin måde...

godnat til alle

Anmeld

4. august 2012

4xGreve

KakaoDrik skriver:

Man kan ikke forhindre at en pige bliver gravid. Man kan håbe på at hun ikke bliver det. Hvis jeg havde en datter og hun som 14årig blev gravid og ville beholde barnet så ville jeg støtte hende. Mon ikke at hele verden er imod hende,så har hun da brug for sin mor. Uanset alder så er det godt at have et menneske der tror på en ,som vil være der,hjælpe og støtte,guide og vejlede. Hvis det var den vej min datter ville gå,så ville jeg være der 100% for hende,..og mit kommende barnebarn

/Forældre kan ikke bestemme at deres datter skal have en abort. Det er hendes krop. Hendes valg. Det bedste man kan gøre er at lytte,og når man har lyttet så støtte op omkring det ligegyldig hvad det ender med.

Anmeld

4. august 2012

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi beder jer holde en pæn tone i debatten.

Selvom det er et følsomt emne, så skal retningslinierne stadig overholdes. Og det er altså ikke i orden at blive personlige i sine udtalelser til andre.

Føler I jer meget påvirkede af tråden følelsesmæssigt, så meld jer evt. ud af den for en tid, indtil I igen kan debattere sagligt og respektfuldt 

MVH Staff

Anmeld

4. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sandra + Mike skriver:

Det er nemlig der den går gal, folk tænker ikke på konsekvenserne i dag og små piger på 14 gør især ikke, fordi der er en lille ting kaldes abort, som så er gratis i danmark.

Så de har faktisk ikke noget at bekymre sig om, fordi det kan bare være en fejltagelse der hurtigt kan fjernes.

Men DER synes jeg den er fuldstændig gal! Det jo ikke bare en dukke der er mast ind i maven på en, det er et foster, et lille menneske med et hjerte. 

Jeg er imod abort, og jeg er imod at små piger misbruger det.

Hun ved PRÆCIS hvad der kan ske ved ubeskyttet sex, og alligevel gennemføre hun det. 

Så er hun voksen nok til at tage beslutninger om at have ubeskyttet sex - SÅ er hun også voksen nok til at passe det barn der kom ud af det. Og det har hun så vist at hun er, og det synes jeg personligt er rigtig flot af hende, trods hendes alder. 

Det er simpelthen ikke korrekt, hvad du skriver. Det er IKKE især små piger på 14, der ikke tænker på konsekvenserne, fordi de kan få abort. Det er voksne kvinder, der står for langt flertallet af aborter, og antallet af gengangere er ikke særligt stort hverken blandt helt unge eller lidt ældre kvinder. 

Piger på 14 tænker ikke "Jeg får bare en abort, hvis det går galt". De tænker "Det sker ikke for mig", "Han bliver nok sur, hvis jeg beder han bruge kondom", "Hvad sker der egentlig dernede lige nu?" - eller også tænker de slet ikke, fordi det går for stærkt eller de er for berusede. 

Jeg havde ubeskyttet sex som 14-årig, heldigvis uden konsekvenser - men jeg ville da blive tusind gange mere vred på mig selv, hvis jeg som 18-årig eller 25-årig eller 40-årig blev uplanlagt gravid, fordi jeg ikke havde taget ansvar. 

Et barn på 14 er netop et barn, og børn gør dumme, uovervejede og uansvarlige ting - det er da langt, langt værre, når voksne og myndige kvinder ikke tager ansvar. Og når det er sagt, så er det yderst menneskeligt at begå nogle fejltrin i livet. Uanset alder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.