Sandra + Mike skriver:
Det er nemlig der den går gal, folk tænker ikke på konsekvenserne i dag og små piger på 14 gør især ikke, fordi der er en lille ting kaldes abort, som så er gratis i danmark.
Så de har faktisk ikke noget at bekymre sig om, fordi det kan bare være en fejltagelse der hurtigt kan fjernes.
Men DER synes jeg den er fuldstændig gal! Det jo ikke bare en dukke der er mast ind i maven på en, det er et foster, et lille menneske med et hjerte.
Jeg er imod abort, og jeg er imod at små piger misbruger det.
Hun ved PRÆCIS hvad der kan ske ved ubeskyttet sex, og alligevel gennemføre hun det.
Så er hun voksen nok til at tage beslutninger om at have ubeskyttet sex - SÅ er hun også voksen nok til at passe det barn der kom ud af det. Og det har hun så vist at hun er, og det synes jeg personligt er rigtig flot af hende, trods hendes alder.
Det er simpelthen ikke korrekt, hvad du skriver. Det er IKKE især små piger på 14, der ikke tænker på konsekvenserne, fordi de kan få abort. Det er voksne kvinder, der står for langt flertallet af aborter, og antallet af gengangere er ikke særligt stort hverken blandt helt unge eller lidt ældre kvinder.
Piger på 14 tænker ikke "Jeg får bare en abort, hvis det går galt". De tænker "Det sker ikke for mig", "Han bliver nok sur, hvis jeg beder han bruge kondom", "Hvad sker der egentlig dernede lige nu?" - eller også tænker de slet ikke, fordi det går for stærkt eller de er for berusede.
Jeg havde ubeskyttet sex som 14-årig, heldigvis uden konsekvenser - men jeg ville da blive tusind gange mere vred på mig selv, hvis jeg som 18-årig eller 25-årig eller 40-årig blev uplanlagt gravid, fordi jeg ikke havde taget ansvar.
Et barn på 14 er netop et barn, og børn gør dumme, uovervejede og uansvarlige ting - det er da langt, langt værre, når voksne og myndige kvinder ikke tager ansvar. Og når det er sagt, så er det yderst menneskeligt at begå nogle fejltrin i livet. Uanset alder.