Hold da fast!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sandra + Mike skriver:

Rigtig nok, men deres viden om at det blot kan være en fejltagelse der kan fjernes gør mig så sur.

Jeg har personligt kendt en pige da jeg var ca. 14-15 år (hun var samme alder..), som fik 5 ABORTER!? og hun blev ved med at have ubeskyttet sex, netop fordi hun vidste at hun kunne få barnet fjernet - igen. Og lige siden dengang har jeg bare haft så hysterisk holdning til det.

Jeg ønsker for ingen at de skal have en uønsket graviditet, men jeg synes virkelig at hvis man vil have noget så grænseoverskridende som sex i sådan en ung alder, at man skal tænke sig om, og ikke bare være ligeglad. 

Det sidste er der nok ingen, der kan være uenige i - blot er det langt mere forståeligt, at 14-årige træffer virkeligt uigennemtænkte beslutninger, end at voksne gør det. Og for den piges vedkommende, der fik fem aborter - næppe på et enkelt år! - tænker jeg, at hun enten må have været mentalt afstumpet eller slet og ret dårligt begavet. Alternativt, at der ikke har været gode og tydelige voksne omkring hende, som har kunnet guide hende som det forstyrrede barn, hun har været. Men hun er altså i den grad undtagelsen - det sker uendeligt sjældent, at kvinder eller piger får abort efter abort. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
KakaoDrik skriver:

Man kan ikke forhindre at en pige bliver gravid. Man kan håbe på at hun ikke bliver det. Hvis jeg havde en datter og hun som 14årig blev gravid og ville beholde barnet så ville jeg støtte hende. Mon ikke at hele verden er imod hende,så har hun da brug for sin mor. Uanset alder så er det godt at have et menneske der tror på en ,som vil være der,hjælpe og støtte,guide og vejlede. Hvis det var den vej min datter ville gå,så ville jeg være der 100% for hende,..og mit kommende barnebarn

/Forældre kan ikke bestemme at deres datter skal have en abort. Det er hendes krop. Hendes valg. Det bedste man kan gøre er at lytte,og når man har lyttet så støtte op omkring det ligegyldig hvad det ender med.

Du har ret i, at hele verden ville være imod hende i forvejen - men åh, hvor ville jeg have svært ved at støtte hende i det, som i min overbevisning ville være et fatalt fejlvalg. Jeg kender "en million" 14-årige, og ikke en af dem ville være i nærheden af at kunne tilbyde et barn en god opvækst. 

Det er nu, jeg ånder lettet op over, at min datter er knap 19 - og tager p- piller! 

Anmeld

5. august 2012

KarinaA

AnonymAnonym skriver:

Ærgeligt jeg ikke lige har en smiley der bogstavligtalt brækker sig af grin, for nu er du simpelthen blev blød oveni bolden - for det første var det ikke medierne der skrev det, det var hende selv, og moren havde ikke gjordt noget for at stoppe hende for det andet har hende og jeg fælles venner!? - så jo jeg ved godt hvem hun er - måske du ikke skulle udtale dig om noget du ikke ved.. Som min far altid har sagt du skal ikke tro - du skal vide! 

Skrev du ikke med store bogstaver, hmm noget siger mig du gjorde?? Men det vel også fuldstændig ligegyldigt.. Og der er forresten også måde at give sin menig på, det behøver man ikke at gøre med  GODT JEG IKKE ER DIN DATTER BLA BLA BLA...  men jaja, man skal selvfølgelig give plads til de lidt "mindre" voksne.. jeg mener bare din måde er udrtykke dig på er lidt uheldig... Men held og lykke med din menig, får jeg syntes sku ikke den er noget at råbe hurra for..

Desuden rager det mig at du syntes jeg er snæver synet, omvent syntes jeg du er dum at høre på..

Så hva siger du - ka vi lade den ligge nu - 

Vor herre bevares..

haha, hvor bruger jeg store bogstaver ?? 

du kan ikke forstå hendes mor siger god for den !!! ? 

helt ærligt godt jeg ikke er din datter, eller barnebarn for den sags skyld !  forestil dig at din datter kommer og siger hun er gravid, vil du så slå hånden af hende hvis ikke hun vælger abort ???? 

personligt ville jeg høre på hvad min datter VILLE, og så støtte og hjælpe så meget dom overhoved muligt, ville tilmed tage barnet hver gang min datter ikke orkede det ... 

man skal altid støtte end børn i deres valg, især hvis det på inegen måde er noget du har mulighed for at forhindre ... 

skriver ville med stort for at fremhæve det og det første er fordi jeg simpelthen ikke fatter hvad det er du ikke forstår ?? 

og det svare du sjovt nok ikke på selvom jeg spørger igen 

ja kan vi ikke få sådan en smily, som direkte brækker sig af grin, for den kunne jeg godt bruge et par stykker af lige nu 

hvad er det du har så ondt i r**** over ved at denne pige har valgt at beholde sit barn ? fik du selv en abort i den alder og dermed mener det er det eneste rigtige eller har du aldrig stået i situationen ... ?  fo så kan jeg godt forstå du ikke forstår det, det er ikke en nem beslutning at tage.. og slet ikke når ens hormoner køre rundt i kroppen i forvejen .... 

jeg har personligt aldrig nogensinde tilgivet min mor for at have tvunget mig igennm en abort... 

kan slet ikke forstå du lader sig hisse op over det, det går jo ikke ud over dig eller dit liv på nogen måde ?? 

lad dog barnet gøre hvad det vil.. det er heldigvis slet ikke op til dig hvad der skal ske med hendes barn... 

det kan godt være du synes jeg har en dum mening og er dum at høre på, men igen, det er ikke mig der har startet denne debat, så må du jo kunne klare at få andet at vide... 

gøre plads til de mindre voksne ??? 

undskyld men hvor gammel er du selv ? og hvor gammel var du da du fik din den første ??? 

Anmeld

5. august 2012

KarinaA

AnonymAnonym skriver:

Ærgeligt jeg ikke lige har en smiley der bogstavligtalt brækker sig af grin, for nu er du simpelthen blev blød oveni bolden - for det første var det ikke medierne der skrev det, det var hende selv, og moren havde ikke gjordt noget for at stoppe hende for det andet har hende og jeg fælles venner!? - så jo jeg ved godt hvem hun er - måske du ikke skulle udtale dig om noget du ikke ved.. Som min far altid har sagt du skal ikke tro - du skal vide! 

Skrev du ikke med store bogstaver, hmm noget siger mig du gjorde?? Men det vel også fuldstændig ligegyldigt.. Og der er forresten også måde at give sin menig på, det behøver man ikke at gøre med  GODT JEG IKKE ER DIN DATTER BLA BLA BLA...  men jaja, man skal selvfølgelig give plads til de lidt "mindre" voksne.. jeg mener bare din måde er udrtykke dig på er lidt uheldig... Men held og lykke med din menig, får jeg syntes sku ikke den er noget at råbe hurra for..

Desuden rager det mig at du syntes jeg er snæver synet, omvent syntes jeg du er dum at høre på..

Så hva siger du - ka vi lade den ligge nu - 

Vor herre bevares..

haha, hvor bruger jeg store bogstaver ?? 

du kan ikke forstå hendes mor siger god for den !!! ? 

helt ærligt godt jeg ikke er din datter, eller barnebarn for den sags skyld !  forestil dig at din datter kommer og siger hun er gravid, vil du så slå hånden af hende hvis ikke hun vælger abort ???? 

personligt ville jeg høre på hvad min datter VILLE, og så støtte og hjælpe så meget dom overhoved muligt, ville tilmed tage barnet hver gang min datter ikke orkede det ... 

man skal altid støtte end børn i deres valg, især hvis det på inegen måde er noget du har mulighed for at forhindre ... 

skriver ville med stort for at fremhæve det og det første er fordi jeg simpelthen ikke fatter hvad det er du ikke forstår ?? 

og det svare du sjovt nok ikke på selvom jeg spørger igen 

ja kan vi ikke få sådan en smily, som direkte brækker sig af grin, for den kunne jeg godt bruge et par stykker af lige nu 

hvad er det du har så ondt i r**** over ved at denne pige har valgt at beholde sit barn ? fik du selv en abort i den alder og dermed mener det er det eneste rigtige eller har du aldrig stået i situationen ... ?  fo så kan jeg godt forstå du ikke forstår det, det er ikke en nem beslutning at tage.. og slet ikke når ens hormoner køre rundt i kroppen i forvejen .... 

jeg har personligt aldrig nogensinde tilgivet min mor for at have tvunget mig igennm en abort... 

kan slet ikke forstå du lader sig hisse op over det, det går jo ikke ud over dig eller dit liv på nogen måde ?? 

lad dog barnet gøre hvad det vil.. det er heldigvis slet ikke op til dig hvad der skal ske med hendes barn... 

det kan godt være du synes jeg har en dum mening og er dum at høre på, men igen, det er ikke mig der har startet denne debat, så må du jo kunne klare at få andet at vide... 

gøre plads til de mindre voksne ??? 

undskyld men hvor gammel er du selv ? og hvor gammel var du da du fik din den første ??? 

at være voksen er ikke et tal, men et spørgsmål om hvor moden man er ..  og anser mig selv for at være et voksent individ, så er spørgsmålet jo så hvem der er "mest voksen " af os to... 

Anmeld

5. august 2012

KarinaA

AnonymAnonym skriver:

Selvfølgelig er man da velkommen i debatten, jeg stillede såmænd bare et spørgsmål, og gav hende den anden ret.. Ligesom du lige nu føler du har lyst til.. Den eneste jeg ikke orker herinde i debatten er da dig, fordi du ikke kan tale ordenligt?? Længere er den ikke..

kan JEG ikke tale ordenligt ??? HAHA !!! 

hvem er det lige der ikke kan det ? du kalder mig umoden, dum, latterliggøre min mening ved at bede om en smily som brækker sig af grin.. måske du bare brude holde dig fra dette forum ? 

jeg har ikek kaldt dig noget ?? andet end at sige sin holdning er snæver synet ... 

kom'igen  

Anmeld

5. august 2012

KarinaA

Carina:-) skriver:

Nej,jeg må da også indrømme at jeg da godt kan mærke forskel på energien

Og ja man skal passe på med at dømme,der er nogen der aldrig burde have fået børn ligegyldigt alder-og så er der nogen der bare klare det flot selv om de er meget unge.

præcis min pointe ...  

og det er jo svært at dømme denne pige som uegnet som mor, når vi ikke får andre informationer end at hun er 14.. 

i det mindste når man er 14 eller what ever mn nu er som ung mor, så har man da som regel forældre osv. der er mere end villige til at hjælpe.. 

en af mine veninder blev mor som 15 årig, de lavede en ordning med at forældrene havde ham i weekenderne, og så kunne hun være "ung" der... som 18 årig havde hun ham på fuld tid i egen lejlighed, og han er nu en 8 årig dreng, som har en mor med en masse energi og som er færdig med at rende i byen og te sig åndsvagt

så man skal ikke dømme efter alder, på den anden side har jeg en svigerinde som på ingen måde burde have fået børn, nogensinde, hun var altså 30 og fuldt uddannet da hun fik den første, men hun klare det da langt værre end min veninde som fik hendes søn som 15 årig ... 

så det er svært at skære alle over en kam 

Anmeld

5. august 2012

KarinaA

Igår læste jeg om en pige der var blevet gravid og ville beholde barnet hun er KUN 14  - forstår det slet ikke! hvad er jeres mening om dette

åh gud kan læse du kun er 18 

så er jeg da vist ifølge din teori om hvor moden man er har noget med alder at gøre, noget mere voksen end du er i en alder af 21 

hele 3 år mere voksen hehe ... 

kan ikke forstå du opretter en tråd imod unge mødre, når du tilsyneladende selv er meget ung ? 

undre mig måske bare lidt  der er jo kun 4 år imellem jer og kun 3 hvis hun når at føde inden hun er 15 .. 

Anmeld

5. august 2012

Mor til Ella

Carina:-) skriver:

Men et eller andet sted,så er det din datter s krop og hendes liv.

Så selv om både du og jeg godt ved det ikke ville være optimalt,så bryder jeg mig ikke om tanken om at en ung pige skal oplve et pres og krav fra nogen som burde støtte og vejlede istedet.

En hel anden tanke er at jeg tror slet ikke man bestemmer over ens børn valg mhs til abort,men jeg er ikke sikker....

Nogen der ved det?

Enig men for mig er vejlede også at tage abort i betragtning, særligt til et barn det var noget andet hvis min datter var 17+.... Så ville jeg mene man kan begynde at sige du må tage det ansvar der følger med...

Nej, mener bestemt ikke man kan presse sin datter til at gøre det.

Anmeld

5. august 2012

ekebiv

chael skriver:

Var Malou Stella ikke også kun 14 år da hun blev gravid? Eller var hun 15?

Og hun er jo et pragteksemplar af en ung mor :-)

Anmeld

5. august 2012

Mother-love

Jeg synes heller ikke det er okay. Da hun stadig er et barn. Men jeg ville ikke som mor kunne tvinge mit barn til abort. Da min mor blev gravid da hun var 15 og min mormor tvang hende til en abort. Og det er noget der stadig gær ondt på min mor og hun er 47 i dag. Og har min søster på 28' mig på 25 og min lillebror på snart 21. Men hun føler at hun har mistet en del af sig selv, fordi hun ikke fik noget valg selv. Og self er det meget tidligt at få børn. Og jeg synes heller ikke det er særlig smart. Men jeg vil så også få min datter på p-piller tidligt ligesom min mor fik mig på p-piller som 14 årig. Dog var det mest pga jeg havde mens i 14 dage og havde de sygeste mens smerter. Jeg var næsten 16 min første gang. Men sådan er det desværre langt fra i dag. Man piger har sex helt ned i 12 års alderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.