Om det at købe brugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Kløver

lotchen skriver:

Jeg har droppet at købe brugt tøj, gider simpelthen ikke mere af det der 'i god stand' og så modtage forvasket gammelt l***.

Så her har bassen ikke så meget tøj, så oplever jeg heller ikke at blive ærgerlig over at han vokser ud af noget uden nærmest at have haft det på.

Synes simpelthen folk nogle gange er direkte frække med deres priser og så den fornærmethed over at andre 'skambyder' deres ting. Jamen, de kan da bare sige nej tak og se om der er andre der vil betale det.

Er nok bare slet ikke til det krejleri

Kan være svært at gengive på billeder, men hvis folk samtidig ikke ER ærlige. Købte en brugt barnevogn, som så fin ud på billede, og den så da også brun ud ved afhentning, men gik lidt stærkt, og fandt ud af den oprindeligt var sort, 1 hjul var uoriginalt så blev ved at falde af, 2 var punkteret, der var ikke ekstra madras med, og alligevel ikke lift, lift gik jeg med til ikke fulgte med, men hvor har jeg været naiv ikke og tjekke den ordentligt inden jeg sagde ja eller nej, men følte jo buddet var bindende, men blev klart dårligt køb for mig, heldigvis skal den kun bruges som altanenbarnevogn

Har lært man nemt kan brænde fingrene hvis man ikke ER yderst kritisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

isabellasmor

KittyCatta skriver:

Svarer lige her, for synes virkelig det er en uskik at underbyde så meget.

Jeg har sat alle mine gallakjoler til salg (og der er mange, vel at mærke). Nyprisen på dem allesammen ligger mellem 3.000 kr. og 7.000 kr. Den dyreste er sat til salg til 2.000 kr., og den billigste til 750 kr., hvilket jeg synes er en yderst realistisk pris. Kjolerne er alle kun brugt én gang.

Alligevel får jeg henvendelser fra folk, der tillader sig at skambyde for groft. F.eks. en, der syntes det var okay at byde 450 kr. for en kjole til 7.000 kr. af nypris.

Jeg synes virkelig at det er uforskammet. Hvis man synes at prisen er for høj kan man byde fornuftigt, eller gå væk fra annoncen.

man kan da bare sige pænt nej tak hvis man vil have højere beløb.. altså det ER nu engang brugte ting, og det skal man altså have i tankerne når man sælger ... om det er brugt 1 eller 50 gange... så må man jo skrive at man har en fast pris og ikke sælger til lavere.. så er man sikker på at dem der henvender sig ved at det er den pris de har og forholde sig til 

Anmeld

5. august 2012

Pige2009

Maja84 skriver:

Helt sikkert det skal være fair for både køber og sælger

Ja, begge skal helst være tilfredse

Anmeld

5. august 2012

Pige2009

isabellasmor skriver:

man kan da bare sige pænt nej tak hvis man vil have højere beløb.. altså det ER nu engang brugte ting, og det skal man altså have i tankerne når man sælger ... om det er brugt 1 eller 50 gange... så må man jo skrive at man har en fast pris og ikke sælger til lavere.. så er man sikker på at dem der henvender sig ved at det er den pris de har og forholde sig til 

Ja, problemet er jo bare, at nogen sælgere ikke er ærlige. Har en enkelt gangpaft en dårlig oplevelse på TS, hvor jeg købte et sæt Katvig sengesæt, som ifølge sælger var helt nyt og kun vasket én gang. Da jeg fik det, var det desværre tydeligt at se, det havde været vasket noget mere end én gang

Anmeld

5. august 2012

Kløver

Baagøe skriver:

Ja, begge skal helst være tilfredse

ja helt enig. Nogle sælger for dyrt, ledt efter klapvogn, og nogle vil have 3000 for en brugt, de selv købte brugt, og havde været brugt 3 år til 2 børn og den kostede 5500-6000 fra ny
det jo ikke guld man sælger, men der skal selfølgelig også være rimelighed til, er det ny klapvogn, stort set ikke brugt, og under 1 år gammel, er det fair at starte pris på 50-60% af nyprisen, og være åben for bud

Anmeld

5. august 2012

Kløver

Baagøe skriver:

Ja, problemet er jo bare, at nogen sælgere ikke er ærlige. Har en enkelt gangpaft en dårlig oplevelse på TS, hvor jeg købte et sæt Katvig sengesæt, som ifølge sælger var helt nyt og kun vasket én gang. Da jeg fik det, var det desværre tydeligt at se, det havde været vasket noget mere end én gang

ih sådan noget er fejt, prøvede det engang med et spil, brugt få gange, ja tak, manglede adskillige brikker, var mega slidt i spillepladen, og havde fedtfingre og snackrester på hvorfor ikke bare være ærlig, godt brugt, så man ikke bliver skuffet og føler sig snydt især når det drejer sig om sengetøj, ret vigtigt folk feks ikke lyver om, om man har dyr, nu har jeg selv hund, men havde min børn været allegiske var det jo ikke fedt at få sengetøj, med hundehår på (kan være yderst svært at undgå hvis man har hund eller kat som bare fælder lidt)

Anmeld

5. august 2012

Sesse89

Jeg plejer at handle om prisen medmindre folk selv byder en pris. 

f.eks ligger jeg lig nu inde med tøj jamen så ryger det til en pris mellem 10-25kr for så er jeg af med det har fået lidt for det og modsatte part har fået en billig god handel

Men ja mange taker overpris. Så et brugt væg hængt puslebord til 1.100kr det vil jeg bare ikke give når det er brugt og fra ny koster 1.300-1.500kr eller den billige model fra Ønske Børn til 1.000kr helt ny.

Anmeld

5. august 2012

Pige2009

Maja84 skriver:

ja helt enig. Nogle sælger for dyrt, ledt efter klapvogn, og nogle vil have 3000 for en brugt, de selv købte brugt, og havde været brugt 3 år til 2 børn og den kostede 5500-6000 fra ny
det jo ikke guld man sælger, men der skal selfølgelig også være rimelighed til, er det ny klapvogn, stort set ikke brugt, og under 1 år gammel, er det fair at starte pris på 50-60% af nyprisen, og være åben for bud

Jeg solgte min Emmaljunga Cerox 2.0 klapvogn for 2800 kr. Den var virkelig som ny og jeg var yderst tilfreds med handlen lige som køberen også var det Det skrev de i hvert fald i en SMS efterfølgende.

De havde først brokket sig over, der ikke var kørepose med, da manden kom hjem til konen, men da jeg aldrig havde skrevet der var en sådan med, måtte de undskylde, for det kunne de jo heldigvis se på annoncen, som stadig lå på nettet

Anmeld

5. august 2012

Kløver

Sesse89 skriver:

Jeg plejer at handle om prisen medmindre folk selv byder en pris. 

f.eks ligger jeg lig nu inde med tøj jamen så ryger det til en pris mellem 10-25kr for så er jeg af med det har fået lidt for det og modsatte part har fået en billig god handel

Men ja mange taker overpris. Så et brugt væg hængt puslebord til 1.100kr det vil jeg bare ikke give når det er brugt og fra ny koster 1.300-1.500kr eller den billige model fra Ønske Børn til 1.000kr helt ny.

helt enig, kiggede selv på dem engang, kostede min 700, og dem til 700 var helt faldefærdige og rustne. men så kan man jo lige så godt købe nyt. vi ombestemte os og købte nyt, billigt bord til 500, da det bare var bord 2, til stuen så jeg ikke skulle ovenpå hele tiden

Du er da mere end fair i priser

Anmeld

5. august 2012

Pige2009

Maja84 skriver:

ih sådan noget er fejt, prøvede det engang med et spil, brugt få gange, ja tak, manglede adskillige brikker, var mega slidt i spillepladen, og havde fedtfingre og snackrester på hvorfor ikke bare være ærlig, godt brugt, så man ikke bliver skuffet og føler sig snydt især når det drejer sig om sengetøj, ret vigtigt folk feks ikke lyver om, om man har dyr, nu har jeg selv hund, men havde min børn været allegiske var det jo ikke fedt at få sengetøj, med hundehår på (kan være yderst svært at undgå hvis man har hund eller kat som bare fælder lidt)

Lige præcis! Min datter har børneeksem, så hun har det ikke godt med vedvarende udsættelse for dyr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.