Om det at købe brugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Kløver

Baagøe skriver:

Jeg er villig til at gå ned i pris på nogle ting, men ikke alt. Synes selv jeg er fair ift. hvor brugt tingene er. Synes ikke det kan betale sig andet, da køber jo ikke en anden gang vil købe noget hos en

Helt sikkert det skal være fair for både køber og sælger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

KittyCatta

Leneur skriver:

Altså nu er jeg kun køber og handler både inde på trendsales, dba og gul og gratis.
Synes meget af det er dyrt men på nogen punkter er jeg fræk som en svinehund og byder langt under det de vil have. Nogen gange siger de ja. Andre gange siger de en anden pris og så forhandler vi lidt frem og tilbage. Andre gange siger de nej og forlanger stadig det samme. Fair nok, så er det bare ikke mig de sælger til.
Jeg forventer selvfølgelig at det jeg ser på billedet og det jeg får oplyst mht stand. Stemmer overens med det jeg modtager. Er heldigvis kun blevet skuffet en enkelt gang, så for mit vedkommende handler jeg lidt endnu.
2 gange har jeg solgt et par barnevogne. Begge købt brugt. Havde endda sat prisen så lavt og skrevet at bud modtages, for at være sikker på at nogen ville have dem. Troede der ville komme et par bud men begge kunder kom, så vognene og var åbenbart tilfredse, for gav den pris jeg havde skrevet på annoncen, hvilket jeg ikke havde regnet med, så der var jeg også heldig....

Svarer lige her, for synes virkelig det er en uskik at underbyde så meget.

Jeg har sat alle mine gallakjoler til salg (og der er mange, vel at mærke). Nyprisen på dem allesammen ligger mellem 3.000 kr. og 7.000 kr. Den dyreste er sat til salg til 2.000 kr., og den billigste til 750 kr., hvilket jeg synes er en yderst realistisk pris. Kjolerne er alle kun brugt én gang.

Alligevel får jeg henvendelser fra folk, der tillader sig at skambyde for groft. F.eks. en, der syntes det var okay at byde 450 kr. for en kjole til 7.000 kr. af nypris.

Jeg synes virkelig at det er uforskammet. Hvis man synes at prisen er for høj kan man byde fornuftigt, eller gå væk fra annoncen.

Anmeld

2. august 2012

isabellasmor

Maja84 skriver:

Har selv prøvet den med cykeltrailer, de sælges meget tæt på nypris. Havde endelig fundet en, som måske kunne gå på min cykel, blev enig om pris med sælger, en anden viser interesse, og Vi havde aftalt jeg skulle hente en af de nærmeste dage. Hun fik at vide den var solgt til mig for x antal kr, så skriver hun at hun byder 50 kr over, og uden noget som helst var den pludselig solgt, blev bare så sur og faktisk også ked da jeg har søgt længe, og har meget svært ved at finde en som kan gå på min trailer da cyklen har 2 hjul og elboks bagved

Lyder da også vildt med havemøbler, utroligt folk vil have så meget, de bliver jo også medtaget af vind og vejr

Vi var faktisk ude for præcis det samme. Og det kun 2 timer før vi havde aftalt vi skulle komme og hente den!! - der blev jeg godt nok også både vred og skuffet  

Anmeld

2. august 2012

Bebsen

Jeg har ikke læst alle svar, men min regel er at jeg ikke giver mere end 50% af nyværdi, uanset standen på tingen.
Køber stort set alt brugt, er hamrende nærig.

Kh Ida.

Anmeld

3. august 2012

Kay

Maja84 skriver:

Skrev til flere annoncer for 1.5 mdr siden, og flere har ikke læst og nogle er nået at udløbe, spild af folks tid

Anmeld

3. august 2012

Kay

Bebsen skriver:

Jeg har ikke læst alle svar, men min regel er at jeg ikke giver mere end 50% af nyværdi, uanset standen på tingen.
Køber stort set alt brugt, er hamrende nærig.

Kh Ida.

samme her

Anmeld

3. august 2012

Kløver

isabellasmor skriver:

måmåmåmamanjla

Vi var faktisk ude for præcis det samme. Og det kun 2 timer før vi havde aftalt vi skulle komme og hente den!! - der blev jeg godt nok også både vred og skuffet  

Ja ellers må man lave det som auktion hvor højeste bud vinder inden for en tidsfrist. Det andet er så strengt

Anmeld

3. august 2012

klmf

Jeg har droppet at købe brugt tøj, gider simpelthen ikke mere af det der 'i god stand' og så modtage forvasket gammelt l***.

Så her har bassen ikke så meget tøj, så oplever jeg heller ikke at blive ærgerlig over at han vokser ud af noget uden nærmest at have haft det på.

Synes simpelthen folk nogle gange er direkte frække med deres priser og så den fornærmethed over at andre 'skambyder' deres ting. Jamen, de kan da bare sige nej tak og se om der er andre der vil betale det.

Er nok bare slet ikke til det krejleri

Anmeld

3. august 2012

isabellasmor

Maja84 skriver:

Ja ellers må man lave det som auktion hvor højeste bud vinder inden for en tidsfrist. Det andet er så strengt

Ja det synes jeg godt nok også

Anmeld

3. august 2012

Leneur

KittyCatta skriver:

Svarer lige her, for synes virkelig det er en uskik at underbyde så meget.

Jeg har sat alle mine gallakjoler til salg (og der er mange, vel at mærke). Nyprisen på dem allesammen ligger mellem 3.000 kr. og 7.000 kr. Den dyreste er sat til salg til 2.000 kr., og den billigste til 750 kr., hvilket jeg synes er en yderst realistisk pris. Kjolerne er alle kun brugt én gang.

Alligevel får jeg henvendelser fra folk, der tillader sig at skambyde for groft. F.eks. en, der syntes det var okay at byde 450 kr. for en kjole til 7.000 kr. af nypris.

Jeg synes virkelig at det er uforskammet. Hvis man synes at prisen er for høj kan man byde fornuftigt, eller gå væk fra annoncen.

Altså hvis der står fast pris ved annoncen, så hopper jeg da lige så stille videre hvis det er en pris jeg ikke vil give. Ellers synes jeg godt man kan skambyde, da man jo i de fleste tilfælde sagtens kan forhandle lidt om prisen og går den så går den jo og på brugtmarkedet er det jo mere eller mindre forventeligt at det er sådan det foregår, i hvertfald i min bog og man kan jo altid slette sin annonce igen, hvis man ikke vil sælge til det der bliver budt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.