Om det at købe brugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

aarhusmor

Jeg går altid ud fra at en brugt ting kun er 50% værd. Og så falder den hvis standen er dårlig.

Hvis sælger har sat det for højt, så svier det jo til egen mås kan man sige, for så bliver det ikke solgt. Der er jo ikke rigtigt noget man kan gøre ved det. Man kan komme med sit bud og siger de nej, så må man undvære og de får ikke solgt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Kløver

TeamRocket skriver:

nøvoveoverddeJeg har det altså sådan at så snart jeg har taget det ud af pakken, klippet mærke af, vasket og brugt tingen om det så kun er een gang, ja så er det altså faldet mindst 50% i værdi. Og jo mere man bruger det, jo mere falder det altså. Medmindre vi selfølgelig taler om ting der ikke falder i værdi - men det er ikke pointen Jeg sælger altid hurtigt- måske fordi jeg er billig

Enig, skal jo også kunne betale sig at købe brugt, men blev meget chokeret der ingen forhandling var ved hende der solgte til nypris

Anmeld

2. august 2012

Kløver

132319 skriver:

Som udgangspunkt sælger jeg brugte ting til det jeg selv kunne forestille mig at ville give for det

Ting hvor man nærmest intet sparer, vil jeg hellere købe fra nyt og få garanti med

Synes virkelig også at nogen strammer den med priserne, især på babyudstyr som barnevogne osv.

Jeg er enig. Er som om der de seneste par år er gået sport i at tjene på for brugte ting

Anmeld

2. august 2012

Kløver

modesty skriver:

Nogle har sindssygt høje priser på deres brugte ting. Men jeg har lagt mærke til at de også meget sjældent får solgt deres ting. Så dem om det.

Jeg giver typisk 40-60 kr. inkl. for bukser, body eller heldragt i god med brugt stand. Og cirka 20-30 kr. for det samme på loppemarked.

Har købt Voksi for 400 kr., Leander vugge for 500 kr. Der er bestemt gode køb at gøre.

Ja. Man undres bare. Jeg er nok desværre uheldig, selvom jeg kan bruge flere uger på at finde noget bestemt bliver de gode køb, altid solgt for næsen af mig, men er jo bare uheld. Oplevede at have søgt over 1 mdr efter brugt tripp trapp stol, ny model, fandt endelig en, og hørte intet, efter et par dage fandt jeg ud af de havde mobilnr og skrev Jeg var meget interesseret men de havde så solgt den samme dag til en som havde skrevet på mobilen samme dag rigtig ærgeligt, og da jeg nægtede at give 900-1200 for brugt, endte vi med at købe en ny

Anmeld

2. august 2012

Krussedulle

Maja84 skriver:

Nu har jeg altså undret mig længe. Hvad synes i man kan forvente når man sælger brugt.læste engang en artikel hvor der stod man som udgangspunkt maks kan forvente 40 % af nyprisen hvis det er mærkevare (ved feks tøj) og varen er som ny, nu mere brugt nu mere trækker det ned, og er det billigere tøj som feks bilka trækker det også ned.

Nu har jeg været ude for at det kan være svært at købe brugt, tøj ser ikke så fint ud når det ankommer som på billedet, ting bliver der taget ågerpris for
Senest var jeg på udkig efter lille puki 4 hjulet skubbe cykel. Folk solgte dem til mellem 250-350 og porto oveni. Nypris ved cykelhandler var 350. Spurgte en om hun var villig til at handle og havde set den til 319 på nettet hvilket jeg fortalte. Hun var ikke villig til at gå ned i pris. Den var 2 mdr gammel, og garanti fulgte godt nok med, men det ville jeg selvfølgelig ikke, så købte en ny for samme pris. Jeg ved jo ikke om den har stået ude 2 mdr og måske er begyndt at danne rust indeni eller lignende.

Er meget overrasket over at det nærmest skal være fortjeneste, frem for begge parter får fair deal og får noget ud af det

Hvad synes i er fair og ok, når man skal sælge/købe, og hvor villig til at gå ned i pris osv. har da også lavet nogle handler hvor jeg synes begge fik noget ud af det

God pointe!

Og det er faktisk en af grundene til at jeg endnu ikke har købt brugt!

Jeg ved hvordan jeg ville ha det, hvis jeg fik grimt/hullet tøj ind af døren, som var beskrevet som nyt!

Derfor er jeg ret påpasselig med det jeg selv sælger!

Og alt det jeg har solgt: Molo, Katvig og småfolk, har jeg taget mellem 10 og 50 kr for! Også selvom det måske aldrig har været brugt!

Anmeld

2. august 2012

Kløver

aarhusmor skriver:

Jeg går altid ud fra at en brugt ting kun er 50% værd. Og så falder den hvis standen er dårlig.

Hvis sælger har sat det for højt, så svier det jo til egen mås kan man sige, for så bliver det ikke solgt. Der er jo ikke rigtigt noget man kan gøre ved det. Man kan komme med sit bud og siger de nej, så må man undvære og de får ikke solgt

Enig, synes bare det Er sådan en kedelig tendens, og undrede bare og Jeg var den eneste som synes, mange sælger for dyrt

Anmeld

2. august 2012

twinny

Nu køber jeg ikke brugt tøj.

Men hvis jeg har budt på noget andet på dba. Jeg byder jeg latterligt lavt. Også plejer vi at mødes på midten også er prisen rimelig.

Men jeg synes godt nok også folk kan være krydret med prisen. Tit skal man bare lige lægge en 100 mere også er det nyt fra butikken.

Anmeld

2. august 2012

Kay

Maja84 skriver:

Ja har jeg også, ellers har jeg droppet og købt nyt

Samtidig synes jeg også nogle gør meget lidt indsats, og hvorfor sætte til salg hvis man så ikke besvarer, interesseret køber især her hvor der er ferie, sætter folk til salg og rejser på ferie i stedet for at vente til de kommer hjem

hihi ja... det undre jeg mig også over  har på dba skrevet på 8 annoncer på spisestue stole... og der er 1 der har svaret... og det er 10 dage siden nu

Anmeld

2. august 2012

isabellasmor

Maja84 skriver:

Nu har jeg altså undret mig længe. Hvad synes i man kan forvente når man sælger brugt.læste engang en artikel hvor der stod man som udgangspunkt maks kan forvente 40 % af nyprisen hvis det er mærkevare (ved feks tøj) og varen er som ny, nu mere brugt nu mere trækker det ned, og er det billigere tøj som feks bilka trækker det også ned.

Nu har jeg været ude for at det kan være svært at købe brugt, tøj ser ikke så fint ud når det ankommer som på billedet, ting bliver der taget ågerpris for
Senest var jeg på udkig efter lille puki 4 hjulet skubbe cykel. Folk solgte dem til mellem 250-350 og porto oveni. Nypris ved cykelhandler var 350. Spurgte en om hun var villig til at handle og havde set den til 319 på nettet hvilket jeg fortalte. Hun var ikke villig til at gå ned i pris. Den var 2 mdr gammel, og garanti fulgte godt nok med, men det ville jeg selvfølgelig ikke, så købte en ny for samme pris. Jeg ved jo ikke om den har stået ude 2 mdr og måske er begyndt at danne rust indeni eller lignende.

Er meget overrasket over at det nærmest skal være fortjeneste, frem for begge parter får fair deal og får noget ud af det

Hvad synes i er fair og ok, når man skal sælge/købe, og hvor villig til at gå ned i pris osv. har da også lavet nogle handler hvor jeg synes begge fik noget ud af det

Jeg er enig. Jeg leder pt efter nogle forskellige ting til haven osv til når vi skal flytte her d. 10. Og jeg kan blive helt paf når jeg ser priserne på fx haveborde osv. Jeg kunne købe 5 nye haveborde med stole, for det mange sælger deres brugte til. Det er helt vanvittigt. Samme da vi skulle købe cykeltrailer til isabella, priserne var på 1000 kr plus/minus, og det på modeller som man kan få til 1200/1500 kr som ny..... Og så var de brugt til 2-3 "hold" børn!!!!  Så kunne vi jo ligeså godt købe en ny! MEN, vi fandt en der solgte deres for 300 kr, så var der lidt rust, men hva' faen  Der pruttede jeg ikke engang om prisen 

Når vi selv sælger noget så sætter jeg det til det jeg selv ville have givet. Og så er jeg også indstillet på at folk prutter lidt om prisen 

Anmeld

2. august 2012

Kløver

Krussedulle skriver:

God pointe!

Og det er faktisk en af grundene til at jeg endnu ikke har købt brugt!

Jeg ved hvordan jeg ville ha det, hvis jeg fik grimt/hullet tøj ind af døren, som var beskrevet som nyt!

Derfor er jeg ret påpasselig med det jeg selv sælger!

Og alt det jeg har solgt: Molo, Katvig og småfolk, har jeg taget mellem 10 og 50 kr for! Også selvom det måske aldrig har været brugt!

Så er Det bare dig jeg skal købe af

Jeg har flere gange købt noget, hvor der stod, som nyt, og billederne så fine ud, når det Så kom med posten var det helt forvasket, stift og slidt, noget med pletter på, og noget sådan forvrænget. Synes jeg ikke man kan være bekendt, og hvordan ville man selv have det, hvis det var en selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.