Om det at købe brugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.278 visninger
55 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Kløver

Nu har jeg altså undret mig længe. Hvad synes i man kan forvente når man sælger brugt.læste engang en artikel hvor der stod man som udgangspunkt maks kan forvente 40 % af nyprisen hvis det er mærkevare (ved feks tøj) og varen er som ny, nu mere brugt nu mere trækker det ned, og er det billigere tøj som feks bilka trækker det også ned.

Nu har jeg været ude for at det kan være svært at købe brugt, tøj ser ikke så fint ud når det ankommer som på billedet, ting bliver der taget ågerpris for
Senest var jeg på udkig efter lille puki 4 hjulet skubbe cykel. Folk solgte dem til mellem 250-350 og porto oveni. Nypris ved cykelhandler var 350. Spurgte en om hun var villig til at handle og havde set den til 319 på nettet hvilket jeg fortalte. Hun var ikke villig til at gå ned i pris. Den var 2 mdr gammel, og garanti fulgte godt nok med, men det ville jeg selvfølgelig ikke, så købte en ny for samme pris. Jeg ved jo ikke om den har stået ude 2 mdr og måske er begyndt at danne rust indeni eller lignende.

Er meget overrasket over at det nærmest skal være fortjeneste, frem for begge parter får fair deal og får noget ud af det

Hvad synes i er fair og ok, når man skal sælge/købe, og hvor villig til at gå ned i pris osv. har da også lavet nogle handler hvor jeg synes begge fik noget ud af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

minimig

Jeg plejer altid at sælge mine ting ret billigt - og så forventer jeg også at andre gør det. Men ja, som du selv siger, kan det være svært at gøre gode køb når folk tror deres brugte ting er guld

Anmeld

2. august 2012

Leneur

Maja84 skriver:

Nu har jeg altså undret mig længe. Hvad synes i man kan forvente når man sælger brugt.læste engang en artikel hvor der stod man som udgangspunkt maks kan forvente 40 % af nyprisen hvis det er mærkevare (ved feks tøj) og varen er som ny, nu mere brugt nu mere trækker det ned, og er det billigere tøj som feks bilka trækker det også ned.

Nu har jeg været ude for at det kan være svært at købe brugt, tøj ser ikke så fint ud når det ankommer som på billedet, ting bliver der taget ågerpris for
Senest var jeg på udkig efter lille puki 4 hjulet skubbe cykel. Folk solgte dem til mellem 250-350 og porto oveni. Nypris ved cykelhandler var 350. Spurgte en om hun var villig til at handle og havde set den til 319 på nettet hvilket jeg fortalte. Hun var ikke villig til at gå ned i pris. Den var 2 mdr gammel, og garanti fulgte godt nok med, men det ville jeg selvfølgelig ikke, så købte en ny for samme pris. Jeg ved jo ikke om den har stået ude 2 mdr og måske er begyndt at danne rust indeni eller lignende.

Er meget overrasket over at det nærmest skal være fortjeneste, frem for begge parter får fair deal og får noget ud af det

Hvad synes i er fair og ok, når man skal sælge/købe, og hvor villig til at gå ned i pris osv. har da også lavet nogle handler hvor jeg synes begge fik noget ud af det

Altså nu er jeg kun køber og handler både inde på trendsales, dba og gul og gratis.
Synes meget af det er dyrt men på nogen punkter er jeg fræk som en svinehund og byder langt under det de vil have. Nogen gange siger de ja. Andre gange siger de en anden pris og så forhandler vi lidt frem og tilbage. Andre gange siger de nej og forlanger stadig det samme. Fair nok, så er det bare ikke mig de sælger til.
Jeg forventer selvfølgelig at det jeg ser på billedet og det jeg får oplyst mht stand. Stemmer overens med det jeg modtager. Er heldigvis kun blevet skuffet en enkelt gang, så for mit vedkommende handler jeg lidt endnu.
2 gange har jeg solgt et par barnevogne. Begge købt brugt. Havde endda sat prisen så lavt og skrevet at bud modtages, for at være sikker på at nogen ville have dem. Troede der ville komme et par bud men begge kunder kom, så vognene og var åbenbart tilfredse, for gav den pris jeg havde skrevet på annoncen, hvilket jeg ikke havde regnet med, så der var jeg også heldig....

Anmeld

2. august 2012

Kay

der er rigtig mange der er MEGET urealistiske med priserne på brugte ting... bare det du har købt noget og taget det ud fra butikken... selvom der er mærke på stadig skal du trække minimum 50% fra når du sælger det videre...

man kan ik forvente at få samme pris for det eller tæt på... om der er mærke på eller ej...

men ja jeg er også en af dem der underbyder en del og forventer at der kommer et modsvar tilbage og man så stille og roligt finder en fælles pris... og ellers venter jeg bare... der skal nok være ander der vil sælge billigere...

Anmeld

2. august 2012

TeamRocket

Jeg har det altså sådan at så snart jeg har taget det ud af pakken, klippet mærke af, vasket og brugt tingen om det så kun er een gang, ja så er det altså faldet mindst 50% i værdi. Og jo mere man bruger det, jo mere falder det altså. Medmindre vi selfølgelig taler om ting der ikke falder i værdi - men det er ikke pointen Jeg sælger altid hurtigt- måske fordi jeg er billig

Anmeld

2. august 2012

Kløver

skrukkrukken skriver:

Jeg plejer altid at sælge mine ting ret billigt - og så forventer jeg også at andre gør det. Men ja, som du selv siger, kan det være svært at gøre gode køb når folk tror deres brugte ting er guld

Nej, synes også man skal være realistisk og samtidig huske man som køber også satser, især ved ting hvor man ikke har nogen garanti.

Anmeld

2. august 2012

132319

Som udgangspunkt sælger jeg brugte ting til det jeg selv kunne forestille mig at ville give for det

Ting hvor man nærmest intet sparer, vil jeg hellere købe fra nyt og få garanti med

Synes virkelig også at nogen strammer den med priserne, især på babyudstyr som barnevogne osv.

Anmeld

2. august 2012

modesty

Nogle har sindssygt høje priser på deres brugte ting. Men jeg har lagt mærke til at de også meget sjældent får solgt deres ting. Så dem om det.

Jeg giver typisk 40-60 kr. inkl. for bukser, body eller heldragt i god med brugt stand. Og cirka 20-30 kr. for det samme på loppemarked.

Har købt Voksi for 400 kr., Leander vugge for 500 kr. Der er bestemt gode køb at gøre.

Anmeld

2. august 2012

Kløver

Leneur skriver:

Altså nu er jeg kun køber og handler både inde på trendsales, dba og gul og gratis.
Synes meget af det er dyrt men på nogen punkter er jeg fræk som en svinehund og byder langt under det de vil have. Nogen gange siger de ja. Andre gange siger de en anden pris og så forhandler vi lidt frem og tilbage. Andre gange siger de nej og forlanger stadig det samme. Fair nok, så er det bare ikke mig de sælger til.
Jeg forventer selvfølgelig at det jeg ser på billedet og det jeg får oplyst mht stand. Stemmer overens med det jeg modtager. Er heldigvis kun blevet skuffet en enkelt gang, så for mit vedkommende handler jeg lidt endnu.
2 gange har jeg solgt et par barnevogne. Begge købt brugt. Havde endda sat prisen så lavt og skrevet at bud modtages, for at være sikker på at nogen ville have dem. Troede der ville komme et par bud men begge kunder kom, så vognene og var åbenbart tilfredse, for gav den pris jeg havde skrevet på annoncen, hvilket jeg ikke havde regnet med, så der var jeg også heldig....

Enten er jeg bare generelt uheldig eller er jeg ikke god nok til forhandlinger, kan også være en blanding

Anmeld

2. august 2012

Kløver

Kay skriver:

ogsiglglogjorgjortder er rigtig mange der er MEGET urealistiske med priserne på brugte ting... bare det du har købt noget og taget det ud fra butikken... selvom der er mærke på stadig skal du trække minimum 50% fra når du sælger det videre...

man kan ik forvente at få samme pris for det eller tæt på... om der er mærke på eller ej...

men ja jeg er også en af dem der underbyder en del og forventer at der kommer et modsvar tilbage og man så stille og roligt finder en fælles pris... og ellers venter jeg bare... der skal nok være ander der vil sælge billigere...

Ja har jeg også, ellers har jeg droppet og købt nyt

Samtidig synes jeg også nogle gør meget lidt indsats, og hvorfor sætte til salg hvis man så ikke besvarer, interesseret køber især her hvor der er ferie, sætter folk til salg og rejser på ferie i stedet for at vente til de kommer hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.