Nu har jeg altså undret mig længe. Hvad synes i man kan forvente når man sælger brugt.læste engang en artikel hvor der stod man som udgangspunkt maks kan forvente 40 % af nyprisen hvis det er mærkevare (ved feks tøj) og varen er som ny, nu mere brugt nu mere trækker det ned, og er det billigere tøj som feks bilka trækker det også ned.
Nu har jeg været ude for at det kan være svært at købe brugt, tøj ser ikke så fint ud når det ankommer som på billedet, ting bliver der taget ågerpris for
Senest var jeg på udkig efter lille puki 4 hjulet skubbe cykel. Folk solgte dem til mellem 250-350 og porto oveni. Nypris ved cykelhandler var 350. Spurgte en om hun var villig til at handle og havde set den til 319 på nettet hvilket jeg fortalte. Hun var ikke villig til at gå ned i pris. Den var 2 mdr gammel, og garanti fulgte godt nok med, men det ville jeg selvfølgelig ikke, så købte en ny for samme pris. Jeg ved jo ikke om den har stået ude 2 mdr og måske er begyndt at danne rust indeni eller lignende.
Er meget overrasket over at det nærmest skal være fortjeneste, frem for begge parter får fair deal og får noget ud af det
Hvad synes i er fair og ok, når man skal sælge/købe, og hvor villig til at gå ned i pris osv.

har da også lavet nogle handler hvor jeg synes begge fik noget ud af det
Anmeld