Om det at købe brugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Muffinmus

de fleste steder koster enpuki jo altså ca 500-55o kr. Så du har vist bare fundet et godt sted at købe din.

Mht prisen er de meget forskelligt, som regle vil jeg hellere forlange for lidt end for meget hvis jeg er i tvivl om standen, eller skrive slidt selv om jeg måske selv mener den kun er god men brugt.

Har sev modtaget tøj der stod som god men rugt, men som var seriøst forvasket og med både masser af fnullerog rigtigt meget farvetab...øv, men det fleste gange har jeg nu været fint tilfreds.

Og får som regel også kun god feedback på mine salg.

Prisen er meget afhængig af standen synes jeg. Men får som regel aldrig mere end 10-30 % for relativt nye ting, men hellere at det bliver solgt lidt billigere end slet ikke. Og får jeg ikke en ok pris, jamen så giver jeg det nogle gange til veninder:-)..og mødrehjælpen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Krussedulle

Maja84 skriver:

Så er Det bare dig jeg skal købe af

Jeg har flere gange købt noget, hvor der stod, som nyt, og billederne så fine ud, når det Så kom med posten var det helt forvasket, stift og slidt, noget med pletter på, og noget sådan forvrænget. Synes jeg ikke man kan være bekendt, og hvordan ville man selv have det, hvis det var en selv

Jeg har ikke samvittighed til at sælge ting, jeg ikke selv ville modtage!

Alt hvad vi havde, hvor der fx manglede en trykknap, er smidt i en tøjcontainer (røde kors el lign)

Desideret beskidt og hullet tøj er røget i skralderen

Anmeld

2. august 2012

Laulund87

Jeg er helt enig

Jeg sælger tit mine ting nemt fordi jeg ved at det ikke er mere værd når det er brugt, og jeg sælger ikke til mere end hvad jeg selv ville have givet

Anmeld

2. august 2012

Kløver

twinny skriver:

Nu køber jeg ikke brugt tøj.

Men hvis jeg har budt på noget andet på dba. Jeg byder jeg latterligt lavt. Også plejer vi at mødes på midten også er prisen rimelig.

Men jeg synes godt nok også folk kan være krydret med prisen. Tit skal man bare lige lægge en 100 mere også er det nyt fra butikken.

Ja så er der ingen mening i at købe brugt når prisen er så tæt på nypris :/

Anmeld

2. august 2012

Kløver

Kay skriver:

flerflereacoannannoannoaannoad

hihi ja... det undre jeg mig også over  har på dba skrevet på 8 annoncer på spisestue stole... og der er 1 der har svaret... og det er 10 dage siden nu

Skrev til flere annoncer for 1.5 mdr siden, og flere har ikke læst og nogle er nået at udløbe, spild af folks tid

Anmeld

2. august 2012

Pige2009

Maja84 skriver:

Nu har jeg altså undret mig længe. Hvad synes i man kan forvente når man sælger brugt.læste engang en artikel hvor der stod man som udgangspunkt maks kan forvente 40 % af nyprisen hvis det er mærkevare (ved feks tøj) og varen er som ny, nu mere brugt nu mere trækker det ned, og er det billigere tøj som feks bilka trækker det også ned.

Nu har jeg været ude for at det kan være svært at købe brugt, tøj ser ikke så fint ud når det ankommer som på billedet, ting bliver der taget ågerpris for
Senest var jeg på udkig efter lille puki 4 hjulet skubbe cykel. Folk solgte dem til mellem 250-350 og porto oveni. Nypris ved cykelhandler var 350. Spurgte en om hun var villig til at handle og havde set den til 319 på nettet hvilket jeg fortalte. Hun var ikke villig til at gå ned i pris. Den var 2 mdr gammel, og garanti fulgte godt nok med, men det ville jeg selvfølgelig ikke, så købte en ny for samme pris. Jeg ved jo ikke om den har stået ude 2 mdr og måske er begyndt at danne rust indeni eller lignende.

Er meget overrasket over at det nærmest skal være fortjeneste, frem for begge parter får fair deal og får noget ud af det

Hvad synes i er fair og ok, når man skal sælge/købe, og hvor villig til at gå ned i pris osv. har da også lavet nogle handler hvor jeg synes begge fik noget ud af det

Jeg er villig til at gå ned i pris på nogle ting, men ikke alt. Synes selv jeg er fair ift. hvor brugt tingene er. Synes ikke det kan betale sig andet, da køber jo ikke en anden gang vil købe noget hos en

Anmeld

2. august 2012

Kløver

isabellasmor skriver:

Jeg er enig. Jeg leder pt efter nogle forskellige ting til haven osv til når vi skal flytte her d. 10. Og jeg kan blive helt paf når jeg ser priserne på fx haveborde osv. Jeg kunne købe 5 nye haveborde med stole, for det mange sælger deres brugte til. Det er helt vanvittigt. Samme da vi skulle købe cykeltrailer til isabella, priserne var på 1000 kr plus/minus, og det på modeller som man kan få til 1200/1500 kr som ny..... Og så var de brugt til 2-3 "hold" børn!!!!  Så kunne vi jo ligeså godt købe en ny! MEN, vi fandt en der solgte deres for 300 kr, så var der lidt rust, men hva' faen  Der pruttede jeg ikke engang om prisen 

Når vi selv sælger noget så sætter jeg det til det jeg selv ville have givet. Og så er jeg også indstillet på at folk prutter lidt om prisen 

Har selv prøvet den med cykeltrailer, de sælges meget tæt på nypris. Havde endelig fundet en, som måske kunne gå på min cykel, blev enig om pris med sælger, en anden viser interesse, og Vi havde aftalt jeg skulle hente en af de nærmeste dage. Hun fik at vide den var solgt til mig for x antal kr, så skriver hun at hun byder 50 kr over, og uden noget som helst var den pludselig solgt, blev bare så sur og faktisk også ked da jeg har søgt længe, og har meget svært ved at finde en som kan gå på min trailer da cyklen har 2 hjul og elboks bagved

Lyder da også vildt med havemøbler, utroligt folk vil have så meget, de bliver jo også medtaget af vind og vejr

Anmeld

2. august 2012

Kløver

MariaE skriver:

de fleste steder koster enpuki jo altså ca 500-55o kr. Så du har vist bare fundet et godt sted at købe din.

Mht prisen er de meget forskelligt, som regle vil jeg hellere forlange for lidt end for meget hvis jeg er i tvivl om standen, eller skrive slidt selv om jeg måske selv mener den kun er god men brugt.

Har sev modtaget tøj der stod som god men rugt, men som var seriøst forvasket og med både masser af fnullerog rigtigt meget farvetab...øv, men det fleste gange har jeg nu været fint tilfreds.

Og får som regel også kun god feedback på mine salg.

Prisen er meget afhængig af standen synes jeg. Men får som regel aldrig mere end 10-30 % for relativt nye ting, men hellere at det bliver solgt lidt billigere end slet ikke. Og får jeg ikke en ok pris, jamen så giver jeg det nogle gange til veninder:-)..og mødrehjælpen.

Det kommer an på hvilken puki man snakker om, og den her model koster 350 fra ny mange steder, både nettet og de fleste cykelhandlere, er den lille model fra 1 år med 4 hjul. Har også deres balancecykel og den kostede 550 fra ny i mindste størrelse

Jeg synes også Det skal være fair for sælger, men tæt på nypris er jeg hoppet af

Anmeld

2. august 2012

Kløver

Krussedulle skriver:

Jeg har ikke samvittighed til at sælge ting, jeg ikke selv ville modtage!

Alt hvad vi havde, hvor der fx manglede en trykknap, er smidt i en tøjcontainer (røde kors el lign)

Desideret beskidt og hullet tøj er røget i skralderen

Sådan har jeg det også

Tænker altid hvad man selv synes ville være trels og surt at modtage

Anmeld

2. august 2012

Kløver

Laulund87 skriver:

Jeg er helt enig

Jeg sælger tit mine ting nemt fordi jeg ved at det ikke er mere værd når det er brugt, og jeg sælger ikke til mere end hvad jeg selv ville have givet

Også sådan det bør være
Nogle burde tænke en ekstra gang hvad de selv ville sige til at modtage sådan en pakke, hvor tøjet ikke er som angivet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.