Hvis jeres børn blev Goth, Punk osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

Pikku Myy

Min umiddelbare holdning er, lige som mange andre, at jeg vil acceptere mit barn som som han/hun bliver, men jeg synes måske også at det kan tage overhånd. En del af det at vælge en stil der skiller sig så meget ud som fx punk, må vel være at gøre oprør mod det ens forlædre og det konforme står for. Hvis mor og far bare udbryder "Ihhh, hvor fantastisk - skal vi ikke alle sammen gå ned og få lavet en piercing imorgen", så går oprøret lidt af det

Jeg vil acceptere min søn som han er og bliver, men jeg vil også acceptere at jeg ikke skal være hans bedste ven. Og jeg tror faktisk det er lidt vigtigt som teenager at føle at man gør noget ekstra vildt, som ens forældre er lidt imod. Også selvom det måske ikke er så slemt endda...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

chael

Jeg ville have det meget stramt med det.

Og det ville aldrig komme til at ske. For de ville ikke blive lukket hverken ind eller ud i den mundering, så længe jeg har noget at sige. Efter deres 18. År, der kan jeg ikke sige så meget længere

Men vi færdes heller ikke i de "miljøer", så det ligger mig/os meget fjernt

*C

Anmeld

27. juli 2012

Muhmi

ahh på det nederste er der lidt tegn... men ja det er sku for dårligt ingen billeder det ville ellers ha været fedt

Man ville jo ikke have taget billeder da man var goth Tænk nu hvis man fik lidt farve i huden af blitzen Hehehe

Anmeld

27. juli 2012

B&J

Muhmi skriver:

Man ville jo ikke have taget billeder da man var goth Tænk nu hvis man lidt farve i huden af blitzen Hehehe

hihihhihi den havde jeg ikke lige tænkt på.. så kan være jeg skal til at være goth igen hold nu kæft så hvid jeg er også jeg har fået lidt rød farve her de sidste 2dage mine hænder ja de bliver brune alt andt rød  altså hvad sker der

Anmeld

27. juli 2012

MorDk

Min lillesøster havde en fase/periode på nogle år hvor hun var GOTH nu det er det ovre...

Anmeld

27. juli 2012

Chamomile

Celina vil fuldt ud få lov til, at finde sin idenditet, uden at jeg vil brokke mig over det. Hun er et selvstændigt individ. Jeg var i flere år, det som de fleste nok vil komme under Goth-kategorien, sort hår, sort tøj og piercinger, som bla. septum og labret. Det var en stor skuffelse for mine forældre, men gjorde det ikke i oprør- det var sådan jeg følte mig bedst tilpas. Jeg er mere afdæmpet nu, men er stadig glad for subkulturen. Hvis Celina vil have piercinger, vil det være ok med mig- de kan trods alt let, fjernes igen. Tattoveringer vil jeg være åben for, hvis jeg ved det er velovervejet- for det er trods alt hendes krop.

Anmeld

27. juli 2012

Muhmi

B&J skriver:

hihihhihi den havde jeg ikke lige tænkt på.. så kan være jeg skal til at være goth igen hold nu kæft så hvid jeg er også jeg har fået lidt rød farve her de sidste 2dage mine hænder ja de bliver brune alt andt rød  altså hvad sker der

Savner det nu også nogle dage... Men SÅ får makeuppen lige en tur og det sorte tøj sig en tur frem fra gemmerne og så går jeg lige all the way en dag eller to Så er det ude af systemet.... Men sad lige og så billeder af dengang jeg var sorthåret og langhåret... Var sku en lækker én... Overvejer at farve det sort igen, men er jo gravid, så det må vente lidt endnu

Anmeld

27. juli 2012

B&J

Muhmi skriver:

Savner det nu også nogle dage... Men SÅ får makeuppen lige en tur og det sorte tøj sig en tur frem fra gemmerne og så går jeg lige all the way en dag eller to Så er det ude af systemet.... Men sad lige og så billeder af dengang jeg var sorthåret og langhåret... Var sku en lækker én... Overvejer at farve det sort igen, men er jo gravid, så det må vente lidt endnu

fedt jeg har dog aldrig farvet hår... åhhh jeg har en smuk sort kjole min kæreste gav mig i morsdags gave uhh jeg føler mig lidt rå når jeg har den på selv om den er meget sød også har jeg dog lilla neglelak på jaaaa hihihihihihi jeg er vist ikke så god til det goth mere,... hihihih men pyt daniel sage mor er fin så er jeg jo bare verdens lækreste mor når han siger det

Anmeld

27. juli 2012

Loa

Father skriver:

Afstumpet holdning.

Kender du overhovedet noget til subkulturer?

Jeg ville være stolt, hvis min søn/datter begyndte, at dyrke en subkultur, ihvertfald hvis der var tanker bag valget.

Popkulturen er fordummende, alle alternativer er bedre.

Afstumpet holdning skriver du?? Og så læg lige mærke til din egen sidste sætning.

TS har sin holdning og du din. Den ene er ikke mere rigtig end den anden.

Det havde været nok bare at skrive følgende i dit indlæg:

"Jeg ville være stolt, hvis min søn/datter begyndte, at dyrke en subkultur, ihvertfald hvis der var tanker bag valget."

Anmeld

27. juli 2012

-Sigrid-

Hvis hun var ældre end 13 måtte hun godt, altså med sort makeup og sort neglelak. Jeg tror ikke hun ville få lov til at klæde sig billigt mens hun boede hjemme  

Jeg tror ikke det nytter noget at "nægte" ens barn at have en tøjstil, jeg har selv været "mild" punk, og det varede ikke mere end et halvt år før jeg ikke syntes det var fedt mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.