Hvis jeres børn blev Goth, Punk osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

LilleLene

Vores kærlighedsbarn skriver:

Hvordan ville i reagere hvis jeres børn en dag kom og sagde at de ville være Goth eller Punk? og spurgte om de måtte få hanekam, piercinger osv. Eller hvis de pludselig kom hjem med piercinger og tatoveringer? (uden at have fået lov..)

Jeg ville blive stik tosset og nægte at lade mit barn få lov til at få den tøjstil eller piercinger eller noget andet, jeg synes personligt at det er en forragende tøjstil! 

Hvad med jer? ville i synes det er ok, eller?

nu har jeg jo selv kørt den stil, og det er bare en fase, så det vil jeg ikke tage så tungt

i øvrigt har jeg selv både piercinger og tattoveringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Dustmuz

Jeg ville støtte mit/mine børn i deres valg..

dog ville jeg nok være lidt betænkelig når det kom til intim pircinger og så tatoveringer..
specielt tatoveringer, da det ikke er noget man bare lige fjerner igen

hvis de gjorde det uden at få lov, ville de få en verbal skideballe de sent vil glemme, og så skulle de IKKE bryde sig om at prøve det igen.

Men syntes du har en lidt "grov" holdning til kulturene punk og goth..

nu er jeg godt nok fyr, og jeg ville da så ABSOLUT finde en goth tøs så meget mere sexet end en pop tøs. netop fordi hun "udstråler" selvstændighed (i hvert fald af de tøser jeg har mødt)

Anmeld

27. juli 2012

Zafir

Altsåååååå Med min teenagetid, så kan jeg vidst ikke brokke mig, hvis tøserne blev punk, goth osv...

Men jeg HÅBER at jeg opdrager dem med masser af selvværd uden trang, til at have selvdestruktivt adfærd.

Hvis de gerne vil pierces (det ved Idun allerede godt), så kender vi de bedste og dygtigste piercere i Danmark og vi vil snakke med dem om det og ledsage dem eller bestille tid. Så vi sikre os at det bliver gjort ordenligt. Hvis de vil, så hellere at det bliver gjort ordenligt, fremfor hos en eller anden sidegade fætter, der ikke kan sit kram.

Hvis de vil tatoveres, så håber jeg at jeg får dem overtalt til at overholde lovgivningen og være 18 år, ved deres første tatovering. Jeg håber også at jeg opdrager dem til at tænke sig GODT om, mht motiv og placering osv. Jeg vil aldrig tale dem fra tatoveringer, da vi jo er temmelige tatoverede selv.

Mht hårfarvning, hanekamme osv... Så vil jeg gerne hjælpe dem. det er en ting man skal igennem, hvis man er til det. JO mere vi vil kæmpe imod det, jo 'værre' vil det blive.

Men alt i alt: Det jeg HÅBER jeg opdrager mine piger til, er at elske dem selv og deres omgivelser. Have godt selvværd og komme fint ud i verden.

Anmeld

27. juli 2012

SHERO

Jeg ved godt det pædagogisk korrekte ville være ikke at forbyde det og ignorere det, men jeg tror jeg ville have meget svært ved at acceptere min søn rendte rundt og klædte sig ud som døden. Jeg må bare krydse fingre for det ikke bliver aktuelt...

Anmeld

27. juli 2012

maryjane

Det ville da være helt fint? Altså hvorfor ikke? 

Går selv ind for at man skal udtrykke sig som man selv ønsker, og så er forskellighed da også noget man ikke skal udrydde. Og man ændrer sig jo også hele livet  

Anmeld

27. juli 2012

B&J

jeg ville syntes det var fedt det er jo en fase man skal igennem... og man vælger jo den der passer til en..

jeg gik selv med sort læbestift og sorte negle nitter over alt bælte halsbånd armbånd osv... er bare ked af jeg ikke har billeder af mig selv fra den tid

Anmeld

27. juli 2012

Muhmi

B&J skriver:

jeg ville syntes det var fedt det er jo en fase man skal igennem... og man vælger jo den der passer til en..

jeg gik selv med sort læbestift og sorte negle nitter over alt bælte halsbånd armbånd osv... er bare ked af jeg ikke har billeder af mig selv fra den tid

Ååårh søde, det gad jeg sku godt at have set

Anmeld

27. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvis mit barn har det bedst med det så skal jeg ikke blande mig. Via sit tøj udtrykker man ofte hvem man er og så skal jeg da ikke fortælle mit barn at det skal være en popdreng med smart tøj og sat hår med voks i.

Anmeld

27. juli 2012

Zelinasmor

Hvis min datter ville klæde sig sådan, jamen så skal hun have lov til det. Det eneste jeg ikke ville acceptere er hvis hun går halvnøgen i alt for udfordrende tøj.  Og det er udelukkende for hendes sikkerheds skyld.

Piercinger og tatoveringer tager jeg faktisk ikke så tungt. Jeg var selv under 18 da jeg fik mine første piercing OG min første tatovering. Jeg har pillet et par piercinger ud, men beholdt 2. Og så har jeg masser tatoveringer. Bl.a hele højre arm. Så jeg ville ikke holde den store moralprædiken med mindre vi snakker om en pige/dreng på 12 år

Anmeld

27. juli 2012

B&J

Muhmi skriver:

Ååårh søde, det gad jeg sku godt at have set

jaaa jeg er også bare så ked af jeg ingen billeder har af det for jeg var sku da hammer lækker... og ihh alt det skæld ud jeg fik når jeg skulle på diskotek ris  nu ikke stolene med dit bælte osv hihihihihi åhh ja det var tider

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.