Som 16-årig så jeg sådan ud - ja, det er fra arto 

Jeg dyrkede ikke punk kulturen, men jeg blev ofte forvejslet med dem. jeg har været skaldet, haft hanekam, haft undercut, haft sidecut og der er ikke de farver mit hår ikke har været. Jeg har tatoveriner og piercings, dog få piercings tilbage den dag i dag. Hvordan tog min mor det? helt fint. Hun var IKKE glad for mine piercings, men når man er mors pige, så kan man overtale
Hun kunne på ingen måder tillade sig at fortælle mig hvordan jeg skulle klæde mig, så det gjorde hun ikke. Jeg synes ikke det er ok, som forældre, at nægte ens barn at finde sig selv. Og det gjorde min mor ikke. Jeg er stadig den person jeg var dengang. Men jeg er blevet ældre. Så nu "er jeg anderledes" på andre måder end dengang.
Hvordan jeg ville reagere som mor? Jeg ville faktisk være glad. Tænk at mit barn undersøger subkulturer og tør være sig selv. Jeg er ikke glad for alle punkter indenfor visse kulturer, som f.eks. min tidligere kammerat der ikke gik i bad i to uger i træk. Men jeg håber inderligt på at jeg kan opdrage mine børn til at være realistiske på samme tid med at de finder sig selv. Ligesom jeg var. Jeg passede mine badetider, min skole, min familie m.m. og derfor er jeg den dag i dag kommet MEGET længere end dem jeg var venner med dengang - størstedelen af dem er langt ude på stoffer og I skulle have set deres ansigter da jeg kunne vise noget så simpelt som en studenterhue.
Men jeg ved så også at mit barn vokser op med rock og metal musik, endda også noget punk. De vokser op med forældre der er tatoverede, dog kun en mor der er piercet. Og jeg GLÆDER mig til den dag de skal til deres første rockkoncerter, og min kæreste og jeg forhåbentlig må tage med 

Anmeld