Hvis jeres børn blev Goth, Punk osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.396 visninger
45 svar
0 synes godt om
27. juli 2012

Vores kærlighedsbarn

Hvordan ville i reagere hvis jeres børn en dag kom og sagde at de ville være Goth eller Punk? og spurgte om de måtte få hanekam, piercinger osv. Eller hvis de pludselig kom hjem med piercinger og tatoveringer? (uden at have fået lov..)

Jeg ville blive stik tosset og nægte at lade mit barn få lov til at få den tøjstil eller piercinger eller noget andet, jeg synes personligt at det er en forragende tøjstil! 

Hvad med jer? ville i synes det er ok, eller?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Vores kærlighedsbarn

27. juli 2012

anynom

Alle unge skal igennem en eller anden stil (eller flere) for at finde deres identitet - om det så er pop, goth, punk eller hvad end. Jeg vil helt sikkert støtte mit barn, for det er hendes valg - og jeg tror simpelthen ikke på der kommer noget godt ud af at underminere den unges udvikling ved at blive sur og nægte.

Anmeld

27. juli 2012

Chili

Vores kærlighedsbarn skriver:

Hvordan ville i reagere hvis jeres børn en dag kom og sagde at de ville være Goth eller Punk? og spurgte om de måtte få hanekam, piercinger osv. Eller hvis de pludselig kom hjem med piercinger og tatoveringer? (uden at have fået lov..)

Jeg ville blive stik tosset og nægte at lade mit barn få lov til at få den tøjstil eller piercinger eller noget andet, jeg synes personligt at det er en forragende tøjstil! 

Jeg ville lade dem gøre det  

Jeg har også selv været sammen, hanekam er piercinger, og min far brød sig bestemt ikke om det, og sagde også sin mening, men det skal han da også have lov til  

Man skal jo lige prøve nogle ting før man finder ud af hvem man er

Anmeld

27. juli 2012

fairlady

JulieWH skriver:

Alle unge skal igennem en eller anden stil (eller flere) for at finde deres identitet - om det så er pop, goth, punk eller hvad end. Jeg vil helt sikkert støtte mit barn, for det er hendes valg - og jeg tror simpelthen ikke på der kommer noget godt ud af at underminere den unges udvikling ved at blive sur og nægte.

synes det kommer an på alderen. Synes ikke jeg kan blive ved med at bestemme ALT hvad mit barn skal gå i, men omvendt kan det godt være at jeg vil sætte nogle grænser ved f.eks. piercing eller tattoo. Hvis barnet kommer hjem med en piercing, elller tattoo jeg ikke har givet lov til, ja så måtte de få den fjernet igen....det samme mener jeg omkring tøjet. ved ikke lige hvor jeg ville sætte grænsen, det får vi at se til den tid

Anmeld

27. juli 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Mht piercinger og tattoo's vil jeg gøre som min mor, og sige - det kan du gøre når du bliver 18, der bestemmer du selv

Er den dag i dag glad for at min mor sagde sådan til mig, for puha - jeg ville have fortrudt mange ting

Anmeld

27. juli 2012

Barbamama

Jeg ville lade mit barn gå den fase igennem. Men indvendigt ville jeg nok være ked af deres udseende. Men alle teenagere eksperimenterer med roller og udseende. Og de fleste "gror" fra det. Jo mere man protesterer, jo mere vil teenageren bare bevæge sig i den retning

Anmeld

27. juli 2012

Father

Afstumpet holdning.

Kender du overhovedet noget til subkulturer?

Jeg ville være stolt, hvis min søn/datter begyndte, at dyrke en subkultur, ihvertfald hvis der var tanker bag valget.

Popkulturen er fordummende, alle alternativer er bedre.

Anmeld

27. juli 2012

Muhmi

Hvis mit barn har behov for at udtrykke sig på den måde, så vil det for min skyld være helt ok... Jeg var selv goth/punk og gloomy da jeg var teenager og jeg er da blevet en glad lille hippietøs istedet for nu her... Jeg vil selvfølgelig holde et ekstra vågent øje til hvor langt de tager stilen og hvis de begynder at være FOR gloomy i mine øjne, så vil jeg tage en snak om hvad de føler de mangler for at være glade

Man kan altså ikke tvinge sit barn til IKKE at være goth og det vil tværdigmod gøre det værre, for så acceptere ens forældre ikke hvordan man føler man er.... Så nej jeg ville aldrig nægte mine børn at være dem de følte at de var, for det er for det meste en periode de skal igennem for at finde ud af hvem de egentlig er....

Anmeld

27. juli 2012

Muhmi

Father skriver:

Afstumpet holdning.

Kender du overhovedet noget til subkulturer?

Jeg ville være stolt, hvis min søn/datter begyndte, at dyrke en subkultur, ihvertfald hvis der var tanker bag valget.

Popkulturen er fordummende, alle alternativer er bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.