Forstår ikke mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

anynom

132319 skriver:

Hvordan det?

Nogle af mine billeder er blevet brugt af andre med facebooks tilladelse - og det er desværre fuldt lovligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

DitteFisk

Jeg lægger ikke hvilkesomhelst billeder ud af min dreng. Derer jo mange, som er af en anden holdning og derfor lægger mange børnebilleder op på facebook. Deres syge børn, deres børn i bad, eller andet.. 

Jeg er dog meget eftertænksom på, om vores børn mon synes det er særlig fedt at kunne finde sig selv på internettet når de bliver gamle nok til at synes det er pinligt.. 

Anmeld

26. juli 2012

Frk. Himmelblå

gædde skriver:

som helt uden at tænke sig om, slår nøgenbilleder op af der børn på Facebook

Ved godt at det burde være en uskyldig ting at gøre, men med alle de vamle typer der er derude, så syntes jeg man burde gøre sig lidt tanker inden.

Alle billeder der bliver slået op på FB er ejet af FB, og ofte dukker de op hvis man googler et navn på moderen... Mange har også åbne profiler eller over 500 venner...så???

Hvis man absolut vil prale med sit nøgenbadende barn, så tag da lige og beskær billedet så der ikke er frit udsyn til "kønnet".... måske jeg er lidt overbeskyttende, men jeg taler også som offeret, hvis mor ignorerede alle faresignaler, også selv om hun blev gjort opmærksom på "risikoen" ....  heller pylleret end en erfaring rigere hvis I spørger mig!

En barnenumse er altså blot en barnenumse, uanset om nogle måtte tænde på den!

Men man kunne da overveje, om man overhovedet har lyst til/behov for at lægge billeder op af sine børn. Med bar mås eller ej. 

Jeg ville for alvor skamme mig ved at sætte censur for mit barns nøgenhed på et uploadet billede. - Det synes jeg er lidt det samme som at sige, at her foregår noget forbudt. Og det ville da om noget være forkert! Det nøgne barn er da det mest uskyldige, og det skal ingen perverterede freaks få lavet om på i min verden!

Anmeld

26. juli 2012

MorDk

JulieWH skriver:

Nogle af mine billeder er blevet brugt af andre med facebooks tilladelse - og det er desværre fuldt lovligt

Har du en hel lukket profil?

Anmeld

26. juli 2012

anynom

MorDk skriver:

Har du en hel lukket profil?

Ja?

Anmeld

26. juli 2012

132319

JulieWH skriver:

Hvad er de blevet brugt til?

Anmeld

26. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg er helt enig. Men jeg kunne tilgengæld slet ikke finde på at ligge nogen form for billeder af mit barn op på nettet.

Personligt synes jeg det er noget underligt noget. Jeg er en af dem der synes det er respektløst overfor barnet at ligge billeder på nettet af det.

Anmeld

26. juli 2012

anynom

132319 skriver:

Hvad er de blevet brugt til?

Reklamer blandt andet.

Anmeld

26. juli 2012

132319

JulieWH skriver:

Reklamer blandt andet.

Ja men det er jo kun dine venner der kan se dem så det er ikke så meget anderledes end at du selv viser dem.

Anmeld

26. juli 2012

Wimmie

mor:) skriver:

Jeg er helt enig. Men jeg kunne tilgengæld slet ikke finde på at ligge nogen form for billeder af mit barn op på nettet.

Personligt synes jeg det er noget underligt noget. Jeg er en af dem der synes det er respektløst overfor barnet at ligge billeder på nettet af det.

Hvorfor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.