Forstår ikke mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

gædde/gitte

Wimmie skriver:

Jeg ligger helle aldrig nøgenbilleder ud af Mila, men til gengæld har jeg lavet en lukket gruppe på FB for mine nærmeste venner og familie hvor jeg lægger billeder af hende ud (ikke nøgen), så kun de kan se dem 

se det kan jeg så forstå   for fb er jo en super fin måde at formidle oplevelser med dem der bor i den anden ende af landet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

Wimmie

gædde skriver:

se det kan jeg så forstå   for fb er jo en super fin måde at formidle oplevelser med dem der bor i den anden ende af landet

Ja nemlig - mine venner og familie er spredt i hele landet (og et par stykker i udlandet), og de er super glade for at følge med i hendes opvækst 

Man kan jo også lave en privat hjemmeside/blog hvor man skal have password for at få adgang 

Anmeld

26. juli 2012

gædde/gitte

Amagerpigen82 skriver:

Jamen så tillader jeg mig da at gå lidt imod trenden...

Bortset fra jeg kun lægger ekstremt få billeder på Facebook etc. ville jeg ikke være så bange for nøgenbillleder af børn. Det er netop børn og der jo intet seksuelt i det. Jeg synes vi skal passe på ikke at blive alt for forskrækkede.

Ja, - jeg er klar over der kan sidde nogle syge mennesker, der kan få ubehagelige tanker. Men med mindre man regner med det er i ens omgangskreds skader det jo ikke barnet at der sidder en pædofil og får perverse tanker i langtbortistan? Barnet gør jo netop intet forkert, - det er bare sig selv og naturligt. Og hurra for det

Jeg bliver måske tværtimod lidt stødt når folk dækker kønsdelene af med firkanter etc. for så synes jeg de begynder at tænke seksualitet ind i billedet af et spædbarn, - som slet ikke hører hjemme der.

Er der nogen der kan følge mig, eller det bare mig der er ung og naiv? Og hvad er det præcis I, der har en anden holdning, er 'bange' for? (Jeg spørger af nysgerrighed og for at blive klogere)

VI er absolut enige om at det ikke burde være et problem..... men syntes bare ikke om tanken om at der kan sidde én der ude og spille pik (sorry) til billedet af junior.... og evt opbygge en lyst til måske at finde ud af hvor junior bor..........  jeg taler med en vis erfaring i bagagen, sad but true, og jeg vil ihvert fald hellere indskrænke "jagtmarkerne" end at diske op med "nøgen materiale" tilnogen der syntes den slags er normalt at praktisere

Anmeld

26. juli 2012

SP10

Profilbillede for SP10
Amagerpigen82 skriver:

Jamen så tillader jeg mig da at gå lidt imod trenden...

Bortset fra jeg kun lægger ekstremt få billeder på Facebook etc. ville jeg ikke være så bange for nøgenbillleder af børn. Det er netop børn og der jo intet seksuelt i det. Jeg synes vi skal passe på ikke at blive alt for forskrækkede.

Ja, - jeg er klar over der kan sidde nogle syge mennesker, der kan få ubehagelige tanker. Men med mindre man regner med det er i ens omgangskreds skader det jo ikke barnet at der sidder en pædofil og får perverse tanker i langtbortistan? Barnet gør jo netop intet forkert, - det er bare sig selv og naturligt. Og hurra for det

Jeg bliver måske tværtimod lidt stødt når folk dækker kønsdelene af med firkanter etc. for så synes jeg de begynder at tænke seksualitet ind i billedet af et spædbarn, - som slet ikke hører hjemme der.

Er der nogen der kan følge mig, eller det bare mig der er ung og naiv? Og hvad er det præcis I, der har en anden holdning, er 'bange' for? (Jeg spørger af nysgerrighed og for at blive klogere)

Jeg er ikke helt enig med dig men hver sin mening..
Jeg kunne aldrig drømme om og lægge sådanne billeder ud af mit barn.. Af flere grunde ville jeg ikke gøre det. Når barnet bliver større er jeg da også sikker på de ikk synes det er særlig fedt at mor lige lage et nøgen billede ud på nettet, ligemeget om de så kun var små børn dengang..

Anmeld

26. juli 2012

Amagerpigen82

SP10 skriver:

Jeg er ikke helt enig med dig men hver sin mening..
Jeg kunne aldrig drømme om og lægge sådanne billeder ud af mit barn.. Af flere grunde ville jeg ikke gøre det. Når barnet bliver større er jeg da også sikker på de ikk synes det er særlig fedt at mor lige lage et nøgen billede ud på nettet, ligemeget om de så kun var små børn dengang..

Jeg tror faktisk vi er lidt enige. jeg værner generelt meget om mit og min families privatliv og ligger derfor ekstremt få billeder ud på nettet ligesom jeg konsekvent un-tagger mig fra billeder andre lægger ud af mig på Facebook etc.

Så jeg er enig i, at det kan være grænseoverskridende for barnet, hvis der ligger en masse 'pinlige' billeder offentligt. Men her tænker jeg det er mindst ligeså slemt hvis det er andre private billeder end nøgenbilleder. Fx når de græder eller andre private ting.

Men hvis man vælger at lægge billeder offentligt ud, ville jeg ikke være så bange for nøgenbillederne så længe det er små børn (under 7-8 år el. lign).

Anmeld

26. juli 2012

gædde/gitte

Lunae skriver:

Som du selv skriver: du forstår ikke mødre som helt uden at tænke sig om ligger nøgenbilleder ud! Det er jo netop pointen! De har nok ikke tænkt sig om!

Jeg kunne heller aldrig drømme om det, men jeg er også ret striks

hø hø nååå ja  ...... men hvordan siger man det så på en pæn måde??..... er ven med en på fb, hvis børn jeg har set nøgne, oftere end jeg har set hende(ikke at jeg ser hende nøgen... bare ser  

Anmeld

26. juli 2012

Amagerpigen82

gædde skriver:

VI er absolut enige om at det ikke burde være et problem..... men syntes bare ikke om tanken om at der kan sidde én der ude og spille pik (sorry) til billedet af junior.... og evt opbygge en lyst til måske at finde ud af hvor junior bor..........  jeg taler med en vis erfaring i bagagen, sad but true, og jeg vil ihvert fald hellere indskrænke "jagtmarkerne" end at diske op med "nøgen materiale" tilnogen der syntes den slags er normalt at praktisere

Jeg forstår dig sagtens. Men jeg synes da heller ikke det er rart at tænke på en der sidder og gokker den af til billeder af andres børn. Og jeg ønsker måske bare ikke at det skal være styrende for hvordan man lever sit liv, - og jeg har slet ikke lyst til at indgyde en 'nøgenhed-er-farligt' attitude overfor små børn (der vel på et tidspunkt spørger 'hvorfor er jeg tegnet over med en firkant' og hvad svarer man så?)

Anmeld

26. juli 2012

gædde/gitte

Amagerpigen82 skriver:

Jeg tror faktisk vi er lidt enige. jeg værner generelt meget om mit og min families privatliv og ligger derfor ekstremt få billeder ud på nettet ligesom jeg konsekvent un-tagger mig fra billeder andre lægger ud af mig på Facebook etc.

Så jeg er enig i, at det kan være grænseoverskridende for barnet, hvis der ligger en masse 'pinlige' billeder offentligt. Men her tænker jeg det er mindst ligeså slemt hvis det er andre private billeder end nøgenbilleder. Fx når de græder eller andre private ting.

Men hvis man vælger at lægge billeder offentligt ud, ville jeg ikke være så bange for nøgenbillederne så længe det er små børn (under 7-8 år el. lign).

7-8 år   øhhhhhh.............. mine niecer var meget seksuelle beviste i den alder - så det ville de aldrig gå med til ......

Anmeld

26. juli 2012

gædde/gitte

Amagerpigen82 skriver:

Jeg forstår dig sagtens. Men jeg synes da heller ikke det er rart at tænke på en der sidder og gokker den af til billeder af andres børn. Og jeg ønsker måske bare ikke at det skal være styrende for hvordan man lever sit liv, - og jeg har slet ikke lyst til at indgyde en 'nøgenhed-er-farligt' attitude overfor små børn (der vel på et tidspunkt spørger 'hvorfor er jeg tegnet over med en firkant' og hvad svarer man så?)

så fortæller man dem at det ikke er alle mennesker i verdenen der er lige flinke...... folk advarer jo stadig om børnelokkere, det gjorde det da dengang vi var små............ to late med hensyn til mig......... tror godt jeg kunne leve med en hysterisk mor der tager billeder af mig -fra livet og opefter..........

Anmeld

26. juli 2012

SP10

Profilbillede for SP10
Amagerpigen82 skriver:

jeg lægger da også billeder ud af min søn, men ikke nogle pinlige eller nøgne billeder
Jeg synes bare tit man høre folk sige, "jamen de er jo bare børn" på billedet.. De mødre der gør det kan jo spørge sig selv, at hvis man nu som voksen var ude for at ens mor lagde et billede op på facebook el. andre sider, af en selv hvor man er nøgen som barm. så tror jeg de fleste ikk ville synes det var særlig fedt og selvom de jo "bare" var børn dengang billldet blev taget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.