Har du taget et qiucklån ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2012

Laulund87

132319 skriver:

Præcis!

Da jeg skulle låne til computeren, printede jeg vilkårene ud fra Elgigantens lån og tog det med til min bankrådgiver for at han kunne læse det igennem, just in case.

Han kiggede på mig og sagde "M, du er godt dum hvis du låner pengene hos mig og ikke der, så jeg vil slet ikke låne dig dem, afsted med dig"

Smart!

Vores senge, som vi lige har købt, kommer heller ikke til at koste mere i sidste ende. Beløbet er bare delt ud på de 36 måneder vi skal betale af på. Så folk skal måske lige sætte sig lidt mere ind i tingene, inden de udtaler sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

132319

Laulund87 skriver:

Smart!

Vores senge, som vi lige har købt, kommer heller ikke til at koste mere i sidste ende. Beløbet er bare delt ud på de 36 måneder vi skal betale af på. Så folk skal måske lige sætte sig lidt mere ind i tingene, inden de udtaler sig

Haha ja og det der med at man betaler mere end det dobbelte tilbage -Aaaaah, ikke helt!

Hos Leasy betaler man eksempelvis 2500 i renter hvis man låner 5000 kr over 2 år. Det er selvfølgelig vanvittig mange penge at betale for at låne et forholdsvis lille beløb men så er det heller ikke værre

Anmeld

24. juli 2012

Laulund87

132319 skriver:

Haha ja og det der med at man betaler mere end det dobbelte tilbage -Aaaaah, ikke helt!

Hos Leasy betaler man eksempelvis 2500 i renter hvis man låner 5000 kr over 2 år. Det er selvfølgelig vanvittig mange penge at betale for at låne et forholdsvis lille beløb men så er det heller ikke værre

Jeg har aldrig prøvet at tage et lån med renter, udover banken, men nej 2500 kr er jo ikke galt hvis man akut mangler penge. Hvad andre vælger at gøre synes jeg ikke man skal sidde og dømme, det kan da kun være deres valg

Anmeld

25. juli 2012

Annette A

Jeg har gjort det nogle gange med forskellige formål og er nu endt med et samlet lån til banken, så jeg kunne betale lånene ud. Har ikke fortrydt nogen af dem, da de i den pågældende situation var nødvendige for mig og gjorde gavn.

Selvfølgelig er det da irreterende at skylde penge væk, men nogen gange er man presset og så længe man ikke bare bruger dem på ingenting, men har en målrettet plan med dem og også ved man kan overskue at betale tilbage, så kan man roligt gøre det synes jeg. Men det handler meget om ens egen indstilling og sunde fornuft, for ellers kan det godt blive en farlig glidebane.

Anmeld

25. juli 2012

Mille82

Aldrig prøvet sådan et lån.

Men hvis i mangler penge nu, hvad så i næste måned? Der skal i jo have + for at kunne leve SAMT betale tilbage??

Hvis banken ikke vil hjælpe, så er det måske fordi det overordnet set ikke er så smart at gældsætte sig yderligere? Ikke at det selvfølgelig giver jer penge på bordet nu.... (Du skriver ikke om det er til at leve for/mad??)

Anmeld

25. juli 2012

Savannah

Nej og jeg kommer aldrig til det.
Har set en familie gå fra hus og hjem på den måde. Det var helt forfærdeligt.
ALDRIG quicklån.. !!

Anmeld

26. juli 2012

Anonym trådstarter

Mille82 skriver:

Aldrig prøvet sådan et lån.

Men hvis i mangler penge nu, hvad så i næste måned? Der skal i jo have + for at kunne leve SAMT betale tilbage??

Hvis banken ikke vil hjælpe, så er det måske fordi det overordnet set ikke er så smart at gældsætte sig yderligere? Ikke at det selvfølgelig giver jer penge på bordet nu.... (Du skriver ikke om det er til at leve for/mad??)

Vi står og skal flytte og banken vil ikke låne os til indskud. Vi skylder dem 30.000 og det er jo over nogle år. Vi betaler 1500 af hver mdr.  Så det er jo kun lige nu vi mangler :/

Anmeld

26. juli 2012

Angelspot

Nej aldrig og gør det heller aldrig!

Anmeld

26. juli 2012

..

Aldrig og kunne aldrig finde på det.

Når banken tager stilling til om man kan låne, så kigger de på hvor stort et rådighedsbeløb mab har, om man ofte har overtræk, og hvor stor gæld man har. Hvis rådighedsbeløbet er for lille til det antal personer man er i husstanden, så bliver økonomien for sårbar hvis man låner yderligere og man binder sig til en fast månedlig ydelse.

Banken siger ikke nej for at genere nogen, det er dårlig rådgivning hvis den bare giver lov at låne. Så gå i banken og tal med dem, det er dem der hjælper jer og som har forstand på økonomi, hvis ikke de vil låne jer penge så er der en grund til det. Quicklåne udbydere kigger ikke på det samlede billede, de vil bare tjene penge.

Anmeld

26. juli 2012

Michael healer

isabellasmor skriver:

Nej aldrig. 

Jeg vil hellere leve lidt sparsomt end leve for lånte penge. Kunne heller aldrig finde på at købe ting,bil, møbler osv på afdrag, så hellere vente til man kan betale kontant. 

Men nu har vi et fornuftigt budget som bliver overholdt (selvfølgelig) så tror nu heller ikke vi kommer i sådanne situationer 

så ville der jo aldrig være nogle der havde råd til at købe en ny bil, vel ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.