skriv kort om hvorfor du fik PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2009

Daisy

Frederic's moar skriver:

fik pks fordi han under hele graviditet havde ligget på tværs. og vende ham kunne de ikke...  ud det skulle han jo.

Ville gerne have født selv - fordi det er sundere for barnet. Ved normal fødsel gør de sig jo klar og derved positiv stress påvirket.
ved ks har de ingen mulighed for at gøre sig klar og bliver taget ud på en 'usund' måde. de for et meget mere chok.

og syntes det er mærkeligt at folk ikke 'tør' at føde normalt - for det var jo ikke mærkeligt at lave... Kvinder er nu engang indrettet til at skulle kunne føde børn, ellers havde vi nok fået en lynlås istedet. At sætte sit eget og sit barn på spil, for at slippe for at sprække - gå i stykker mm.
I min verden er KS (PKS + AKS) noget der er til som sidste udvej, når normal fødsel ikke er muligt. Så som foster i UK - for smalt bækken - faldende hjerterytme - fare for både mor og barn...

Jeg fik PKS med begge børn da begge gange lå de på tværs. Ville også gerne have en 'naturlig' fødsel. I naturlig mener jeg en velfulgt fødsel på hospital eller klinik og ikke som de indfødte med at gå ud i busken og klare det selv . Kvinder har jo født i millioner af år så det er vel en grund til det skal komme den vej. Desværre tror jeg at de moderne tider har ændret kvindekroppen til at den bliver værre og værre til at lave naturlige fødsler. Fødsel er ikke en topprioritet i den 'udviklede' verden mere og vi kvinder må så gå igennem mange mærkelige menneskabte ting  for at få vores guldklump. Jeg er bare glad for at jeg nu har to dejlige friske og kvikke børn .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2009

4xGreve

Jeg fik akut ks da min lille pige ikke kunne vente med at komme til verden så hun kom i uge 26.

Vil meget heller føde selv da det er naturens vej og det har jeg det bedst med, men når det nu ikke kunne være anderledes og da nu min datter ikke vil overleve hvis jeg skulle føde selv er jeg glad for at der var den mulighed....

Anmeld

9. juli 2009

Rikke, Liam & Linus

Frederic's moar skriver:

og syntes det er mærkeligt at folk ikke 'tør' at føde normalt - for det var jo ikke mærkeligt at lave... Kvinder er nu engang indrettet til at skulle kunne føde børn, ellers havde vi nok fået en lynlås istedet. At sætte sit eget og sit barn på spil, for at slippe for at sprække - gå i stykker mm.
I min verden er KS (PKS + AKS) noget der er til som sidste udvej, når normal fødsel ikke er muligt. Så som foster i UK - for smalt bækken - faldende hjerterytme - fare for både mor og barn...

Jeg er 100 % enig.

Det er noget pjat når folk siger at kvindens krop har ændret sig, sådan at man ikke kan føde naturligt.

Og synes det er mærkeligt at vælge KS bare for at slippe for smerten. Når det til gengæld kan komme til at påvirke ens barn i en negativ retning.

Jeg håber og tror på at jeg kan komme til at føde naturligt ihvertfald.

Anmeld

9. juli 2009

charlottekri

RikkeØ skriver:

Jeg er 100 % enig.

Det er noget pjat når folk siger at kvindens krop har ændret sig, sådan at man ikke kan føde naturligt.

Og synes det er mærkeligt at vælge KS bare for at slippe for smerten. Når det til gengæld kan komme til at påvirke ens barn i en negativ retning.

Jeg håber og tror på at jeg kan komme til at føde naturligt ihvertfald.

jeg vil give dig helt ret i at det er kujonagtigt at fravælge fødslen kun på grund af smerten... men omvendt ville jeg bestemt ikke takke nej til at få kejsersnit næste gang også, for jeg havde sådan en god oplevelse med det!!! jeg havde simpelthen så meget overskud, så hele verden kunne bare komme an, og jeg kunne rigtigt nyde min datter!! men nu er den 2. gang jo også noget andet, da en naturlig fødsel efter et kejsersnit 1. gang kan være farligt for både mor og barn, da man kan risikere at det gamle ar springer op under presset... det prøvede min kusine nemlig, og det var vist ikke pokkers smart... hun nåede ikke engang at se sit lille nyfødte barn før hun var sendt afsted på operationsstuen for at blive lappet sammen igen...
så det er ikke på grund af smerten at jeg ville fravælge en normal fødsel, for jeg synes også at der er meget mere i det end lige smerten...

Anmeld

24. november 2009

Mor til Frederic og Freya

Fik pks da knægten ved alle undersøgelser, alm scaninger, ekstra scaninger, jm, mm lå på tværs.

Vendes ville han heller ikke, men ud det skulle han.

Anmeld

16. december 2009

sandratobias

Jeg fik kejsersnit, da jeg havde svangerskabsforgiftning... Og måtte ikk føde selv..

Anmeld

16. december 2009

DianaMalou

jeg skal have PKS den 29 dec fordi min lillepige ligger i UK og på hospitalet ville de fraråde mig at føde normalt fordi jeg er førstegangs fødende .. er selv lidt ked over at jeg ik kan føde hende selv da jeg ønskede at komme i vand .. men ser positivt på hele ..

Anmeld

22. december 2009

LinLin

DianaMalou skriver:

jeg skal have PKS den 29 dec fordi min lillepige ligger i UK og på hospitalet ville de fraråde mig at føde normalt fordi jeg er førstegangs fødende .. er selv lidt ked over at jeg ik kan føde hende selv da jeg ønskede at komme i vand .. men ser positivt på hele ..

Hvad betyder UK????

Anmeld

22. december 2009

Ayasmor

sparre skriver:

Hvad betyder UK????

UK betyder underkropsstilling.. Altså med hovedet opad

Anmeld

23. december 2009

LinLin

Ayasmor skriver:

UK betyder underkropsstilling.. Altså med hovedet opad

Ok :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.