skriv kort om hvorfor du fik PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2008

sbs78

Jeg fik pks fordi Freja lå i sædestilling og at jeg havde for lidt
fostervand tilbage og derfor kunne man heller ikke vende hende.
Hvis vi skal have flere børe, vil jeg gerne have pks igen. Har nu prøver
at føde vaginalt og kejsersnit og følte ikke at jeg gik glip af noget.

Kh sidsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2008

Bamseboet :D

Eva skriver:

Det er da bestemt ikke den nemme løsning, men bare den rigtige løsning for dig...mit var også moderens ønske og hvor er det godt de lytter til den person det handler om, nemlig moderen..

Ja det er rigtig lækkert, at de lytter til os... Jeg har bestemt ikke noget dårligt at sige om Holbæk sygehus. :) Super sygehus, men selvfølig prøvede de da stærkt at overtale mig till en alm fødsel... men heldigvis, -med hjælp/støtte fra Manden fik jeg mit PKS :P og jeg skal også have PKS næste gang... som nok bliver om nogle år :D

Anmeld

11. marts 2008

Honningblomst

Bamseboet skriver:

Eva skriver:

Det er da bestemt ikke den nemme løsning, men bare den rigtige løsning for dig...mit var også moderens ønske og hvor er det godt de lytter til den person det handler om, nemlig moderen..

Ja det er rigtig lækkert, at de lytter til os... Jeg har bestemt ikke noget dårligt at sige om Holbæk sygehus. :) Super sygehus, men selvfølig prøvede de da stærkt at overtale mig till en alm fødsel... men heldigvis, -med hjælp/støtte fra Manden fik jeg mit PKS :P og jeg skal også have PKS næste gang... som nok bliver om nogle år :D

Prøvede de det??? På nyk F der er deres politik, at hvis kvinden ønsker ks, så får hun det.
Følte dog anden gang var nemmere end første..:o) Men fødsler på almindeligvis er bare ikke mig..

Anmeld

11. marts 2008

Bamseboet :D

Ja de prøvede at overtale mig... og jeg er tit let at overtale, men heldigvis holdte jeg fast i mit ønske, og det er jeg bare så glad for... Det var som sagt, med hjælp/støtte af min mand(L)

Anmeld

14. marts 2008

Ny mor

Fordi jeg var en kylling da jeg ca. 3-4 uger før termin fik at vide der var en lille risiko for at en alm. fødsel ville ende i ks, da min moderkage lå meget lavt foran til. Min jm mente veerne ville flytte den - fødselslægen mente der var risiko for den ikke ville. Så jeg gik lidt i panik og "valgte" pks. Fødselslægen fik ret - min moderkage sad så fast så den måtte skæres ud i stykker, så det kunne være end med både fødsel og operation.......

Jeg tabte meget blod og mit ar var ikke særlig pænt lavet og jeg dannede en masse arvæv og havde kløe :-(( Anden gang (15 måneder efter 1.) kunne jeg ikke overskue andet end jeg det jeg "kendte", trods alt bøvlet, så det blev pks igen. Denne gang fik det perfekt, jeg tabte kun 1 dl. blod, arret blev flot (ret langt, men fladt og uden arvæv..super dygtig læge..så....)

Så derfor blev jeg dobbelt "kejserinde"......selvom det er ret paradoks da jeg ellers er ret alternativ og meget til alt det oprindelige, naturlige og økologiske mv.....

Birgitte

Birgitte

Anmeld

15. marts 2008

Pia og Stella Balou

Jeg fik PKS med lægelig grund da jeg i 01 fik en dødfødt datter i 33 gravlitetsuge så vi tog ingen chancer denne gang

Hilsen Pia

Anmeld

29. marts 2008

ka li ja

fik pks denne gang, da han var scannet til 45006 dage over termin, og han stod ikke fast overhovedet.

jeg fik aks første gang, og derfor turde de ikke løbe an på at jeg skulle ha så stor en dreng ud vaginalt, hvis han nu også sad fast.

ville også inderligt gerne prøve at føre "rigtigt"...
men skulle det ske at jeg blev gravid igen, så er jeg sgu bange for at få ks igen.. desværre...
men sådan er det jo bare
har jo heldigvis fået nogle fantastiske unger ud af det trods alt!!!:D

Anmeld

30. maj 2008

charlottekri

jeg fik pks fordi min datter vendte forkert og lå i et u. jeg synes at det var en helt utrolig oplevelse med næsten ingen smerter (de kom jo først senere). Når man ikke har smerter når man ser sit lille vidunder første gang, så tror jeg at man bedre kan nyde det!! Jeg fik også et pænt ar ud af det; jeg havde en fødselslæge som ikke ville bruge klemmer, fordi han mente at de gav et ringere resultat, så jeg blev syet indvendigt. det var dejligt ikke at have noget, der skulle fjernes.

Der er nogle der mener at der opstår flere problemer med ks ang. amning og at få det hele igang, men det synes jeg ikke. min datter var bare perfekt; hun brugte kun 10 min på at lære at sutte og har gjort det til UG lige siden (er 4½ måned og vejer 8,3 kg fordelt på ca. 67 cm, så hun har ikke manglet noget)
charlotte

Anmeld

4. juni 2008

Chamomile

Jeg fik planlagt kejsersnit 10 dage over min termin, da de opdagede at Fleur lå i sædestilling (de havde ellers troet hun lå med hovedet fast), så 6 timer efter det blev opdaget ved en scanning fik jeg kejsersnit.

Anmeld

4. juni 2008

Christinahr

Ved ikke om jeg lige kan bruge denne tråd, men gør det lige alligevel :P

Jer der har prøvet begge dele, hvorfor vil i vælge pks frem for "alm" fødsel?

Og hvad er smerte forskellen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.