skriv kort om hvorfor du fik PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2008

twinboys

Mit blev til akut kejsersnit, da min fødsel gik igang alt alt for tidligt...

Drengene blev født i uge 25+0

Her skal vi heller ikke have flere børn....

Og jeg er kun glad for at have fået taget dem ved et kejsersnit, for ellers havde jeg og mine dejlige drenge nok ikke været på denne jord idag...:S

Mvh Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2008

Bastian

Jeg fik PKS anden gang på grund af en traumatisk første fødsel. Jeg gik til specialjordemoder og snakkede tingene igennem med overlægen. Jeg tænkte grundigt over fødselsaftale kontra PKS, men sidstnævnte føltes mest rigtigt. Ikke fordi det var den nemme løsning, for kejsersnit er - i modsætning til hvad en del tænker - IKKE en nem løsning og indbærer en række efterkomplikationer (ok ikke for mit vedkommende, men det kan man aldrig vide). Aftalen om PKS gjorde, at jeg kunne tage sidste del af graviditeten med ro, og jeg havde en fantastisk oplevelse... Jeg har ikke fortrudt et eneste sekund.

KH Lise

Anmeld

20. juli 2008

fam.4xc

Caroline lå i UK da vandet gik derfor akut kejsersnit, Catrine var planlagt kejsersnit da jeg ønskede det efter en god oplevelse med Carolines fødsel.

Kh Camilla

Anmeld

30. marts 2009

charlotterasmussen

jeg fik pks fordi i sidste øjeblik fandt de ud af at min søn var for stor........ trist synes det bliver misbrugt MEGET efterhånde hvorfor skal det være smertefrit og som at smutte mandler at føde børn??? sørgeligt og heller ikke godt for børn at komme til verden på den måde

Anmeld

31. marts 2009

Honningblomst

jeg fik pks fordi i sidste øjeblik fandt de ud af at min søn var for stor........ trist synes det bliver misbrugt MEGET efterhånde hvorfor skal det være smertefrit og som at smutte mandler at føde børn??? sørgeligt og heller ikke godt for børn at komme til verden på den måde

Hvorfor tror du det handler om smerter...hvis det gjorde, så ville de færreste nok vælge at få skåret igennem 7 lag mave for at få et barn ud.
Jeg synes det er trist der er så lidt forståelse for andre kvinder og deres valg.
Jeg synes det er fantastisk at der er muligheden for at føde som man selv ønsker det,.
Jeg har selv vagt at få to ks og jeg vil aldrig nogen sinde føde gennem skeden. Heldigvis har de mennesker med forstand på fødsler forståelse for at ikke allle kan og vil føde vaginalt.
Og så kan man jo ikke bare sige overordnet hvordan det er bedst for børn at blive født...min ehvade nemlig bedst af at fødes ved ks.
Eva

Anmeld

31. marts 2009

Balderson

Nu har jeg siddet og læst alle jeres besvarelser ang. pks..

Og vil derfor lige høre om der er nogle der har prøvet at få et pks, hvor man så har et barn i forvejen hvor der så ikke er så stor alders forskel..

Jeg tænker på med hensyn fordele og ulemper med at få et pks...

Jeg går nemlig i den situation, at der kun bliver 12, næsten 13 mdr. mellem mine børn hvis lægerne vælger at give mig et pks.. Begrundelser for pks. fra lægerne side af er nemlig at jeg åbenbart føder store børn synes de og for at undgå at jeg bliver helt ødelagt...

Anmeld

31. marts 2009

Honningblomst

Balderson skriver:

Nu har jeg siddet og læst alle jeres besvarelser ang. pks..

Og vil derfor lige høre om der er nogle der har prøvet at få et pks, hvor man så har et barn i forvejen hvor der så ikke er så stor alders forskel..

Jeg tænker på med hensyn fordele og ulemper med at få et pks...

Jeg går nemlig i den situation, at der kun bliver 12, næsten 13 mdr. mellem mine børn hvis lægerne vælger at give mig et pks.. Begrundelser for pks. fra lægerne side af er nemlig at jeg åbenbart føder store børn synes de og for at undgå at jeg bliver helt ødelagt...

Hvor store er store-smiler-?
Mine de små er der 3 år imellem og lige meget hvad, så skal man regne med at få noget hjælp de første uger. Men mon ikke farmand kan tage barsel og ferie så det passer, det gjorde vi.
Knus og held og lykke...

Anmeld

31. marts 2009

Anja

Jeg har 15 mdr mellem mine børn og de er begget kommet til verden ved kejsersnit.

Jeg var ked af at jeg fik akutkejsersnit ved nr 2 fordi det skabte en del begrænsninger i forhold til den store. Et barn på 1 år har jo meget brug for sin mor og brug for at blive løftet op og ned af alt muligt.

Hvis du vælger pks så synes jeg du skal undersøge om din mand ikke har mulighed for at tage ferie i forlængelse af sin barsel. Min mand havde lige skiftet job da jeg fik 2. ks og han kunne ikke tage barsel. Det var et stort puslespil at få tingene til at gå op så jeg ikke løftede på den store de første uger.

Men ellers skal det siges at jeg som sådan har været tilfreds/glad for mine kejsersnit. Jeg har ikke haft ret mange smerter og opholdet på sygehuset har kun været positivt.

Anmeld

18. juni 2009

Ni-ko-li-ne

jeg er opereret for en diskus prolaps i lænden og har 2 mere.... under graviditeten begyndte den ene at give symptomer igen.... så på Kolding sygehus blev det besluttet at jeg var bedst stillet med PKS.... senere flyttede vi til Odense og fik så PKS på OUH

Anmeld

2. juli 2009

Mor til Frederic og Freya

fik pks fordi han under hele graviditet havde ligget på tværs. og vende ham kunne de ikke...  ud det skulle han jo.

Ville gerne have født selv - fordi det er sundere for barnet. Ved normal fødsel gør de sig jo klar og derved positiv stress påvirket.
ved ks har de ingen mulighed for at gøre sig klar og bliver taget ud på en 'usund' måde. de for et meget mere chok.

og syntes det er mærkeligt at folk ikke 'tør' at føde normalt - for det var jo ikke mærkeligt at lave... Kvinder er nu engang indrettet til at skulle kunne føde børn, ellers havde vi nok fået en lynlås istedet. At sætte sit eget og sit barn på spil, for at slippe for at sprække - gå i stykker mm.
I min verden er KS (PKS + AKS) noget der er til som sidste udvej, når normal fødsel ikke er muligt. Så som foster i UK - for smalt bækken - faldende hjerterytme - fare for både mor og barn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.