skriv kort om hvorfor du fik PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2008

smokie

Jeg har født 2 gange normalt og en gang ved ks fordi at den mindste lå i et u og de mente at hun ikke ville overleve at komme den naturlige vej jeg fortrækker at føde normalt da jeg ikke har lyst til at være hæmmet bagefter i 2 mrd og ikke må lave noget løfte på noget... Jeg håber at føde normalt næste gang (til nov) da jeg heller ikke kan lide nåle syntes det gjorde afsindigt ondt....
Jeg syntes også at det bare er for nemt at vælge selv idag så man ingen smerte har selvfølgelig hører det da med til at føde at det skal gøre ondt det kan ikke være en fornøjelse det hele:) ja det var så bare min mening håber ikke nogen blev stødt.....

(H) Smokie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2008

charlottekri

Jeg syntes ikke at det var så slemt det med ikke at måtte løfte på noget de første 6 uger efter kejsersnittet, for det var ikke nødvendigt... (nu var det jo også mit første barn, så jeg skulle ikke slæbe rundt på storesøster / bror... Jeg syntes heller ikke at nålene var så slemme... jeg fik kun lagt drop... og jeg blev syet med selvopløselige tråde i stedet for at blive klipset sammen (kunne godt forestille mig at det ville gøre mere ondt / stramme mere).

Anmeld

5. juni 2008

smokie

Det var ikke så meget det at blive syet i aret men nålene i ryggen (rygmarvsbedøvelse) blev stukket 3 gange før det lykkedes :'( (H) Smokie P.s og det med at løfte var ikke de store børn jeg har for de kunne gå selv men vi boede på 2 sal og jeg måtte kun løfte mit barns vægt så kunne ikke sætte barnevogn i kælder og ikke få liften med op eller ned det var rent ud sagt et helvede:(

Anmeld

5. juni 2008

Vibeke Degnehave Sandahl

Nu har jeg kun prøvet at føde på den naturlige måde og kan ik forstå folk vil vælge pks før de har prøvet at finde almindeligt. Det er sådan naturen har tiltænkt det og hvis jeg næste gang skulle komme ud for at skulle have kejsersnit ville jeg blive rigtig ked af det. Jeg synes det er okay folk vælger det anden gang hvis deres første fødsel var meget slem men kan ik forstå førstegangs fødende vælger det. Min ærlige mening er at så sku de selv have lov til at betale. Bare min mening

Anmeld

5. juni 2008

EliasNoah

Jeg fik PK pga begge drenge lå i UK.
Nu må jeg ikke føde vaginalt og jeg må da indrømme at det er jeg rigtig ked af.
Jeg havde ved begge graviditeter set frem til en vaginal fødsel, men det skete desværre ikke.
Jeg er glad for mine drenge og resultatet efter kejsersnittet, men jeg ville gerne have haft oplevelsen med, ved at føde sit eget barn vaginalt. Have den samhørighed man får med sin mand ved at gå gennem fødslen sammen og opleve at få sit barn op på maven lige efter det er født. Ja selv veerne vil jeg gerne prøve. Men vil man ikke altid have det som man ikke kan få?
Vi er bestemt ikke færdige med at få børn og det bliver jo så ved PK. I starten syntes jeg det var lidt mærkeligt at vide hvornår ens barn kom til verden. Jeg kunne kører mig selv op, for i de sidste par dage, vidste jeg at de ting jeg gjorde, gjorde for sidste gang inden babyen kom til verden.
Men igen, jeg vidste også at jeg ikke kunne gå 14 dage over tid:D

Anmeld

9. juni 2008

miranda

jeg valgte pks her 4 gang da jeg blev ramt af stor stor fødsels angst, og da jeg skulle op og snakke min sag, blev jeg bare ikke taget alvorligt, jeg havde jo født normalt 3 gange og alle fødsler har været super gode, så det var da noget pjat, det var hvad jeg fik afvide, men da den lille så oven i købet lå i uk i uge 37+2 da jeg var til den samtale ja så var det ligesom accepteret at jeg skulle have pks. jeg fik mit pks den 21/4-05 det gik godt, græd og græd og græd da han kom ud levende og han havde det godt, var jo stadig bange for at jeg ikke ville få ham med hjem.
arret er flot jeg mæker ikke mere til det. Jeg ville vælge et ks igen hvis jeg skulle have flere. men det skal jeg ikke da jeg blev steriliseret lige efter inden de lukkede mig sammen.
knuz miranda

Anmeld

20. juli 2008

Sabby

Pga. angst for selve fødslen og smerterne, og ja så pga. mit bækken er for smalt til, at jeg kan føde på normal vis.

Anmeld

20. juli 2008

Sabby

Eva skriver:

Måske det er derfor du tænker sådan.
Synes bestemt ikke det absolut høre med til det at blive mor, at føde vaginalt...det er da mere alt det der kommer efter.
Hvis jeg skal sige det, så er du ikke gået glip af noget...;)
Knus Eva...som synes det er underligt ikke at vide hvornår ens børn kommer til verden, for det er jo det der har været normalt her...*S*

Lige præcis, godt skrevet, kunne ikke skrive eller sige det meget bedre selv. :O)

Anmeld

20. juli 2008

Sabby

Birgitte (ny mor) skriver:

Fordi jeg var en kylling da jeg ca. 3-4 uger før termin fik at vide der var en lille risiko for at en alm. fødsel ville ende i ks, da min moderkage lå meget lavt foran til. Min jm mente veerne ville flytte den - fødselslægen mente der var risiko for den ikke ville. Så jeg gik lidt i panik og "valgte" pks. Fødselslægen fik ret - min moderkage sad så fast så den måtte skæres ud i stykker, så det kunne være end med både fødsel og operation.......

Jeg tabte meget blod og mit ar var ikke særlig pænt lavet og jeg dannede en masse arvæv og havde kløe :-(( Anden gang (15 måneder efter 1.) kunne jeg ikke overskue andet end jeg det jeg "kendte", trods alt bøvlet, så det blev pks igen. Denne gang fik det perfekt, jeg tabte kun 1 dl. blod, arret blev flot (ret langt, men fladt og uden arvæv..super dygtig læge..så....)

Så derfor blev jeg dobbelt "kejserinde"......selvom det er ret paradoks da jeg ellers er ret alternativ og meget til alt det oprindelige, naturlige og økologiske mv.....

Birgitte

Birgitte

Efter mit første pks som jeg valgte pga. angst, fik jeg afvide til en samtale med lægen på Glostrup, i forbindelse med mit andet pks. at jeg mit bækken var for smalt, så hvis jeg første gang havde valgt at føde på normal vis, så havde det endt ud i aks. så jeg er pænt lykkelig over, at jeg fik pks første gang og også nu her anden gang.

Anmeld

20. juli 2008

Sabby

miranda skriver:

jeg valgte pks her 4 gang da jeg blev ramt af stor stor fødsels angst, og da jeg skulle op og snakke min sag, blev jeg bare ikke taget alvorligt, jeg havde jo født normalt 3 gange og alle fødsler har været super gode, så det var da noget pjat, det var hvad jeg fik afvide, men da den lille så oven i købet lå i uk i uge 37+2 da jeg var til den samtale ja så var det ligesom accepteret at jeg skulle have pks. jeg fik mit pks den 21/4-05 det gik godt, græd og græd og græd da han kom ud levende og han havde det godt, var jo stadig bange for at jeg ikke ville få ham med hjem.
arret er flot jeg mæker ikke mere til det. Jeg ville vælge et ks igen hvis jeg skulle have flere. men det skal jeg ikke da jeg blev steriliseret lige efter inden de lukkede mig sammen.
knuz miranda

Præcis sådan havde jeg det, og vil gerne lige sige, det at være bange for noget også det, at være angst, vil jeg mene er 2 forskellige ting.
Angst er noget psykisk, at være bange er noget man kan overvinde eller hvordan jeg nu skal formulere det, men håber i ved hvad jeg mener???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.