Her tjener manden RIGTIG mange penge, og jeg tjener stort set intet. Tilsammen har vi hvad to personer med god indtægt ville tjene.
Vi har fællesøkomomi, og jeg bruger da helt sikker penge på ting som i min mands verden er helt overflødigt (f.eks. lever vi 100% økologisk og det er stjerne dyrt) men det er jo ikke HANS penge jeg bruger på de, men derimod VORES penge jeg bruger. Vores løn går ind på den samme konto og vi har begge dankort til den konto. At han så tjener næsten 10 gange så meget som mig (som næsten ikke tjener noget) det er da fuldstændig underordnet. F.eks. er det mig der har født 3 børn, det har han slet ikke gjort
, han slår græsset, det gør jeg ALDRIG!!! Jeg henter børnene tidligt hver dag, og er altid hjemme med dem når de er syge (jeg arbejder jo næsten ikke og han arbejder meget). Så vi fordeler da bare tingene imellem os. Jeg er hjemem og har tiden til at købe ind og handle på nettet, han arbejder og har slet ikke tid til at købe noget. F.eks. var det mig der købte en ny cykel til ham, for sådan en manglede han. Nogle gange køber han mega dyrt udstyr til sin hobby, og jeg fatter ikke at han skal have det, men sådan er det bare.
Personligt kunne jeg slet ikke forestille mig at skulle have 'lommepenge' , som om jeg var et lille barn. Jeg ville virkelig få en grim smag i munden hvis jeg 'fik' f.eks. 2000kr om måned til lommepenge, til at købe tøj og gaver for. For så var det jo meget tydeligt at det var min mands penge jeg fik!. nu er det bare fællesøkonomi, og det giver slet ikke mening at tale om 'dit og mit'. Min sofa men dit sofabord? eller det det hele hans fordi han tjener flest penge? og børnene er mine for dem har jeg født og passet på?
Anmeld