Dinna88 skriver:
hehe - nu er du jo så vant til at kunne huske dine drømme; det ville jeg også gerne kunne!! Så jeg forstår godt at det er irriterende at vågne uden at kunne huske noget.
Nettet kan være utroligt kringet. I diverse psykologibøger er drømme kort nævnt, i nogle er der endda en smule om drømmetydning. Men ellers ved jeg at der er skrevet mange om det! I gymnasiet havde to af mine veninder nemlig en opgave om drømme og drømmetydning. Det en anden bruger nævner om drømme, psykoanalyse, handler om Freud. Hans stof kan du prøve at læse måske? 
Hm, det ved jeg ikke helt. Det tror jeg ikke, da ingen af mine søskende har nævnt det. Men jeg har set ham være voldig og jeg har set dem skændtes (ikke noget jeg husker, men jeg små billeder i hovedet af det, så jeg ved at det er sket)
Jeg tør simpelthen ikke undersøge den drøm. Jeg er sikker på at min krop ikke er klar til at håndtere min barndom, og derfor er den fortrængt (drastisk, ja. Og jeg er jo ikke psykolog, men man kender jo sin egen krop bedst!) Så hvis jeg begynder at hive detaljer ud af den drøm, så tvinger jeg måske min krop til at huske, og det tror jeg kun kan gå galt 
Præcis, så vil jeg hellere huske mine drømme altid - og så have en ubehagelig smutter ind i mellem. Det er ikke sådan, at jeg ofte er plaget af disse typer drømme - heldigvis, og hvis det var tilfældet, så havde jeg kontaktet en psyokolog!
Okay, drømme kort, og drømme tydning? - freud..
Dét tjekker jeg lige op på!
- Hmm ja, så kan det måske godt være, at han har slået hende, hvor kun du har set det? Eller også, var det dét du var bange for ville ske, når de nu skændtes sådan. Når børn ser voksne skændtes bliver de som regelt bange, og bange for at der skal ske ens mor noget - måske den drøm virkelig basere på en eller flere ubehagelige epiosoder fra din barndom 
Nej, man kender jo sin krop bedst, og hvis du ikke føler, at du har et behov for at opklare dette, så er det jo også bare bedst at lade være.
Men alligevel må dette ikke være rart, øv for den