Ingen fordomme!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2012

Rikkeas

Gigl skriver:

Nu har jeg ikke lige læste ALLE de andre svar, men når har har en drøm - uanset handlingen - så er det følelsen bag den der har betydning. Du skriver at du følte vrede. Er der noget der gør dig vred? Det behøver på ingen måde være dit barn, som lige var afbilledet i din drøm. Ofte er det én selv. Dit barn har måske representeret dig selv, har du de følelser omkring dig selv? Er du vred på dig? 

Jeg drømte ret ofte at jeg blev jaget af et vildt dyr. Oftest en bjørn eller en tiger. Og så begyndte jeg at tænke over hvad for en følelse det gav mig - jeg var rædselsslagen! Og faret vild, ofte. Det var de følelser jeg havde, og som representerede noget fra virkeligheden. Dyret eller personen i drømmen er i og for sig ligemeget. 

Kan godt forstå du blev forskrækket. 

Hmm tænke tænke..

Jeg føler mig ikke vred og har ikke været vred som sådan :/

Fandt du ud af hvad det betød i forhold til dit liv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

Rikkeas

Dinna88 skriver:

ah, det forstår jeg godt!! men jeg ville altså også sætte pris på det, hvis jeg kunne huske mine drømme. Og så ville jeg nok skrive dem ned også! 

Altså, ikke helt, men Freud snakker om drømme og sådan. Kan ikke helt forklare ham - han er lidt kompliceret, synes jeg

Det du skriver lyder meget "fornuftigt", så at sige. Børn bliver jo utroligt påvirkede, ja. Og jeg er MEGET knyttet til min mor - virkelig en mors pige, der ligefrem blev frarådet kostskole, fordi jeg ville savne hende  Måske er det baseret på en virkelig hændelse, måske er det frygten for at der sker min mor noget eller måske noget helt tredje - jeg har virkelig ingen idé, men mange bud  Jeg håber virkelig at jeg får det opklaret en dag.

Det er bestemt ikke rart - men jeg VIL gerne have det opklaret, jeg tør bare ikke prikke hul på boblen før min krop selv gør det. Jeg tror at jeg har pakket det hele væk fordi jeg ikke kan rumme det - endnu 

Måske at du aldrig bliver helt klar til det? Hvis din krop mindes det som værende meget slemt og grumt, så vil den ikke vække det til live -aldrig.

Så måske du skulle tage sagen i egen hånd, når du en periode har MASSER af overskud, for at løsne det op?

Anmeld

5. juli 2012

DitteFisk

Rikkeas skriver:

Hmm tænke tænke..

Jeg føler mig ikke vred og har ikke været vred som sådan :/

Fandt du ud af hvad det betød i forhold til dit liv?

Ja, det har været i perioder hvor jeg ikke har følt at jeg har fodfæste. Så bliver jeg "væk", og det gør mig bange når jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Har ikke haft de drømme længe, men plejede at have dem meget ofte. 

Måske føler du afmagt - frustration. Det behøver ikke være noget voldsomt. Bare noget der kan ligge og nage din underbevidsthed. Men det ved jeg jo ikke  

Anmeld

5. juli 2012

Dinna88

Rikkeas skriver:

Måske at du aldrig bliver helt klar til det? Hvis din krop mindes det som værende meget slemt og grumt, så vil den ikke vække det til live -aldrig.

Så måske du skulle tage sagen i egen hånd, når du en periode har MASSER af overskud, for at løsne det op?

Det er jo så det - jeg ved jo ikke om den nogensinde bliver det 

Det burde jeg overveje - det skal nok også være i en tid hvor der er stort overskud på pengepungen til en masse psykologhjælp ( en smule selvironi er altid godt) - Men ja. Hvis ikke der sker noget af sig selv, så burde jeg nok overveje det. Jeg vil utroligt gerne vide hvorfor en i familien nægter kontakt til min far og hvorfor en anden er meget påvirket af det osv. Der er mange andre ting jeg kunne skrive, men det begrænser mig nu meget, at det er et offentligt forum - jeg må jo respektere familiemedlemmers ret til at være private 

(Nå, jeg vil under dynen og se film med den søde kæreste - så må du lige være svar skyldig på dit næste svar til i morgen  god aften!!)

Anmeld

5. juli 2012

Rikkeas

Gigl skriver:

Ja, det har været i perioder hvor jeg ikke har følt at jeg har fodfæste. Så bliver jeg "væk", og det gør mig bange når jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Har ikke haft de drømme længe, men plejede at have dem meget ofte. 

Måske føler du afmagt - frustration. Det behøver ikke være noget voldsomt. Bare noget der kan ligge og nage din underbevidsthed. Men det ved jeg jo ikke  

Jamen så tror jeg at jeg har en mistanke om hvad det er.

Må bare holde øje med de type drømme og så relatere dem til min virkelighed..

Og det var godt, at du fandt ud af hvad det betød i dit liv

Anmeld

5. juli 2012

Rikkeas

Dinna88 skriver:

Det er jo så det - jeg ved jo ikke om den nogensinde bliver det 

Det burde jeg overveje - det skal nok også være i en tid hvor der er stort overskud på pengepungen til en masse psykologhjælp ( en smule selvironi er altid godt) - Men ja. Hvis ikke der sker noget af sig selv, så burde jeg nok overveje det. Jeg vil utroligt gerne vide hvorfor en i familien nægter kontakt til min far og hvorfor en anden er meget påvirket af det osv. Der er mange andre ting jeg kunne skrive, men det begrænser mig nu meget, at det er et offentligt forum - jeg må jo respektere familiemedlemmers ret til at være private 

(Nå, jeg vil under dynen og se film med den søde kæreste - så må du lige være svar skyldig på dit næste svar til i morgen  god aften!!)

Du er velkommen til at skrive det til mig i privaten?

- Men ja, god aften, jeg vil også i seng og ligge og se Sex and the city nu 

Anmeld

6. juli 2012

Ansemusen

Jeg tror de fleste har haft nogle virkelig modbydelige og "forbudte" drømme, som er svære at acceptere i vågen tilstand. Men det gør os ikke unormale, dumme, klamme eller hvad det nu kunne være. Det er jo ikke os selv, som bestemmer hvad vi drømmer.

Jeg har da også flere gange haft sex med grimme mænd i mine drømme. Og det er bestemt IKKE fordi jeg har en utilfredsstillet lyst til at være sammen med grimme mænd

Så selvom din drøm har været ganske forfærdelig, så er det ikke din skyld og den har ikke noget med din person at gøre som sådan - i hvert fald ikke på en negativ måde

Anmeld

6. juli 2012

Ansemusen

Mht. at drømme at man har sex med sine forældre eller andre nærtstående familiemedlemmer eller venner har jeg hørt handler om, at man føler sig tæt knyttet til dem eller at man ønsker at komme tættere på dem. Det er ikke fordi man har lyst til at have sex med dem!

Og som en anden skriver, tror jeg også at drømme handler om selve følelsen og ikke om personer, dyr eller ting, som optræder i drømmen. Disse ting giver jo som regel ingen mening!
Jeg tror heller ikke, at man generelt kan sige, at drømmer man det og det, betyder det det og det. Jeg tror det er individuelt fra person til person. For nofle vil en hnd symbolisere noget rart og positivt, mens det for andre vil repræsentere noget negativt og farligt!

Jeg drømmer i periode, at jeg løber og løber, men ikke kan løbe stærkt nok til at nå det, jeg skal nå, eller at jeg ikke kan finde vej, eller at jeg løber FRA nogen.
Det kan jeg som oftest relatere til noget i mit eget liv i den pågældende periode. Fx hvis jeg er meget i tvivl om noget, en vej jeg skal tage i mit liv eller lignende (kan ikke løbe hurtigt nok eller kan ikke finde vej).

Anmeld

6. juli 2012

grinny

Hvad jeg har lært, læst og hørt om drømme så er de til for at "løsne op" for dit indre samt fortælle din krop at der er noget galt/noget som der ikke er som deet plejer.

Jeg husker normalt ikke min drømme, medmindre at min krop og min underbevidsthed prøver på at fortælle mig at jeg er frusteret og stresset. Jeg er typen der ikke fortæller hvis der er noget galt eller hvis jeg simpelthen ikke kan bære mere på mine skuldre og derfor gør min krop mig opmærksom på at jeg skal slappe af!

F.eks. drømte jeg en gang at min eks kom tilbage for at få mig igen, og på dette tidspunkt var jeg sammen med en anden og forlovet. I hele drømmen er jeg ved at droppe forholdet til min kæreste for at være sammen med min eks, men drømmen slutter med at jeg leger med min forlovelsesring og fortæller ham at jeg ikke vil være sammen med ham - jeg havde længe haft det dårligt over at han bare var skredet uden at sige noget, men denne drøm var min måde at komme videre, min krop fortalte mig at jeg blev nød til at komme videre.

Et andet eksempel: min bror og vores far var blevet dødelige uvenner og jeg drømte at min bror tæskede ham til døde - igen fordi jeg spekulerede over situationen og det gik mig virkelig meget på, derfor fortalte min underbedvidsthed mig at jeg skulle slappe af og lade være med at stresse mig selv pga. det. 

Det blev lidt langt, og ved ikke om du kan bruge det til noget. Det er i hvert fald mine oplevelser omkring mine drømme

Anmeld

6. juli 2012

Rikkeas

Ansemusen skriver:

Jeg tror de fleste har haft nogle virkelig modbydelige og "forbudte" drømme, som er svære at acceptere i vågen tilstand. Men det gør os ikke unormale, dumme, klamme eller hvad det nu kunne være. Det er jo ikke os selv, som bestemmer hvad vi drømmer.

Jeg har da også flere gange haft sex med grimme mænd i mine drømme. Og det er bestemt IKKE fordi jeg har en utilfredsstillet lyst til at være sammen med grimme mænd

Så selvom din drøm har været ganske forfærdelig, så er det ikke din skyld og den har ikke noget med din person at gøre som sådan - i hvert fald ikke på en negativ måde

Tak for dit opmuntrende svar <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.