Har fået brev fra fogedretten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jaaaa det kan du have ret i ...

En ting du skal huske... Du får ALT rente fradraget selv om gælden står i begge Navne når det kun er dig der betaler... Det fortalte banken mig, da jeg protesterede over at vi skulle betale, af på den gæld han havde med eksen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

jo tak for råd... men jeg ved jo godt hvad min e udgifte er og hvad jeg har behov for og ikke... så sys det er lidt... sådan....

Jeg har jo bare en helvedes stor gæld... det ER det der er problemet

Kan du søge om gældssanering?

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

En ting du skal huske... Du får ALT rente fradraget selv om gælden står i begge Navne når det kun er dig der betaler... Det fortalte banken mig, da jeg protesterede over at vi skulle betale, af på den gæld han havde med eksen...

Ja det ved jeg ... tak...

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Kan du søge om gældssanering?

Tror det er ret omfattende... har bare hørt det er super svært at få godkendt når der er tale om forbrugsgæld

Anmeld

4. juli 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Tror det er ret omfattende... har bare hørt det er super svært at få godkendt når der er tale om forbrugsgæld

Det er jo værd at forsøge :-)

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Du skal ihvertfald være velkommen

Qnuz

Takker

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

Det er jo værd at forsøge :-)

Det har du ret i... må læse lidt mere om det tror jeg og få sat mig lidt ind i det...

Anmeld

4. juli 2012

Anonym skriver:

Det er vel et forsøg værd. Og nu ved jeg ikke hvordan du har fået gælden, men hvis der har været tale om økonomisk vold og du har nogle beviser, så skader det vel ikke at prøve.

Jeg kender en som har fået det, fordi han havde et alkoholproblem da han fik opbygget gælden.

Anmeld

4. juli 2012

Anonym skriver:

Det har du ret i... må læse lidt mere om det tror jeg og få sat mig lidt ind i det...

Gældssanering er en ordning, hvor din gæld nedskrives til et beløb, der kan betales over en periode på typisk 5 år. Hvis det er gæld i forbindelse med konkurs, er perioden 3 år.

En gældssanering bevilges gennem skifteretten. For at få en gældssanering, er der en lang række betingelser, der skal være opfyldt. Her kan bl.a. nævnes:

• Dine økonomiske forhold skal være afklarede
  • Du skal have afdraget på det du skylder, hvis du har haft mulighed for det  
  • Din gæld skal være håbløs og uoverskuelig  
  • At dine forhold i øvrigt taler for en gældssanering
  • Du skal være i job eller anden stabil situation

Gældssanering søges ved at indsende en ansøgning til skifteretten.

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Huset er billigt nok til at jeg kan sidde i det mutters alene på dagpenge. Det samme kan min mand. Derudover har vi adskilte opsparinger. Og skulle det alligevel gå helt galt har vi begge et godt bagland.

Jeg forsøger ikke at dømme, jeg tilkendegiver min mening ud fra det ts har skrevet. Som alle andre. Jeg stryger bare ikke med hårene og siger "så så".

Jeg har heller ikke tigget om medlidenhed... overhovedet!

Det er jo skønt at I kan sidde billigt idet og at alt er i skønneste orden. Jeg sys dog bare du virker en smule dømmende og "bebrejdende"

Jeg er super glad for de mange konstruktive svar... og jeg sys bestemt ikke at de siger "så så" og stryger med hårene...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.