Storebror/søster med til fødsel? (Med afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

.....

Jeg ville ikke have mine børn (når jeg engang får nogle) med til en fødsel, uanset hvor gamle de er . Det er kun noget der skal foregå mellem mig og min kæreste og jordemoder. For mig er det et meget privat øjeblik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

.....

Problembarnet skriver:

Nej, den oplevelse kan de få når de selv skal have børn.

Anmeld

4. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg mangler et svarmulighed der hedder: "Nej, synes ikke et barn hører hjemme under en fødsel"

Og med det mener jeg et barn på 3-4-5. Den dag Ida fylder 15-16 år, og hvis hun ville med - så okay.

Men nej, ellers ville jeg aldrig nogensinde tage mit barn med til fødsel.

Anmeld

4. juli 2012

Muhmi

rikkeregnbue skriver:

Jeg mangler et svarmulighed der hedder: "Nej, synes ikke et barn hører hjemme under en fødsel"

Og med det mener jeg et barn på 3-4-5. Den dag Ida fylder 15-16 år, og hvis hun ville med - så okay.

det ville jeg heller ikke efter jeg har tænkt mig om

Anmeld

4. juli 2012

FruK

Nej.

Min søn er ni år - tæt på 10, når jeg skal føde.

Det ville være for voldsomt for ham at se mig sådan. Han ville blive bange og ked af det. Min mand kan næsten ikke engang holde tanken ud, om at skulle stå på sidelinjen, når jeg har ondt (hvilket jeg godt forstår), så hvorfor skulle sønnike.

Han må komme så snart det er overstået, men jeg kan ikke se nogen grund til, at børn skal opleve selve fødslen.

Anmeld

4. juli 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Strawberry skriver:

Jeg ville ikke have mine børn (når jeg engang får nogle) med til en fødsel, uanset hvor gamle de er . Det er kun noget der skal foregå mellem mig og min kæreste og jordemoder. For mig er det et meget privat øjeblik

Anmeld

4. juli 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

NEJ - jeg ville aldrig gøre det! Mener bestemt ikke at et barn har noget som helst at gøre ved en fødsel (og da SLET ikke et barn på 14 mdr??)  

Anmeld

4. juli 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
rikkeregnbue skriver:

Anmeld

4. juli 2012

Clisolka

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Jeg sidder nemlig i lidt af et dillemma at, selvfølgelig skal storebror da med, men alligevel så vil jeg ikke have at han skal se mig i den sårbare situation og mig der har ondt og ikke kan holde min store mund lukket... Er lidt traumatiseret fra første gang jeg skulle føde, det overvældede mig så meget at jeg troede virkelig at jeg var ved at dø mange gange...  Og det vil jeg ikke have at Silas skal se...

Men igen så har jeg det også lidt sådan at, jeg højst sansynligt ikke reagerer ligeså voldsomt næste gang, fordi jeg netop ved hvordan det føles nu og jeg er bedre forberedt med vejrtrækning osv.

Hvad siger I?

Jeg har stemt nej... Jeg ville ikke tage Isabella med til en fødsel af en evt. lillebror/søster. Hun skal ikke se mig "lide" - jeg ville ikke bryde mig om at se hende kigge på mig på den måde 

Anmeld

4. juli 2012

Nadia&Daniel

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg ville personligt aldrig gøre det. Som du skriver, er et en sårbar og voldsom situation for et barn at opleve. Ikke sagt at det er forkert, men det er forkert for mig. Jeg ville være bange for at forskrække mit barn.

Jeg ville sende storebror/søster en tur hos bedsteforældrene!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.