Storebror/søster med til fødsel? (Med afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

B&J

ej søde det er et svært spørgsmål

hvis daniel var 5 måske mere så ville jeg nok ellers ville min mor jo nok passe ham men jaa den er altså lidt svær...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

anynom

Muhmi skriver:

Det gav rigtig meget mening... Sådan fungerer børnehjerner jo så det gav rigtig meget mening og han skal selvfølgelig ikke med

Det er nemlig det Og det er nok svært at forklare et barn. "Jo, mor ligger og bløder og skriger, men hun er glaaaaaaaaaaaaaad!"

Anmeld

4. juli 2012

Muhmi

JulieWH skriver:

Det er nemlig det Og det er nok svært at forklare et barn. "Jo, mor ligger og bløder og skriger, men hun er glaaaaaaaaaaaaaad!"

Ja... Mor er glad selvom hun råber at hun er ved at dø...

Ej ja, det vil selvfølgelig være alt alt for traumatiserende

Anmeld

4. juli 2012

Muhmi

B&J skriver:

ej søde det er et svært spørgsmål

hvis daniel var 5 måske mere så ville jeg nok ellers ville min mor jo nok passe ham men jaa den er altså lidt svær...

Meget

I wont do it

Anmeld

4. juli 2012

Nettemor

Jeg har stemt nej. Jeg tror at et barn skal være rimelig stor inden de skal med til sådan noget. Især hvis det foregår på sygehuset. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har det lidt anderledes med en hjemmefødsel. Men kan ikke helt forklare hvorfor.

Anmeld

4. juli 2012

fairlady

Kay skriver:

tænker at "barnet" skal være stort nok til at vælge selv... og forstå konsekvensen af det... det vil så sige teenager!

har snakket med flere der har set en fødsel og selvom det var da de var voksne eller teenagere var det en meget overvældende (ikke kun posetivt) oplevelse...

og jeg tror simpelthend ikke et barn vil kunne forstå hvad der sker, og kunne omsætte det til noget fornuftigt... er faktisk ret overbevist om at det vil være forholdsvis traumatiserende...

jeg vil som pædagog ALDRIG råde folk til at tage børn med til fødslen...

Det kommer da helt an på alderen!

Ville heller ikke overveje at tage et barn med før det var teenager. Det er jo mega LAAANG ventetid, selvom barnet venter i et andet rum.

Anmeld

4. juli 2012

fairlady

Nettemor skriver:

Jeg har stemt nej. Jeg tror at et barn skal være rimelig stor inden de skal med til sådan noget. Især hvis det foregår på sygehuset. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har det lidt anderledes med en hjemmefødsel. Men kan ikke helt forklare hvorfor.

Så har barnet måske også mulighed for at slappe af på en anden måde, hvor barnet også har sit eget værelse og legetøj og det bliver ikke en venteposition på samme måde

Anmeld

4. juli 2012

CarinaSB

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Jeg sidder nemlig i lidt af et dillemma at, selvfølgelig skal storebror da med, men alligevel så vil jeg ikke have at han skal se mig i den sårbare situation og mig der har ondt og ikke kan holde min store mund lukket... Er lidt traumatiseret fra første gang jeg skulle føde, det overvældede mig så meget at jeg troede virkelig at jeg var ved at dø mange gange...  Og det vil jeg ikke have at Silas skal se...

Men igen så har jeg det også lidt sådan at, jeg højst sansynligt ikke reagerer ligeså voldsomt næste gang, fordi jeg netop ved hvordan det føles nu og jeg er bedre forberedt med vejrtrækning osv.

Hvad siger I?

Jeg har stemt nej .. Men mest fordi at jeg ikke er tilstede under fødslen og at han ikke skal se sin mor have ondt og så han ikke bliver bange

Anmeld

4. juli 2012

come2

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Jeg sidder nemlig i lidt af et dillemma at, selvfølgelig skal storebror da med, men alligevel så vil jeg ikke have at han skal se mig i den sårbare situation og mig der har ondt og ikke kan holde min store mund lukket... Er lidt traumatiseret fra første gang jeg skulle føde, det overvældede mig så meget at jeg troede virkelig at jeg var ved at dø mange gange...  Og det vil jeg ikke have at Silas skal se...

Men igen så har jeg det også lidt sådan at, jeg højst sansynligt ikke reagerer ligeså voldsomt næste gang, fordi jeg netop ved hvordan det føles nu og jeg er bedre forberedt med vejrtrækning osv.

Hvad siger I?

Jeg tror det er en alt for voldsom oplevelse for et barn

Anmeld

4. juli 2012

Mathilde

Nej jeg ville ikke tage min datter med, hvis jeg skulle føde igen. Jeg synes det er for voldsomt.... I hvert fald for min datter.

Jeg har været med til flere fødsler som jordemoderstuderende og man ved ikke hvad der kan ske undervejs og jeg tror det er voldsomt for et barn, at se mor have så ondt, måske endda skrige og være helt ved siden af sig selv..

Selvfølgelig er det en meget naturlig del af livet og smukt, men efter min mening for barsk for et lille barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.