Storebror/søster med til fødsel? (Med afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville I tage jeres store barn med til fødslen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.027 visninger
51 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

Muhmi

Ville I gøre det?

Jeg sidder nemlig i lidt af et dillemma at, selvfølgelig skal storebror da med, men alligevel så vil jeg ikke have at han skal se mig i den sårbare situation og mig der har ondt og ikke kan holde min store mund lukket... Er lidt traumatiseret fra første gang jeg skulle føde, det overvældede mig så meget at jeg troede virkelig at jeg var ved at dø mange gange...  Og det vil jeg ikke have at Silas skal se...

Men igen så har jeg det også lidt sådan at, jeg højst sansynligt ikke reagerer ligeså voldsomt næste gang, fordi jeg netop ved hvordan det føles nu og jeg er bedre forberedt med vejrtrækning osv.

Hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Mor til L&S

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Jeg sidder nemlig i lidt af et dillemma at, selvfølgelig skal storebror da med, men alligevel så vil jeg ikke have at han skal se mig i den sårbare situation og mig der har ondt og ikke kan holde min store mund lukket... Er lidt traumatiseret fra første gang jeg skulle føde, det overvældede mig så meget at jeg troede virkelig at jeg var ved at dø mange gange...  Og det vil jeg ikke have at Silas skal se...

Men igen så har jeg det også lidt sådan at, jeg højst sansynligt ikke reagerer ligeså voldsomt næste gang, fordi jeg netop ved hvordan det føles nu og jeg er bedre forberedt med vejrtrækning osv.

Hvad siger I?

Jeg har stemt nej.. Jeg har selv kun 5 dage til termin og min datter skal ikke med til fødslen - hun er også kun 2,3 år. Hun bliver passet i mens og kommer op på sygehuset bagefter

Selvom hun var ældre ville jeg ikke ha at hun skulle se mig i sådan en situation og med de smerter..

Anmeld

4. juli 2012

Ka+Ma=Be

Jeg ville personligt aldrig gøre det. Som du skriver, er et en sårbar og voldsom situation for et barn at opleve. Ikke sagt at det er forkert, men det er forkert for mig. Jeg ville være bange for at forskrække mit barn.

Jeg ville sende storebror/søster en tur hos bedsteforældrene!

Anmeld

4. juli 2012

LLN

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Hvad siger I?

Hvis det er ham p 14 måneder kan jeg ikke se hvad han får ud af at være med. jeg vil kunne forstå det hvis det er en hjemmefødsel og han er hjemme med en barnepige, men ellers vil jeg tro at han vil blive bange og ked af det.

Anmeld

4. juli 2012

Muhmi

Mor til Liva skriver:

Jeg har stemt nej.. Jeg har selv kun 5 dage til termin og min datter skal ikke med til fødslen - hun er også kun 2,3 år. Hun bliver passet i mens og kommer op på sygehuset bagefter

Selvom hun var ældre ville jeg ikke ha at hun skulle se mig i sådan en situation og med de smerter..

Det er præcis sådan jeg har det... De vil jo tro at mor er ved at dø hvis de ser én....

Og held og lykke

Anmeld

4. juli 2012

Muhmi

LLN skriver:

Hvis det er ham p 14 måneder kan jeg ikke se hvad han får ud af at være med. jeg vil kunne forstå det hvis det er en hjemmefødsel og han er hjemme med en barnepige, men ellers vil jeg tro at han vil blive bange og ked af det.

Ej du har helt ret, han aner jo ikke hvad der ville ske egentlig hehe

Anmeld

4. juli 2012

Mor til Ella

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Hvad siger I?

Har stemt nej.

Kan ikke se hvad de skal med for, hvad er det de skal have ud af det

Det er en så voldsom oplevelse selv for os voksne, hvordan vil det da ikke se ud gennem et barns øjne.....

Anmeld

4. juli 2012

MyLove E

Jeg har også stemt nej..
Man ved jo aldrig hvor langtid sådan en fødsel tager. Og han ville ikke forstå hvad der sker.

Anmeld

4. juli 2012

Karo

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Hvad siger I?

Jeg har stemt nej.

Jeg var selv med til min lillebrors fødsel og min mor havde snakket meget med jordmoren omkring det inden. Jeg var 7 år og hun fortalte at det var kun fordi jeg var så stor at hun ville sige okay for det. Ellers kunne det være en ret hård oplevelse for et barn at se sin mor i den situation.

Jeg kan i dag ikke huske ret meget fra fødslen. Det var om natten og jeg sov derfor igennem det meste, men blev vækket lige inden han kom ud. Jeg kan bare ikke huske det. Tilgændgæld kan jeg huske at blive vækket om natten, sat i bilen og køre afsted med en mor der kom med mærkelige lyde. Jeg kan huske jeg blev lagt i en orange sækkestol og jeg kan huske at jeg vågnede og at mine forældre ikke var der (de gik rundt ude på gangen).

Han vil ikke få noget ud af det, så hellere få ham passet og så se den lille ny i ro når i kommer hjem med den.

Anmeld

4. juli 2012

DLM

Det kommer an på hvordan den næste bliver, for kunne godt tænke mig at føde hjemme næste gang, men man ved jo aldrig. Men ellers hvis det er om dagen skal han da med på hospitalet og sidde sammen med bedstefar og onkel i venterum mens hans far og mormor er inde ved mig, så kan han komme ind når lillebror eller søster er født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.