Muhmi skriver:
Ville I gøre det?
Jeg sidder nemlig i lidt af et dillemma at, selvfølgelig skal storebror da med, men alligevel så vil jeg ikke have at han skal se mig i den sårbare situation og mig der har ondt og ikke kan holde min store mund lukket...
Er lidt traumatiseret fra første gang jeg skulle føde, det overvældede mig så meget at jeg troede virkelig at jeg var ved at dø mange gange...
Og det vil jeg ikke have at Silas skal se...
Men igen så har jeg det også lidt sådan at, jeg højst sansynligt ikke reagerer ligeså voldsomt næste gang, fordi jeg netop ved hvordan det føles nu og jeg er bedre forberedt med vejrtrækning osv.
Hvad siger I?
Jeg har stemt nej.
Jeg var selv med til min lillebrors fødsel og min mor havde snakket meget med jordmoren omkring det inden. Jeg var 7 år og hun fortalte at det var kun fordi jeg var så stor at hun ville sige okay for det. Ellers kunne det være en ret hård oplevelse for et barn at se sin mor i den situation.
Jeg kan i dag ikke huske ret meget fra fødslen. Det var om natten og jeg sov derfor igennem det meste, men blev vækket lige inden han kom ud. Jeg kan bare ikke huske det. Tilgændgæld kan jeg huske at blive vækket om natten, sat i bilen og køre afsted med en mor der kom med mærkelige lyde. Jeg kan huske jeg blev lagt i en orange sækkestol og jeg kan huske at jeg vågnede og at mine forældre ikke var der (de gik rundt ude på gangen).
Han vil ikke få noget ud af det, så hellere få ham passet og så se den lille ny i ro når i kommer hjem med den.
Anmeld