Storebror/søster med til fødsel? (Med afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Koen.

Nej absolut ikke, Lærke var 25 måneder da hun blev storsøster og VED det ville være for voldsomt og traumatisk for hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Muhmi

DLM skriver:

Det kommer an på hvordan den næste bliver, for kunne godt tænke mig at føde hjemme næste gang, men man ved jo aldrig. Men ellers hvis det er om dagen skal han da med på hospitalet og sidde sammen med bedstefar og onkel i venterum mens hans far og mormor er inde ved mig, så kan han komme ind når lillebror eller søster er født

Det var nok også som du beskriver det at jeg mente Sådan ude og vente mens mor føder og når lillebror/søster er født så kunne han komme ind og sige hej

Anmeld

4. juli 2012

Maja_4000

Jeg synes at Silas er ALT for lille .. Han ville jo overhovedet ikke forstå det 

Hvis nu han var 10 år eller sådan noget .. Jeg synes man skal være ret stor før man kan "klare" at overvære sin mor sådan .. Jeg har stemt nej

Anmeld

4. juli 2012

Moma

Det kommer selvfølgelig an på barnets alder og psyke. Men jeg ville ikke om nogen omstændighed tage mit barn med. Jeg tror det ville være traumatiserende.

Anmeld

4. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Min datter var fem år, da hun var med til fødslen af sin yngste lillebror. Jeg har været en meget "rolig" og stille fødende alle tre gange, og jeg fødte hjemme. Min mor tog sig af hende og kom ned med hende lige da han blev født. Det var en fin oplevelse, udramatisk og rolig. 

Men jeg ville aldrig tage et yngre barn med, og jeg ville bestemt også tage med i overvejelserne, hvordan det "store" barn er af natur - om det let lader sig skræmme og bekymrer sig - og om den fødende er en "skriger" eller en mere Rolig føder. 

Anmeld

4. juli 2012

Moma

Har en datter på 8 år, som jeg ikke ville tage med, hvis det var. Men igen det kommer selvfølgelig an på barnet og dets alder.

Anmeld

4. juli 2012

Kay

tænker at "barnet" skal være stort nok til at vælge selv... og forstå konsekvensen af det... det vil så sige teenager!

har snakket med flere der har set en fødsel og selvom det var da de var voksne eller teenagere var det en meget overvældende (ikke kun posetivt) oplevelse...

og jeg tror simpelthend ikke et barn vil kunne forstå hvad der sker, og kunne omsætte det til noget fornuftigt... er faktisk ret overbevist om at det vil være forholdsvis traumatiserende...

jeg vil som pædagog ALDRIG råde folk til at tage børn med til fødslen...

Anmeld

4. juli 2012

Muhmi

Okay svarer lige jer alle

Jeg skal nok lade være med at tage ham med hehehe

Det var en hurtig tanke jeg havde og skrev den ned herinde men kan selvfølgelig godt se efter i alle sammen har svaret at det ville være super dumt af mig at gøre, så derfor, jeg gør det ikke

Anmeld

4. juli 2012

anynom

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Jeg sidder nemlig i lidt af et dillemma at, selvfølgelig skal storebror da med, men alligevel så vil jeg ikke have at han skal se mig i den sårbare situation og mig der har ondt og ikke kan holde min store mund lukket... Er lidt traumatiseret fra første gang jeg skulle føde, det overvældede mig så meget at jeg troede virkelig at jeg var ved at dø mange gange...  Og det vil jeg ikke have at Silas skal se...

Men igen så har jeg det også lidt sådan at, jeg højst sansynligt ikke reagerer ligeså voldsomt næste gang, fordi jeg netop ved hvordan det føles nu og jeg er bedre forberedt med vejrtrækning osv.

Hvad siger I?

Min mor var med til min mosters fødsel (altså min mormor fødte min moster mens min mor var der). Hun var vist 4 eller 5 år. Og hun hadede min moster de første år fordi hun oplevede fødslen som at min moster gjorde min mormor ondt. Så nej, jeg ville ikke tage et barn med til en fødsel.

(Håber det gav mening, har ikke sovet så meget )

Anmeld

4. juli 2012

Muhmi

JulieWH skriver:

Min mor var med til min mosters fødsel (altså min mormor fødte min moster mens min mor var der). Hun var vist 4 eller 5 år. Og hun hadede min moster de første år fordi hun oplevede fødslen som at min moster gjorde min mormor ondt. Så nej, jeg ville ikke tage et barn med til en fødsel.

(Håber det gav mening, har ikke sovet så meget )

Det gav rigtig meget mening... Sådan fungerer børnehjerner jo så det gav rigtig meget mening og han skal selvfølgelig ikke med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.