Storebror/søster med til fødsel? (Med afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Aprilmor11

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Jeg sidder nemlig i lidt af et dillemma at, selvfølgelig skal storebror da med, men alligevel så vil jeg ikke have at han skal se mig i den sårbare situation og mig der har ondt og ikke kan holde min store mund lukket... Er lidt traumatiseret fra første gang jeg skulle føde, det overvældede mig så meget at jeg troede virkelig at jeg var ved at dø mange gange...  Og det vil jeg ikke have at Silas skal se...

Men igen så har jeg det også lidt sådan at, jeg højst sansynligt ikke reagerer ligeså voldsomt næste gang, fordi jeg netop ved hvordan det føles nu og jeg er bedre forberedt med vejrtrækning osv.

Hvad siger I?

Kommer an på alder. Synes at hvis de er 15 og opefter er det okay, men ikke yngre. De er ikke store nok til at se sådan noget. Han kan jo altid komme med i venteværelset og vvente der, med en som kan holde øje med ham hvis det er, så han kan se baby med det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

TeamRocket

NEJ. Min mand gik både i panik og i chok og blev handlingslammet under min første fødsel- selv tiggede jeg om at få lov at dø, jeg skreg og græd og var vildt bange og besvimede tilsidst. Det var ikke en oplevelse jeg vil give mit barn, tror enda det kan føre til traumer, også med chancen for at der sker noget, aks eller at der er noget galt med baby osv, hvem skal berolige barnet hvis du bliver bedøvet og far må følge med baby op på neo f.eks. Har du overhovedet fået lov? Mener ikke man 'må' have børn med på fødegangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.